Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с плафона в багажника /Мареа седан 97

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    IvoMarea написа:
    Rokambol написа:
    Ключето е в прага на багажника. Опитай, съмнявам се да е това. Честотата на мигане е прекалено стабилна, за да е проблем в ключето. Поне при мен. За теб не знам какво е точно мигането, разбира се.
    Ключето-прекъсвач е в самия заден капак (поне при моята кола е така). В прага на багажника е отключвалката, задействана през жило от шофьорската седалка.
    Възможно е. Карам по спомени. Макар, че само да се разкара снега ще проверя, защото обикновено паметта ми не ме лъже. Това не променя мнението ми.
    Fiat Marea 1.8i 16V
    Fiat Tipo 1.4i 8V
    Fiat Punto 1.6i 8V
    www.italauto-bg.net/forum/

    Коментар


      #17
      несветеща лампа в багажника

      Колеги, имах същия проблем с новозакупената от мен Брава ’99г - не светеше лампата в багажника. След като сега по празниците се гъзурчихме с шурея ми по колата и установихме, че липсва (-) отрязахме червено-зеления кабел и го закачихме към новомонтиран от нас бутон като за аларма на предния капак (един такъв дълъг, с резба и 2 гайки, който се монтира, за да може като се отвори капака да подаде маса и да задейства алармата). Проблемът ми се реши моментално и сега като отворя багажника вътре свети така, че можеш книга да четеш. Поздрави!

      Коментар


        #18
        Re: несветеща лампа в багажника

        sempetrovi написа:
        Колеги, имах същия проблем с новозакупената от мен Брава ’99г - не светеше лампата в багажника. ....
        Да, но таймера вече не работи, ако разбира се при теб изобщо е имало такъв.
        Fiat Marea 1.8i 16V
        Fiat Tipo 1.4i 8V
        Fiat Punto 1.6i 8V
        www.italauto-bg.net/forum/

        Коментар


          #19
          Rokambol написа:
          IvoMarea написа:
          Rokambol написа:
          Ключето е в прага на багажника. Опитай, съмнявам се да е това. Честотата на мигане е прекалено стабилна, за да е проблем в ключето. Поне при мен. За теб не знам какво е точно мигането, разбира се.
          Ключето-прекъсвач е в самия заден капак (поне при моята кола е така). В прага на багажника е отключвалката, задействана през жило от шофьорската седалка.
          Възможно е. Карам по спомени. Макар, че само да се разкара снега ще проверя, защото обикновено паметта ми не ме лъже. Това не променя мнението ми.
          Fiat Marea

          Коментар


            #20
            колеги, при мен също се изгуби осветлението в багажника на Мареата. Понякога на моменти светва, но с бързи премигвания, но това е доста рядко. Та, дали в ключето прекъсвач е проблемът или проблем с кабела, като оставим на страна горепосочената платка/схема?
            Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)

            Коментар


              #21
              didalko написа:
              колеги, при мен също се изгуби осветлението в багажника на Мареата. Понякога на моменти светва, но с бързи премигвания, но това е доста рядко. Та, дали в ключето прекъсвач е проблемът или проблем с кабела, като оставим на страна горепосочената платка/схема?
              Сигурно проблемът е в ключето-прекъсвач, намиращо се на вратата на багажника под една пластмасова декоративна капачка върху заключващия механизъм.Този прекъсвач е вързан с букса - пробвай да свържеш 2-те клеми на буксата и ако светне лампата в багажника, значи ключето е за смяна.
              Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

              Коментар


                #22
                Точно този прекъсвач се оказа проблема и при мен. Реших го като вързах един цк ключ и го монтирах за ламарината на капака на багажника. Сега като се отвори багажника се натиска ключето и лампата светва. Не е като оригиналния вариант но върши работа.
                Fiat Marea HLX TD100 98г.

                Коментар


                  #23
                  IvoMarea написа:
                  didalko написа:
                  колеги, при мен също се изгуби осветлението в багажника на Мареата. Понякога на моменти светва, но с бързи премигвания, но това е доста рядко. Та, дали в ключето прекъсвач е проблемът или проблем с кабела, като оставим на страна горепосочената платка/схема?
                  Сигурно проблемът е в ключето-прекъсвач, намиращо се на вратата на багажника под една пластмасова декоративна капачка върху заключващия механизъм.Този прекъсвач е вързан с букса - пробвай да свържеш 2-те клеми на буксата и ако светне лампата в багажника, значи ключето е за смяна.
                  Говориш за Мареа седан нали? Защото аз поиздърпах малко навън заключващия се механизъм на капака на багажника и видях, че има две тънки кабелчета, които излизат от него и чрез голям пласмасов конектор(мъжко и женско) се свързват към други две кабелчета. Не успях да го сваля механизма понеже беше свързан към лоста от ключалката. Та в механизма ли е въпросното ключе-прекъсвач?!?
                  Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)

                  Коментар


                    #24
                    кола

                    Да на едните е накрая на патрона другите са с путонче като се затвори врата.
                    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                    Коментар


                      #25
                      didalko написа:
                      IvoMarea написа:
                      didalko написа:
                      колеги, при мен също се изгуби осветлението в багажника на Мареата. Понякога на моменти светва, но с бързи премигвания, но това е доста рядко. Та, дали в ключето прекъсвач е проблемът или проблем с кабела, като оставим на страна горепосочената платка/схема?
                      Сигурно проблемът е в ключето-прекъсвач, намиращо се на вратата на багажника под една пластмасова декоративна капачка върху заключващия механизъм.Този прекъсвач е вързан с букса - пробвай да свържеш 2-те клеми на буксата и ако светне лампата в багажника, значи ключето е за смяна.
                      Говориш за Мареа седан нали? Защото аз поиздърпах малко навън заключващия се механизъм на капака на багажника и видях, че има две тънки кабелчета, които излизат от него и чрез голям пласмасов конектор(мъжко и женско) се свързват към други две кабелчета. Не успях да го сваля механизма понеже беше свързан към лоста от ключалката. Та в механизма ли е въпросното ключе-прекъсвач?!?
                      Да, за Мареа седан говоря. Механизмът действително е свързан с лоста на ключалката, но може да се извърти малко (над него има пластмасово капаче, което е доста меко и се изважда лесно). Отдолу се намира едно цъкащо ключе с лостче от тънка ламаринка. Често там е проблема - това копченце е много фино и явно от времето престава да прави контакт.
                      Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

                      Коментар


                        #26
                        IvoMarea написа:
                        didalko написа:
                        IvoMarea написа:
                        didalko написа:
                        колеги, при мен също се изгуби осветлението в багажника на Мареата. Понякога на моменти светва, но с бързи премигвания, но това е доста рядко. Та, дали в ключето прекъсвач е проблемът или проблем с кабела, като оставим на страна горепосочената платка/схема?
                        Сигурно проблемът е в ключето-прекъсвач, намиращо се на вратата на багажника под една пластмасова декоративна капачка върху заключващия механизъм.Този прекъсвач е вързан с букса - пробвай да свържеш 2-те клеми на буксата и ако светне лампата в багажника, значи ключето е за смяна.
                        Говориш за Мареа седан нали? Защото аз поиздърпах малко навън заключващия се механизъм на капака на багажника и видях, че има две тънки кабелчета, които излизат от него и чрез голям пласмасов конектор(мъжко и женско) се свързват към други две кабелчета. Не успях да го сваля механизма понеже беше свързан към лоста от ключалката. Та в механизма ли е въпросното ключе-прекъсвач?!?
                        Да, за Мареа седан говоря. Механизмът действително е свързан с лоста на ключалката, но може да се извърти малко (над него има пластмасово капаче, което е доста меко и се изважда лесно). Отдолу се намира едно цъкащо ключе с лостче от тънка ламаринка. Често там е проблема - това копченце е много фино и явно от времето престава да прави контакт.
                        Добре, благодаря, ще го проверя. Ще пробвам да го напръскам с контактен спрей.
                        Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)

                        Коментар


                          #27
                          Колеги, след направената проверка с ключето установих следните неща:1. Веригата на плафона е ОК т.е. като направя мост на буксата(извадена) и лампата си светва.2. Замервах съпротивлението на ключето при изключена букса и установих, че то си работи. Тоест с мултиметър мерих съпротивлението при натиснато и при ненатиснато бутонче на ключето-прекъсвател. Съответно, като е в отпуснато(ненатиснато) състояние си има съпротивление и то е някъде около 220 ома. При натиснато състояние съпротивлението му е безкрайно т.е. веригата се прекъсва вътре. От което следва, че ключето работи.3. При включена букса, обаче лампата на плафона НЕ свети. Проблем с буксата няма, понеже замервах и всичко е точно с нея т.е. и мъжкото и женското са ОК.Възможно ли е, ключето да работи т.е. да отваря и затваря веригата, но при затворена верига да прави проблем и да прекъсва, когато е закачена лампата на плафона?
                          Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)

                          Коментар


                            #28
                            didalko написа:
                            Колеги, след направената проверка с ключето установих следните неща:1. Веригата на плафона е ОК т.е. като направя мост на буксата(извадена) и лампата си светва.2. Замервах съпротивлението на ключето при изключена букса и установих, че то си работи. Тоест с мултиметър мерих съпротивлението при натиснато и при ненатиснато бутонче на ключето-прекъсвател. Съответно, като е в отпуснато(ненатиснато) състояние си има съпротивление и то е някъде около 220 ома. При натиснато състояние съпротивлението му е безкрайно т.е. веригата се прекъсва вътре. От което следва, че ключето работи.3. При включена букса, обаче лампата на плафона НЕ свети. Проблем с буксата няма, понеже замервах и всичко е точно с нея т.е. и мъжкото и женското са ОК.Възможно ли е, ключето да работи т.е. да отваря и затваря веригата, но при затворена верига да прави проблем и да прекъсва, когато е закачена лампата на плафона?
                            Проблемът е в прекъсвача в ключалката - предполагам, че той успява да даде индикация за отворен капак на багажника при даден контакт с контактния ключ (върху check-панела на таблото), но не успява да затвори веригата за осветлението в багажника. Вероятно поради стареене контактите на прекъсвача се износват и увеличава съпротивлението - така не пуска ток за по-големите консуматори (каквато е крушката за осветлението на багажника). Решението е ново ЦК-ключе - струва между 0.30 лв. и 1 лв., но си е врътня да го захванеш върху капака, защото са много тънки дупчиците и с най-малките поп-нитове дори не става.В момента аз се боря със същия проблем - само търся малки болтчета с гайка да го застопоря за капака (че не ми се лепи със силикони и лепила, които е много вероятно да изпуснат в жегите и студовете).
                            Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

                            Коментар


                              #29
                              Ето как подмених прекъсвача в ключалката на задния капак на Марея седан:1. Изтръгнах стария прекъсвач - той правеше някаква верига и на таблото чек-панела ми примигваше при отворен багажник, но не можеше да пусне тока за лампата в багажника.2. Купих ключе-прекъсвач с 2 вериги (нормално отворена и затваряща при натискане). Ключето е с дълго ламаринено рамо, което може да се отреже и огъне според нуждата ни (имаше нужда и от 2-те операции - скъсяване и огъване).3. Опитах да занитя ключето на задния капак с изкривяване на оста на най-малките поп-нитове - това доведе до счупване на прекъсвача и покупката на нов (добре, че струва стотинки )4. Запоих кабелчетата от буксата към новото ключе (към първата и третата клема - те са на свободно отворената верига).5. Разпробих с бургия 3 мм. ключето, както и дупките на багажника - сега пък се оказа, че най-малките поп-нитове влизат, но са къси и не могат да захванат.5. Купих винтчета 3 мм. - дължина минимум 16 мм. (пробвах и с 10 мм. - не стана).6. Сложих отгоре пластмасовото капаче и вече имам лампа в багажника (таймерът работи), а и вече не ми примигва за отворен багажник, а си свети постоянно индикацията на таблото.
                              Прикачени файлове
                              Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

                              Коментар


                                #30
                                Браво на колегата за идеята. Аз също го смених старото ключе със същото, което и колегата е изпозлвал
                                Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)

                                Коментар

                                Working...
                                X