Грешката е Fuel Trim (1) или Fuel Trim Malfunction (Bank 1). Тъй като нямам таблица със значенията на възможните грешки, проверих в нета за какво става дума и открих следното:This engine only has one bank. The description is generic.The code is for a system that cannot add enough fuel to maintain balanced air/fuel control. This can be caused by1) Vacuum leaks2) POSSIBLE MAF failure3) Restricted fuel filter4) Failing Fuel pump5) Thermostat or ECT sensor6) Failing oxygen sensor.7) Exhaust leak before the oxygen sensorВъзможните причини ги разбирам така:1. Неплътност във всмукателния колектор (гледах, гледах и не видях такова животно)2. Повреден МАФ (при мен има МАП).3. Задръстен бензинов филтър (при мен е интегриран в бенз. помпа)4. Повреда в бензиновата помпа (работи си).5. Термостат или сензор за темп на двигателя (термостатът е сменен преди 2 месеца, работи перфектно. Според Визата датчика показва коректно).6. Ламбда сонда (според визата си работи коректно).7. Неплътност в изпускателния колектор преди ламбдата (не съм проверявал).8. Повреден кабел на МАП до ЕКУ. (При диагностика се виждат реални стойности на темп на въздуха и налягането в колектора).След изтриване на грешката, същата се попявява веднага след даване на контакт. Това ме навежда на мисълта, че проблемът е в МАП, който е в един корпус с датчика за измерване на температурата на входящич въздух. Днес направих една проба, като замених датчика от друга Мареа (която се продава на части), но резултат няма - грешката се появява на всяко даване на контакт. По информация на продавача на Мареата (който е и собственик на сервиз) този датчик няма как да му се вярва на 100%. В менюала пише, че ЕКУ контролира датчика чрез следене дали има:- късо към +;- късо към маса’- прекъсване;Но тъй като се наблюдава реална информация от датчика при диагностика, н е би трябвало да има късо или прекъсване.И сега главният ми въпрос, заради който изписах толкова глупости:Имали някой от София , който може да ми услужи с такъв комбиниран датчик само за проба. Датчика е от Браво/а/Мареа 1,6 с пластмасов всмукателен колектор. Ако в ЕКУ-то му няма записана грешка, датчика се сваля за една минута (закрепен е с две рапидки), слагам на моята, правя диагностика и връщам на мястото му. Пробата ще отнеме около 10-ина минути.Хората, които знаят цената на нов датчик, ще разберат защо искам да направя такава проверка преди да го закупя.ПС: Разполагам с лаптоп с един КОМ и Виза за два КОМ-а, което върши идеална работа за диагностика по К линия.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Записана грешка в ЕКУ.
Collapse
X
-
BO написа:Ако имаш газова уредба най-вероятно причината е в нея.Stop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
Коментар
-
Връзката е такава, че за да се появи тази грешка при не работеща кола, то трябва да има външен фактор.Демек ЕКУ-то само по себе си няма да реши, че има проблем с гориво-въздушната смес при положение, че двигателя не работи.Не знам как са вързани двете ЕКУ-та (това на газ и това на бензин) помежду си, но за да реши, че ЕКУ-то на бензин има проблем със смесообразуването си то някой трябва да му го "казва". При не работещ двигател горивото-въздушната смес е безкрайно бедна, като за това естествено от ЕКУ-то при обороти под ХХХ му е "казано" да не обръща внимание на това, съответно теоретично не би било възможно да записва и съответната грешкаA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Честно казано малко се обърках. Уж ГИ е причина за грешката, а после пък няма как да е той. Най-вероятно е да си прав, но аз не мога да те разбера. Все пак, ако това което съм намерил в нета е вярно, този "някой", който казва на ЕКУ, че няма как да се стигне до оптимална горивна смес е имено комбинирания датчик. Възможно е ЕКУ веднага да установява, че датчика е "мръднал" от параметрите си и няма да участва коректно в смесообразуването. И за да елимининирам тази възможност ще повторя отново въпроса си:Имали някой от София , който може да ми услужи с такъв комбиниран датчик само за проба. Датчика е от Браво/а/Мареа 1,6 с пластмасов всмукателен колектор. Ако в ЕКУ-то му няма записана грешка, датчика се сваля за една минута (закрепен е с две рапидки), слагам на моята, правя диагностика и връщам на мястото му. Пробата ще отнеме около 10-ина минути.Stop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
Коментар
-
Не знам какво не може да разбереш.ЕКУ-то как разбира, че не може да коригира сместа и ти записва грешка за това, при положение, че двигателя не работи?Или извънземни му го втълпяват това (ЕКУ-то на газ) или самото ЕКУ има склонност към шизофрения (има нужда от клиника) Със смяна на датчика, който искаш ще си загубиш времето и няма да имаш положителен резултат.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:Не знам какво не може да разбереш.ЕКУ-то как разбира, че не може да коригира сместа и ти записва грешка за това, при положение, че двигателя не работи?sok1 написа:...Възможно е ЕКУ веднага да установява, че датчика е "мръднал" от параметрите си и няма да участва коректно в смесообразуването...BO написа:Или извънземни му го втълпяват това (ЕКУ-то на газ) или самото ЕКУ има склонност към шизофрения (има нужда от клиника)Stop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
Коментар
-
sok1 написа:...Възможно е ЕКУ веднага да установява, че датчика е "мръднал" от параметрите си и няма да участва коректно в смесообразуването...A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:Да, възможно е, но тогава ще записва, че има проблем с датчика, а не проблем в смесообразуването.Няма логика да "вижда", че даден сензор не работи и да ти записва грешка, която ще е някъде в бъдещето, породена от не работещия сензор, а да си крие, че самия сензор не работиBO написа:Като сме я зачекнали темата, по време на диагностиката (на работеща кола) ако изтриеш грешката появява ли се веднага отново?Има един параметър който показва корекцията на ЕКУ-то в плюс или минус на сместа. Той какво ти показва, че прави ЕКУ-то? До какви (в какви) граници стига (варира)?Stop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
Коментар
-
u_bo
а налягането в бенз. рейка мери ли го?има ли мощност на бензин при яка цедка на 3-та / пълна газ от 3000 до 5500 оборота ?
Коментар
-
u_bo написа:а налягането в бенз. рейка мери ли го?има ли мощност на бензин при яка цедка на 3-та / пълна газ от 3000 до 5500 оборота ?Stop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
Коментар
-
u_bo написа:sok1 написа:Намерих, каквото ми трябваше тук.Смятам темата за приключена.Stop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар