Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Записана грешка в ЕКУ.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Записана грешка в ЕКУ.

    Грешката е Fuel Trim (1) или Fuel Trim Malfunction (Bank 1). Тъй като нямам таблица със значенията на възможните грешки, проверих в нета за какво става дума и открих следното:This engine only has one bank. The description is generic.The code is for a system that cannot add enough fuel to maintain balanced air/fuel control. This can be caused by1) Vacuum leaks2) POSSIBLE MAF failure3) Restricted fuel filter4) Failing Fuel pump5) Thermostat or ECT sensor6) Failing oxygen sensor.7) Exhaust leak before the oxygen sensorВъзможните причини ги разбирам така:1. Неплътност във всмукателния колектор (гледах, гледах и не видях такова животно)2. Повреден МАФ (при мен има МАП).3. Задръстен бензинов филтър (при мен е интегриран в бенз. помпа)4. Повреда в бензиновата помпа (работи си).5. Термостат или сензор за темп на двигателя (термостатът е сменен преди 2 месеца, работи перфектно. Според Визата датчика показва коректно).6. Ламбда сонда (според визата си работи коректно).7. Неплътност в изпускателния колектор преди ламбдата (не съм проверявал).8. Повреден кабел на МАП до ЕКУ. (При диагностика се виждат реални стойности на темп на въздуха и налягането в колектора).След изтриване на грешката, същата се попявява веднага след даване на контакт. Това ме навежда на мисълта, че проблемът е в МАП, който е в един корпус с датчика за измерване на температурата на входящич въздух. Днес направих една проба, като замених датчика от друга Мареа (която се продава на части), но резултат няма - грешката се появява на всяко даване на контакт. По информация на продавача на Мареата (който е и собственик на сервиз) този датчик няма как да му се вярва на 100%. В менюала пише, че ЕКУ контролира датчика чрез следене дали има:- късо към +;- късо към маса’- прекъсване;Но тъй като се наблюдава реална информация от датчика при диагностика, н е би трябвало да има късо или прекъсване.И сега главният ми въпрос, заради който изписах толкова глупости:Имали някой от София , който може да ми услужи с такъв комбиниран датчик само за проба. Датчика е от Браво/а/Мареа 1,6 с пластмасов всмукателен колектор. Ако в ЕКУ-то му няма записана грешка, датчика се сваля за една минута (закрепен е с две рапидки), слагам на моята, правя диагностика и връщам на мястото му. Пробата ще отнеме около 10-ина минути.Хората, които знаят цената на нов датчик, ще разберат защо искам да направя такава проверка преди да го закупя.ПС: Разполагам с лаптоп с един КОМ и Виза за два КОМ-а, което върши идеална работа за диагностика по К линия.
    Stop giving directions, just say "Follow me."
    Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
    Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

    #2
    Ако имаш газова уредба най-вероятно причината е в нея.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Коментар


      #3
      BO написа:
      Ако имаш газова уредба най-вероятно причината е в нея.
      Имам ГИ Зенит. Помислих си че има някаква връзка. Точно до датчика имам щуцер, от който тръгва маркуче към изпарителя и към МАП-а на ГИ. За да ми е мирна главата, махнах маркучето и запуших щуцера. Резултат никакъв. Диагностиката се прави при изкл ГИ. Както казах и по-горе, грешката се появява веднага след даване на контакт, т.е. ДВГ не работи нито на бензин, нито на газ. Ако в този случай все пак знаеш някаква връзка м/у грешката и ГИ, ще те помоля да споделиш.
      Stop giving directions, just say "Follow me."
      Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
      Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

      Коментар


        #4
        Връзката е такава, че за да се появи тази грешка при не работеща кола, то трябва да има външен фактор.Демек ЕКУ-то само по себе си няма да реши, че има проблем с гориво-въздушната смес при положение, че двигателя не работи.Не знам как са вързани двете ЕКУ-та (това на газ и това на бензин) помежду си, но за да реши, че ЕКУ-то на бензин има проблем със смесообразуването си то някой трябва да му го "казва". При не работещ двигател горивото-въздушната смес е безкрайно бедна, като за това естествено от ЕКУ-то при обороти под ХХХ му е "казано" да не обръща внимание на това, съответно теоретично не би било възможно да записва и съответната грешка
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          #5
          Честно казано малко се обърках. Уж ГИ е причина за грешката, а после пък няма как да е той. Най-вероятно е да си прав, но аз не мога да те разбера. Все пак, ако това което съм намерил в нета е вярно, този "някой", който казва на ЕКУ, че няма как да се стигне до оптимална горивна смес е имено комбинирания датчик. Възможно е ЕКУ веднага да установява, че датчика е "мръднал" от параметрите си и няма да участва коректно в смесообразуването. И за да елимининирам тази възможност ще повторя отново въпроса си:Имали някой от София , който може да ми услужи с такъв комбиниран датчик само за проба. Датчика е от Браво/а/Мареа 1,6 с пластмасов всмукателен колектор. Ако в ЕКУ-то му няма записана грешка, датчика се сваля за една минута (закрепен е с две рапидки), слагам на моята, правя диагностика и връщам на мястото му. Пробата ще отнеме около 10-ина минути.
          Stop giving directions, just say "Follow me."
          Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
          Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

          Коментар


            #6
            Не знам какво не може да разбереш.ЕКУ-то как разбира, че не може да коригира сместа и ти записва грешка за това, при положение, че двигателя не работи?Или извънземни му го втълпяват това (ЕКУ-то на газ) или самото ЕКУ има склонност към шизофрения (има нужда от клиника) Със смяна на датчика, който искаш ще си загубиш времето и няма да имаш положителен резултат.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #7
              BO написа:
              Не знам какво не може да разбереш.ЕКУ-то как разбира, че не може да коригира сместа и ти записва грешка за това, при положение, че двигателя не работи?
              Например така:
              sok1 написа:
              ...Възможно е ЕКУ веднага да установява, че датчика е "мръднал" от параметрите си и няма да участва коректно в смесообразуването...
              BO написа:
              Или извънземни му го втълпяват това (ЕКУ-то на газ) или самото ЕКУ има склонност към шизофрения (има нужда от клиника)
              Ееее, не се дразни де. Не всички сме толкова умни и имаме нужда от повечко обяснения. Или от по-логични такива.
              Stop giving directions, just say "Follow me."
              Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
              Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

              Коментар


                #8
                sok1 написа:
                ...Възможно е ЕКУ веднага да установява, че датчика е "мръднал" от параметрите си и няма да участва коректно в смесообразуването...
                Да, възможно е, но тогава ще записва, че има проблем с датчика, а не проблем в смесообразуването.Няма логика да "вижда", че даден сензор не работи и да ти записва грешка, която ще е някъде в бъдещето, породена от не работещия сензор, а да си крие, че самия сензор не работи Като сме я зачекнали темата, по време на диагностиката (на работеща кола) ако изтриеш грешката появява ли се веднага отново?Има един параметър който показва корекцията на ЕКУ-то в плюс или минус на сместа. Той какво ти показва, че прави ЕКУ-то? До какви (в какви) граници стига (варира)?
                A20DTH ЖТД ама не баш
                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                Коментар


                  #9
                  BO написа:
                  Да, възможно е, но тогава ще записва, че има проблем с датчика, а не проблем в смесообразуването.Няма логика да "вижда", че даден сензор не работи и да ти записва грешка, която ще е някъде в бъдещето, породена от не работещия сензор, а да си крие, че самия сензор не работи
                  Мда, логично е, днес точно това коменирахме с колеги...
                  BO написа:
                  Като сме я зачекнали темата, по време на диагностиката (на работеща кола) ако изтриеш грешката появява ли се веднага отново?Има един параметър който показва корекцията на ЕКУ-то в плюс или минус на сместа. Той какво ти показва, че прави ЕКУ-то? До какви (в какви) граници стига (варира)?
                  В смисъл трия грешката и пак F2 да направи нова проверка ли? Без да изкл от контакт. Що се отнася до този параметър за корекциите ще проверя и ще пиша.
                  Stop giving directions, just say "Follow me."
                  Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                  Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                  Коментар


                    #10
                    а налягането в бенз. рейка мери ли го?има ли мощност на бензин при яка цедка на 3-та / пълна газ от 3000 до 5500 оборота ?

                    Коментар


                      #11
                      u_bo написа:
                      а налягането в бенз. рейка мери ли го?има ли мощност на бензин при яка цедка на 3-та / пълна газ от 3000 до 5500 оборота ?
                      Колата си върви по един същ начин, от както съм я купил (2007) - във всички обороти си работи равномерно и набира доволно добре. Налягането на бензиновата помпа не е мерено.
                      Stop giving directions, just say "Follow me."
                      Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                      Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                      Коментар


                        #12
                        Намерих, каквото ми трябваше тук.Смятам темата за приключена.
                        Stop giving directions, just say "Follow me."
                        Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                        Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                        Коментар


                          #13
                          sok1 написа:
                          Намерих, каквото ми трябваше тук.Смятам темата за приключена.
                          и оправи ли си адаптацията ??

                          Коментар


                            #14
                            u_bo написа:
                            sok1 написа:
                            Намерих, каквото ми трябваше тук.Смятам темата за приключена.
                            и оправи ли си адаптацията ??
                            Не. В цитираната тема колегите имат проблеми с работата на бензин, докато при мен няма проблеми нито на газ, нито на бензин. Така че засега не мисля да продължавам да "дълбая" по темата. Ако не бях си направил адаптер за диагностика, нямаше и да разбера за тази грешка (понякога знанието е проблем ). Беше ми любопитно какъв е начина за справяне с нея. Ако работите се закучат, ще ползвам опита на колегата Скорпион.
                            Stop giving directions, just say "Follow me."
                            Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                            Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                            Коментар

                            Working...
                            X