На път за Видин малко след Враца изведнъж ми спряха всички тоци и ми се включи алармата на колата. Акумулатора ми беше Монбат и имаше индикатор, които показваше, че няма никакъв заряд. Това което направих тогава беше - намерих майстор да замерим подавания ток от динамото - всичко беше наред и взех нов акумулатор и продължих за Видин. Когато вече стигнах в Видин светна лампичката за акумулатора - замерихме пак и се оказа, че динамото вече не подава ток да зарежда акумулатора. Възможно ли е динамото да е спирало да работи за момент и после пак да е се е оправило?Повредата в динамото се оказа изгорял статор(незнам дали го пиша правилно). След много мъки намерихме майстор които да се наеме да го пренавие. Майстора каза, че било много сложно да се пренавие и е малка вероятностна да успее защото били много малки разстоянията и че е възможно да е изгорял защото е бил намокрян. Някои имал ли е подобен проблем и имате ли представа откъде може да е бил намокрено динамото? Каза че в възможно да е изгоряло от пренатоварване, но ми е много чудно - нали така трябва да е разчетено че да обслужва всички уреди. Сега се чудя дали да разчитам на това динамо или да търся втора употреба. Дайте съвет. Забравих - става въпрос за Fiat BRAVA 1,4 12v.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
проблем с динамото
Collapse
X
-
Виждам, че ти е първи пост и понеже аз ти отговарям първи - добре дошъл във форума, полезни работи да четеш и пишеш!...имате ли представа откъде може да е бил намокрено динамото...Е, откъде - не познавам конкретно този модел, но предполагам, че алтернаторът (едва ли е с динамо) се намира между двигателя и купето, доста ниско долу (май както на повечето фиати). Та едва ли е проблем да се намокри.За претоварването - не е невъзможно. Например, ако някой пишман майстор ти е свалил въздуховодите към алтернатора и дълго време алтернаторът е работил натоварен и без добро охлаждане...Дали да търсиш друг - ами зависи как са ти направили статора (да, така се пише - ротор е това дето се върти, статор - това дето не се върти . Но и да вземеш друг на старо ти препоръчвам преди да го монтираш, първо да го провериш (четки, колектор...), а при възможност и да го пробваш под товар.ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати
-
Pecho написа:Виждам, че ти е първи пост и понеже аз ти отговарям първи - добре дошъл във форума, полезни работи да четеш и пишеш!...имате ли представа откъде може да е бил намокрено динамото...Е, откъде - не познавам конкретно този модел, но предполагам, че алтернаторът (едва ли е с динамо) се намира между двигателя и купето, доста ниско долу (май както на повечето фиати). Та едва ли е проблем да се намокри.За претоварването - не е невъзможно. Например, ако някой пишман майстор ти е свалил въздуховодите към алтернатора и дълго време алтернаторът е работил натоварен и без добро охлаждане...Дали да търсиш друг - ами зависи как са ти направили статора (да, така се пише - ротор е това дето се върти, статор - това дето не се върти . Но и да вземеш друг на старо ти препоръчвам преди да го монтираш, първо да го провериш (четки, колектор...), а при възможност и да го пробваш под товар.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
pakumba написа:... каква е разлиаката между динамо и алтернатор ...ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати
Коментар
-
Pecho написа:pakumba написа:... каква е разлиаката между динамо и алтернатор ...Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
pakumba написа:колега, принципно за 1 път чувам да се намокри динамо на колата, все пак в завода са се сетили, не казвам обаче че е невъзможно. може ту да зарежда ту не, ако четките ти са свършили и вече на последни издихания я опират я не. според мен не се занимавай, а си вземи едно рециклирано и толкова. никога повече няма да те остави на пътя динамо. ако ли решиш да стягаш това имаш доста неща да смениш, за д аси спокоен. лагери! много важно е лагерите да се сменят, на мен ми е блокирал лагер и се счупи корпуса.
Коментар
-
Колега anonto повредата на алтернатора ти е комплексна - най-вероятно през зимата, когато пътищата в града са солена киша. Алтернатора здраво е намокрен и оттам тръгват проблемите. Всеки алтернатор може и се мокри защото не е капсулован. Мокри се и регулатора на напрежение /изправител + регулатор за 14.4 в./ и ако е солена водата /кишата/ товари алтернатора. Като пиша товари, означава че от алтернатора се черпи голям ток и когато това продължава дълго време той загрява. Ако светят и фаровете, работи парното и акумулатора е слаб /по-голям заряден ток/ статорните намотки не могат да се охлаждат нормално и пробиват изолацията. Оттам нататък е ясно. Колкото до прекъсването на работата, това се дължи само на регулатора или на калпави електрически връзки, иначе ротора се върти и в статора се индуктира напрежение. Или работи, или прекъсва и край. За пренавиването - кой знае какво е станало! Ако майстора ти не е сложил необходимия брой навивки /трябва да ги е броил при развиването или да ги намери в каталог/, трябва и да е спазил диаметъра на проводника, със сигурност е променил параметрите на алтернатора като цяло. Не е кой знае какво, стига да дава необходимия ток. Това може да го провери човек, който разбира и има уреди за измерване.Поздрави, Иван
Коментар
-
колега, отговарям ти за лагерите и като цяло да си направиш извод за алтернатора. на мен ми е блокирал лагер при силно натоварване- дъжд, нощ и вклшчена духалка на джама. е сети се при такава ситуация на 200 км от нас в някаква гора да ти блокира лагера, къса ремъка /който при тази кола беше общ за динамо и водна помпа/ и съответно не можеш дори да минеш и 1 метър, корпуса се чупи и после го хвърляш и това в 1 часа посред нощ. е, прецени си сам дали да ги смениш. като смениш и другите работи, като се сложи и труд ала-бала ще ти стъпи все едно си взел направо 1 рециклирано, но без да си хабил нервиLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Здравейте отново,пак съм със същия проблем и моля за помощ.Току що пристигам в София и ми светка лампата за акумолатора. Предполагам че алтернатора пак е извън строя, защото същото се случи и преди. Акумолатора е нов. Дайте идея как да процедирам в този случай. Утре трябва да се прибера с жената в Благоевград. Дали мога да намеря някаде настаро. Дали мога да се прибера само на акумолатор. Преди да тръгна за Благоевград трябва да мина и през центъра, т.е. ще иам много палене на двигателя. И изобщо дали може да се оправи този или трябва да търся друг.
Коментар
-
колега смени го с нов-стар този алтернатор той вече ти излезе хем по-скъп хем повече нерви ти изяде. принципно ако тръгнеш веднага за благоевгарад би трябвало да стигнеш-стига да не вали и да е през деня. но при минаване през центъра ала-бала не знам, аз не бих рискувал. ще ти кажа аз колко успях да мина на акумулатор: предния път на сточна гара на срещата си натягах ремъка на динамото. без да искам съм извадил малкото кабелче, обаче лампата не ми е светна нямам обяснение защо. оттам си тръгнах до кв. борово, валеше и чистачките на макс, фаровете винаги ми светят и духалка си пуснах.вечерта още около 25-30 км до студ. центъра ала-бала. на другия ден наляво надясно все на фарове малко и чистачки минал съм около 30-40 км в града и по едно време усетих че не иска да върти. загасих и пак да видя дали правилно съм усетил, обаче не можа да завърти пак. та ти си прецени ако си без всички тези консуматори шанса да успееш да си идеш е голям, ноооо все пак не те съветвам.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
pakumba благодаря за отговора!Прибрах се безпроблемно в Благоевград. Акумулатора издържа.Сега алтернатора е разглобен - оказа се не добре завинтена гайка, която е паднала и е дала на късо. Ще трябва да търся нов.И пак във връзка с това ще питам. Дайте идея къде да търся, в коя морга. И какво значи рециклирано. Трябва ли задължително да е рециклирано или просто да взема от някоя морга и да слагам. Мисля да ходя до София да потърся. Тука ми предлагат 120 лв. втора ръка и 180 лв. за същото но рециклирано - струва ми се доста скъпо.
Коментар
-
anonto написа:pakumba благодаря за отговора!Прибрах се безпроблемно в Благоевград. Акумулатора издържа.Сега алтернатора е разглобен - оказа се не добре завинтена гайка, която е паднала и е дала на късо. Ще трябва да търся нов.И пак във връзка с това ще питам. Дайте идея къде да търся, в коя морга. И какво значи рециклирано. Трябва ли задължително да е рециклирано или просто да взема от някоя морга и да слагам. Мисля да ходя до София да потърся. Тука ми предлагат 120 лв. втора ръка и 180 лв. за същото но рециклирано - струва ми се доста скъпо.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар