Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с таблото на Пунто МК2

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с таблото на Пунто МК2

    Здравейте колеги,Имам следният проблем с таблото на Пунтото, МК2 1.9 JTD 1999 г.Когато са му връщали километража в автокъщата нещо не са го сглобили както трябва, защото стрелките при загасена кола стояха под показанията за 0 на километража и оборотомера и под дебелите чертички на горивото и температурата.Свалих таблото, свалих внимателно стрелките и върнах моторчетата, които ги движат в крайно положение след което внимателно сложих стрелките така че да стоят на 0 и двете дебели чертички. До тук всичко е добре, но при закачането на таблото и при даване на контакт стрелките за оборотомера и скоростомера се преместват от 0 напред и без да е запалена колата и да е в движение показват 10 км/ч и съвсем малко от скалата на оборотомера. Съответно като запалиш оборотомера показва по-големи обороти от реалните, а показанието за скоростта също "изпреварва" с 10 км/ч реалната.За стрелките на температурата и горивомера не мога да преценя, но тази за горивото със сигурност показва повече защото лампата свети, а тя е на 1/4.И другият проблем е че след тази операция с връщането на километрите, явно са я палили без табло и сега свети лампата за еърбека.Ако може някой да ми каже как да се "калибрират" стрелките да показват вярно ще съм много благодарен.Поздрави
    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

    #2
    Re: Проблем с таблото на Пунто МК2

    ilko-gd написа:
    Здравейте колеги,Имам следният проблем с таблото на Пунтото, МК2 1.9 JTD 1999 г.Когато са му връщали километража в автокъщата нещо не са го сглобили както трябва, защото стрелките при загасена кола стояха под показанията за 0 на километража и оборотомера и под дебелите чертички на горивото и температурата.Свалих таблото, свалих внимателно стрелките и върнах моторчетата, които ги движат в крайно положение след което внимателно сложих стрелките така че да стоят на 0 и двете дебели чертички. До тук всичко е добре, но при закачането на таблото и при даване на контакт стрелките за оборотомера и скоростомера се преместват от 0 напред и без да е запалена колата и да е в движение показват 10 км/ч и съвсем малко от скалата на оборотомера. Съответно като запалиш оборотомера показва по-големи обороти от реалните, а показанието за скоростта също "изпреварва" с 10 км/ч реалната.За стрелките на температурата и горивомера не мога да преценя, но тази за горивото със сигурност показва повече защото лампата свети, а тя е на 1/4.И другият проблем е че след тази операция с връщането на километрите, явно са я палили без табло и сега свети лампата за еърбека.Ако може някой да ми каже как да се "калибрират" стрелките да показват вярно ще съм много благодарен.Поздрави
    Ти ме шашна таблото на пунтото не е ли е електроно? Закакво да го свалят, просто с компа вращат километража. Т’ва не е лада от 85година. Иначе за стрелката недей се притеснява, като мини последната стрелка и почва да свети, и оборотомера на таблото е до 7000, и да не са мачиш до 5-6000 да го зориш, просто са използвали стандартно табло за сичките мк2-ки. И за еирбега, може да ти е изписала няква грешка компа, или някав датчик нещо да се ебава, колегите които разбират повече да те светнат за еирбега.Или аз да сам те разбрал погрешно за нещо, най-добре качи няква снимка.
    Fiat PUNTO 1,9jtd+remap

    Коментар


      #3
      кола

      Те така трябва да стоят не на 0 на по долу и като даваш на контакт и тръгнеш стрелката се мести повече в началото Като слагаш стрлката и връщаш малко назад сега си провери скороста на радарте където показват КМ
      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

      Коментар


        #4
        Така, преди малко сравних таблото с това на едно Стило. При Стилото както казва Ключаря като изключиш от контакт и падат още малко стрелките на оборотомера и километража и като дадеш контакт и застават на 0.Съответно със свалени пластмаси по таблото го закачих и дадох контакт, след което много внимателно ги върнах още малко да застанат на 0 при подаден контакт. Тази на оборотомера при запалена кола сега мисля че показва правилно 800 об./мин., а за скоростта другата седмица може би ще имам възможност да я сравня с показанията на GPS.За показанията на километража, освен на таблото ги има и в компютъра на JTD. Най-лесният начин е да се свали само таблото и отзад на платката има едно малко чипче и само там да се пипне. За това обаче трябва да се свалят стрелките. Колата е на реални 202 000 км., а сега вече показва 108 000 на таблото. Просто няколко дни се чудех дали да я взема и през това време са направили магарията, понеже се познаваме и си ги казваме както са нещата.Имам и още един въпрос към колегите с такова Пунто за трип компютъра - какъв е реда на показанията като започнеш да натискаш копчето при показани Total kilometers на дисплея - че не мога да се ориентирам, кое от двете показания е среден разход и кое моментен?
        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

        Коментар


          #5
          Значи ако започваш от часовника примерно реда е такъв: час-километрите на колата-километрите, които може да се занулява-средния разход(показва примерно 21,6, това значи че с 1 литар нафта ще изминеш 21,6км, демек с 4,6*21.6= 99.5км, значи че средния разход ти е 4.6)-после показва с горивото, който ти е на резервоара, колко километра може още да минеш- и накрая средната скорост която си подържал- и пак часа. Дано схванеш сичко, ако не питай
          Fiat PUNTO 1,9jtd+remap

          Коментар


            #6
            кола

            При такива експерименти гледай да не е изключен аербега че ще светне
            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

            Коментар


              #7
              Днес реших проблема с лампата за въздушните възглавници. След като я закачихме на компютър при един приятел, че аз имам само Виза адаптер, записаната грешка беше за веригата на лампата на еърбега. Просто колата е палена без табло. Сега вече нищо не свети по таблото.
              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

              Коментар


                #8
                За да не отварям нова тема ще питам тук.Искам да си сложа СД-то от Бравата дето ми остана в Пунтото. Проблема е обаче че евро буксата за захранването е с доста повече кабели от тази на Бравата и най-важното двата плюса - постоянният и този през контакт не са на същите места както обикновено при Фиата, на 4 и 7 позиция от евро буксата. Явно има и кабели за КАН както при Стилото?Та ще съм благодарен ако може схема на оригиналната букса за касетофона за да видя кои кабели ми трябват и да си ги свържа със СД-то, понеже не можах да намеря такава тема и в английският форум.
                Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                Коментар


                  #9
                  ilko-gd написа:
                  За да не отварям нова тема ще питам тук.Искам да си сложа СД-то от Бравата дето ми остана в Пунтото. Проблема е обаче че евро буксата за захранването е с доста повече кабели от тази на Бравата и най-важното двата плюса - постоянният и този през контакт не са на същите места както обикновено при Фиата, на 4 и 7 позиция от евро буксата. Явно има и кабели за КАН както при Стилото?Та ще съм благодарен ако може схема на оригиналната букса за касетофона за да видя кои кабели ми трябват и да си ги свържа със СД-то, понеже не можах да намеря такава тема и в английският форум.
                  Днес свърших и тази работа. След доста ровене в интернет не можах да открия нищо по въпроса и съответно трябваше да си го реша сам.Ако гледаме буксата на захранването с контактите към нас и със зъбчето което я защипва в ляво, подреждането на пиновете е:зъбче 2 4 6 8--------1 3 5 7В оригиналната инсталация на Пунтото идва само един "+" с цветове на кабела червено-бял. Той съответно отива на 4 пин от буксата. Това е постоянният "+" за да си помни радиото настройките. Обикновено на буксите на касетофона е с жълт цвят на кабела. Този плюс е разклонен малко преди буксата и от него тръгва червено-черен кабел, който отива на пин 7 от буксата. По принцип на пин 7 трябва да има "+" само при подаден контакт. Предполагам на оригиналното радио не му трябват и двата плюса за да работи, а разклонението е направено с цел ако се сложи обикновен касетофон да заработи без преправяне на буксите. Това обаче не ни върши работа, защото както съм писал и в други теми, CD-тата харчат доста в стен бай режим ако са им свързани и двата плюса - зависи от модела, може и над 100 мА. Това е много голяма консумация и акумулатора може да се изтощи за няколко дни не каране на колата, особено ако е вече на няколко годинки.Съответно махнах разклонението (червено-черният кабел) и с поялника направих на ново връзката да е само към пин 4 (червено-белият кабел). Разклонението е изолирано с термо свиваем шлаух, а самите кабели не бяха запоени, а като запресовани с клещи. Аз си ги запоих и изолирах с изолирбан.До тук половината работа е свършена, имаме постоянен "+" на правилното място, трябва ни "+" през контакт. Оказа се че не е необходимо да пускам нов кабел (от запалката например). На буксата има синьо-зелен кабел на пин 3, който се оказа че е точно "+" през контакт. В буксите на CD-тата пин 3 не се използва за нищо, което прави този кабел "излишен" на това място. Трябва само да го преместим на пин 7. Отстрани на буксата има жълто на цвят квадратче, което с помощта на малка отверка го издърпвате и така изваждате една "клечка" която държи пинчетата да не излизат от буксата. Вече можем да извадим кабела от пин 3 и да го пъхнем в пин 7, така касетофона ще работи само при запалена кола и няма да я има тази консумация за която споменах. Преди да започнете да дърпате с всичка сила кабела, а той да не излиза трябва с малка отверка или по здрав кламер да се натиснат двете ушички от страната на пинчето в предната част на буксата за да излезе.Останалите кабели на буксата съвпадат със стандарта:Пин 1 - усилване или намаляване на звука в зависимост от скоростта на колата, разбира се трябва да се поддържа от CD-то като функцияПин 2 - заглушаване на радиото при входящо телефонно обаждане. Отново трябва да се поддържа от CD-то и разбира се да имате инсталация за хендсфрии в колата, например на Parrot. На моето Пунто пина беше празен.Пин 5 - автоматична антена. Кабела е сив на цвят и на него се подава "+" от касетофона когато е включен. Можете да го използвате да управлявате освен автоматична антена и усилвател например. Предполагам че отива в багажника, защото нали има модели с буфер, оригинален.Пин 6 - включване на осветлението на бутоните на касетофона при пуснати фарове. На него има "+" когато са включени поне габаритите. Специално за моето CD не ми върши работа. Кабела е жълто-зелен на цвят.Надявам се да съм бил полезен на хората, които искат да си сложат обикновено CD на мястото на оригиналният касетофон. Разбира се винаги преди монтажа проверявайте с мултицета дали и във вашата кола кабелите са така разположени, може някой да е "работил" преди вас или да има разлика в инсталацийте през различните години на производство.
                  Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                  Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                  Коментар

                  Working...
                  X