Здравейте колеги,Имам следният проблем с таблото на Пунтото, МК2 1.9 JTD 1999 г.Когато са му връщали километража в автокъщата нещо не са го сглобили както трябва, защото стрелките при загасена кола стояха под показанията за 0 на километража и оборотомера и под дебелите чертички на горивото и температурата.Свалих таблото, свалих внимателно стрелките и върнах моторчетата, които ги движат в крайно положение след което внимателно сложих стрелките така че да стоят на 0 и двете дебели чертички. До тук всичко е добре, но при закачането на таблото и при даване на контакт стрелките за оборотомера и скоростомера се преместват от 0 напред и без да е запалена колата и да е в движение показват 10 км/ч и съвсем малко от скалата на оборотомера. Съответно като запалиш оборотомера показва по-големи обороти от реалните, а показанието за скоростта също "изпреварва" с 10 км/ч реалната.За стрелките на температурата и горивомера не мога да преценя, но тази за горивото със сигурност показва повече защото лампата свети, а тя е на 1/4.И другият проблем е че след тази операция с връщането на километрите, явно са я палили без табло и сега свети лампата за еърбека.Ако може някой да ми каже как да се "калибрират" стрелките да показват вярно ще съм много благодарен.Поздрави
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с таблото на Пунто МК2
Collapse
X
-
Re: Проблем с таблото на Пунто МК2
ilko-gd написа:Здравейте колеги,Имам следният проблем с таблото на Пунтото, МК2 1.9 JTD 1999 г.Когато са му връщали километража в автокъщата нещо не са го сглобили както трябва, защото стрелките при загасена кола стояха под показанията за 0 на километража и оборотомера и под дебелите чертички на горивото и температурата.Свалих таблото, свалих внимателно стрелките и върнах моторчетата, които ги движат в крайно положение след което внимателно сложих стрелките така че да стоят на 0 и двете дебели чертички. До тук всичко е добре, но при закачането на таблото и при даване на контакт стрелките за оборотомера и скоростомера се преместват от 0 напред и без да е запалена колата и да е в движение показват 10 км/ч и съвсем малко от скалата на оборотомера. Съответно като запалиш оборотомера показва по-големи обороти от реалните, а показанието за скоростта също "изпреварва" с 10 км/ч реалната.За стрелките на температурата и горивомера не мога да преценя, но тази за горивото със сигурност показва повече защото лампата свети, а тя е на 1/4.И другият проблем е че след тази операция с връщането на километрите, явно са я палили без табло и сега свети лампата за еърбека.Ако може някой да ми каже как да се "калибрират" стрелките да показват вярно ще съм много благодарен.ПоздравиFiat PUNTO 1,9jtd+remap
-
Така, преди малко сравних таблото с това на едно Стило. При Стилото както казва Ключаря като изключиш от контакт и падат още малко стрелките на оборотомера и километража и като дадеш контакт и застават на 0.Съответно със свалени пластмаси по таблото го закачих и дадох контакт, след което много внимателно ги върнах още малко да застанат на 0 при подаден контакт. Тази на оборотомера при запалена кола сега мисля че показва правилно 800 об./мин., а за скоростта другата седмица може би ще имам възможност да я сравня с показанията на GPS.За показанията на километража, освен на таблото ги има и в компютъра на JTD. Най-лесният начин е да се свали само таблото и отзад на платката има едно малко чипче и само там да се пипне. За това обаче трябва да се свалят стрелките. Колата е на реални 202 000 км., а сега вече показва 108 000 на таблото. Просто няколко дни се чудех дали да я взема и през това време са направили магарията, понеже се познаваме и си ги казваме както са нещата.Имам и още един въпрос към колегите с такова Пунто за трип компютъра - какъв е реда на показанията като започнеш да натискаш копчето при показани Total kilometers на дисплея - че не мога да се ориентирам, кое от двете показания е среден разход и кое моментен?Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Значи ако започваш от часовника примерно реда е такъв: час-километрите на колата-километрите, които може да се занулява-средния разход(показва примерно 21,6, това значи че с 1 литар нафта ще изминеш 21,6км, демек с 4,6*21.6= 99.5км, значи че средния разход ти е 4.6)-после показва с горивото, който ти е на резервоара, колко километра може още да минеш- и накрая средната скорост която си подържал- и пак часа. Дано схванеш сичко, ако не питайFiat PUNTO 1,9jtd+remap
Коментар
-
Днес реших проблема с лампата за въздушните възглавници. След като я закачихме на компютър при един приятел, че аз имам само Виза адаптер, записаната грешка беше за веригата на лампата на еърбега. Просто колата е палена без табло. Сега вече нищо не свети по таблото.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
За да не отварям нова тема ще питам тук.Искам да си сложа СД-то от Бравата дето ми остана в Пунтото. Проблема е обаче че евро буксата за захранването е с доста повече кабели от тази на Бравата и най-важното двата плюса - постоянният и този през контакт не са на същите места както обикновено при Фиата, на 4 и 7 позиция от евро буксата. Явно има и кабели за КАН както при Стилото?Та ще съм благодарен ако може схема на оригиналната букса за касетофона за да видя кои кабели ми трябват и да си ги свържа със СД-то, понеже не можах да намеря такава тема и в английският форум.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:За да не отварям нова тема ще питам тук.Искам да си сложа СД-то от Бравата дето ми остана в Пунтото. Проблема е обаче че евро буксата за захранването е с доста повече кабели от тази на Бравата и най-важното двата плюса - постоянният и този през контакт не са на същите места както обикновено при Фиата, на 4 и 7 позиция от евро буксата. Явно има и кабели за КАН както при Стилото?Та ще съм благодарен ако може схема на оригиналната букса за касетофона за да видя кои кабели ми трябват и да си ги свържа със СД-то, понеже не можах да намеря такава тема и в английският форум.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар