Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Странен проблем с габарита!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Странен проблем с габарита!

    От известно време не ми свети левия габарит.Вчера предприех масирана инвазия в електроуредбата на колата и нищо не постигнах, затова отправям това питане.Проблема е следният:С обикновена лампа 5 вата не свети.Слагам диодна лампа 0,9 вата - свети, на и на таблото свети чека за изгоряла лампа.Сменени са три крушки, които светят на десния габарит.Сменян е предпазителя, въпреки че нищо му няма.Завъртях и "фасунките" на двата габарита - пак нищо.А напрежение има - 11,55 волта.Обикновена лампа с нажежаема жичка поне би трябвало да зачерви жичката.Обаче нъцки.Помагайте!Колата от подписа.
    I don't always blow black smoke with my JTD ... but when I do, it's directly into your cooler!

    #2
    Колега, относно индикатора за изгоряла лампа на таблото, като сложиш 0,9 вата диодна лампа - просто съпротивлението Й е по-малко, следователно не я отчита като работеща => ИЗГОРЯЛА ( дефакто фактически затова ти излиза индикатора :D )
    Lancia Lybra '00 1.8 140hp

    Видеорегистратори

    Коментар


      #3
      Това ми е ясно.Искам габарита да светне с обикновена лампа, точно за да изчезне индикацията.Винаги съществува и варианта с клещите или изолирбанд върху лампата, но засега се въздържам...А на изгорялата лампа съпротивлението не е ли близко до безкрайно голямото?Токът през диода е с по-малки стойности и затова чека отчита изгаряля лампа.Разликата е поне един порядък и е трудно да се отстрани със резистор, а и е безмислено.Не искам да влизам в подробности, просто искам някой да даде логично обяснение.
      I don't always blow black smoke with my JTD ... but when I do, it's directly into your cooler!

      Коментар


        #4
        Единственото логично, при така описаните обстоятелства е това, че крушчицата вероятно не може да направи добър конткат в цокъла, а диодната - прави. 11..5 Волта е прекалено ниско напрежение, ако е при работеща кола. При неработеща е по-скоро нормално. Един път като слагах светодиодна, така се получаваше, че като влиза в цокъла, съвсем леко се изкривяваше стърчащата жичка и спираше да прави контакт, и ставаше така - не свети диодната, а обикновена свети. Огледай внимателно дали при теб не става нещо подобно.

        Коментар


          #5
          Другият вариант е по някаква причина да е високоомна веригата до цокъла на крушката.
          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

          Коментар


            #6
            Контактните пластинки са почистени с контакт спрей, пристегнал съм ги леко с клещи, а и както казах смених "фасунките" на двата габарита.А напрежение 11,5 е измерено при загасен двигател.За високоомната верига съм съгласен, въпроса е защо и как да го открия?
            I don't always blow black smoke with my JTD ... but when I do, it's directly into your cooler!

            Коментар


              #7
              За кой габарит става въпрос - преден или заден. Не можах да открия дали си проверил куплунга към габарита. Преди време имах проблем със задния стоп и се оказа че е нагорял куплунга. Взех от една автоморга куплунг и смених само нагорялото перо. Омагьосах го като го напръсках с WD40 и от тогава не е мръднал.
              Bravo 1.6 / 16

              Коментар


                #8
                Преден ляв габарит.Куплунга е почистен и както писах по-горе съм ги менкал ляво-дясно, но без ефект.
                I don't always blow black smoke with my JTD ... but when I do, it's directly into your cooler!

                Коментар


                  #9
                  avvasilev написа:
                  За високоомната верига съм съгласен, въпроса е защо и как да го открия?
                  Причините може да са доста. Например, случвало ми се е, в кабелен сноп, по някаква причина да е протрита изолацията на някой проводник. Проводника вътре изгнива. По някой път това се случва от много малки дупчици и е трудно за откриване. Но това само като пример. Габарита дали минава през реле? Защо не опръскаш добре и целият механизъм на волана.
                  Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                  Коментар


                    #10
                    Не минава през реле а минава през контактния ключ - от там през лоста на волана после от там обратно се връща в контактния ключ, от там отива в таблото с бушони и вътре се разделя на 6 (2 канала (бушона) по 3 лампи): предна лява, задна дясна, и лява на номера, а другия канал е предна дясна, задна лява, и дясна на номера. Ако задна дясна и лява на номера не са проблемни, търси проблем от таблото с бушони до левия габарит. кабела тръгва от букса отпред на таблото, ама де да знам коя е. Жълт кабел трябва да е. Имаше снимки, виждал съм го описано точно кой кабел за кой габарит е. Ако имаш друга букса за проба смени я и пробвай!
                    Е ТВА Е КОЛАTA

                    Коментар


                      #11
                      Има снимка, ето я: Червеното и зеленото не ги гледай. Значи трябва ти на букса D - краче 17 (където пише ОТПРЕД ЛЯВО), този кабел отива към габарита.

                      Коментар


                        #12
                        Чак днес стигнах до таблото от схемата.И...греда!На номер 17 няма кабел???!!!
                        I don't always blow black smoke with my JTD ... but when I do, it's directly into your cooler!

                        Коментар


                          #13
                          Колега какво стана по вълроса. Реши ли проблема, че и при мен се получи същия

                          Коментар


                            #14
                            Значи при мен на пунтото също ми се случи само че аз смених крушките всичко си свети но лампичката на таблото не иска да спре да свети?Благодаря за вниманието

                            Коментар


                              #15
                              Преден ляв габарит на мареа 1,6 комби правеше такива мизерии като запалиш фарове не свети докато не мина дупка или не ударя по калника. Оказа се тръгнала крушка, при ремонт на климатика свалихме фара и след монтажа отказа да светне, като сложих нова си светна и така вече 1 година. И не си правя майтап, крушката си изглеждаше съвсем неизгоряла поне пет пъти съм я свалял и гледал.

                              Коментар

                              Working...
                              X