Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

проблем с динамото

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    проблем с динамото

    На път за Видин малко след Враца изведнъж ми спряха всички тоци и ми се включи алармата на колата. Акумулатора ми беше Монбат и имаше индикатор, които показваше, че няма никакъв заряд. Това което направих тогава беше - намерих майстор да замерим подавания ток от динамото - всичко беше наред и взех нов акумулатор и продължих за Видин. Когато вече стигнах в Видин светна лампичката за акумулатора - замерихме пак и се оказа, че динамото вече не подава ток да зарежда акумулатора. Възможно ли е динамото да е спирало да работи за момент и после пак да е се е оправило?Повредата в динамото се оказа изгорял статор(незнам дали го пиша правилно). След много мъки намерихме майстор които да се наеме да го пренавие. Майстора каза, че било много сложно да се пренавие и е малка вероятностна да успее защото били много малки разстоянията и че е възможно да е изгорял защото е бил намокрян. Някои имал ли е подобен проблем и имате ли представа откъде може да е бил намокрено динамото? Каза че в възможно да е изгоряло от пренатоварване, но ми е много чудно - нали така трябва да е разчетено че да обслужва всички уреди. Сега се чудя дали да разчитам на това динамо или да търся втора употреба. Дайте съвет. Забравих - става въпрос за Fiat BRAVA 1,4 12v.

    #2
    Виждам, че ти е първи пост и понеже аз ти отговарям първи - добре дошъл във форума, полезни работи да четеш и пишеш!...имате ли представа откъде може да е бил намокрено динамото...Е, откъде - не познавам конкретно този модел, но предполагам, че алтернаторът (едва ли е с динамо) се намира между двигателя и купето, доста ниско долу (май както на повечето фиати). Та едва ли е проблем да се намокри.За претоварването - не е невъзможно. Например, ако някой пишман майстор ти е свалил въздуховодите към алтернатора и дълго време алтернаторът е работил натоварен и без добро охлаждане...Дали да търсиш друг - ами зависи как са ти направили статора (да, така се пише - ротор е това дето се върти, статор - това дето не се върти . Но и да вземеш друг на старо ти препоръчвам преди да го монтираш, първо да го провериш (четки, колектор...), а при възможност и да го пробваш под товар.
    ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

    Коментар


      #3
      Pecho написа:
      Виждам, че ти е първи пост и понеже аз ти отговарям първи - добре дошъл във форума, полезни работи да четеш и пишеш!...имате ли представа откъде може да е бил намокрено динамото...Е, откъде - не познавам конкретно този модел, но предполагам, че алтернаторът (едва ли е с динамо) се намира между двигателя и купето, доста ниско долу (май както на повечето фиати). Та едва ли е проблем да се намокри.За претоварването - не е невъзможно. Например, ако някой пишман майстор ти е свалил въздуховодите към алтернатора и дълго време алтернаторът е работил натоварен и без добро охлаждане...Дали да търсиш друг - ами зависи как са ти направили статора (да, така се пише - ротор е това дето се върти, статор - това дето не се върти . Но и да вземеш друг на старо ти препоръчвам преди да го монтираш, първо да го провериш (четки, колектор...), а при възможност и да го пробваш под товар.
      каква е разлиаката между динамо и алтернатор колега, принципно за 1 път чувам да се намокри динамо на колата, все пак в завода са се сетили, не казвам обаче че е невъзможно. може ту да зарежда ту не, ако четките ти са свършили и вече на последни издихания я опират я не. според мен не се занимавай, а си вземи едно рециклирано и толкова. никога повече няма да те остави на пътя динамо. ако ли решиш да стягаш това имаш доста неща да смениш, за д аси спокоен. лагери! много важно е лагерите да се сменят, на мен ми е блокирал лагер и се счупи корпуса.
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        pakumba написа:
        ... каква е разлиаката между динамо и алтернатор ...
        Накратко казано: динамото е правотоков генератор, а алтернаторът (както подсказва и името му) - произвежда променлив ток. Съответно след това променливото напрежение се изправя от (обикновено вграден в същия корпус) изправител (прословутия диоден блок, който често се коментира из форума). Поради по-добрите характеристики на алтернатора (по-висока мощност, по-добра крива на производителността при ниски обороти и др.), практически отдавна е изместил динамото при автомобилите.
        ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

        Коментар


          #5
          Pecho написа:
          pakumba написа:
          ... каква е разлиаката между динамо и алтернатор ...
          Накратко казано: динамото е правотоков генератор, а алтернаторът (както подсказва и името му) - произвежда променлив ток. Съответно след това променливото напрежение се изправя от (обикновено вграден в същия корпус) изправител (прословутия диоден блок, който често се коментира из форума). Поради по-добрите характеристики на алтернатора (по-висока мощност, по-добра крива на производителността при ниски обороти и др.), практически отдавна е изместил динамото при автомобилите.
          ясно, благодаря
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #6
            pakumba написа:
            колега, принципно за 1 път чувам да се намокри динамо на колата, все пак в завода са се сетили, не казвам обаче че е невъзможно. може ту да зарежда ту не, ако четките ти са свършили и вече на последни издихания я опират я не. според мен не се занимавай, а си вземи едно рециклирано и толкова. никога повече няма да те остави на пътя динамо. ако ли решиш да стягаш това имаш доста неща да смениш, за д аси спокоен. лагери! много важно е лагерите да се сменят, на мен ми е блокирал лагер и се счупи корпуса.
            Не незнам дали е възможно да прекъсва работа за малко и после пак да заработва - любопитно м ие и затова питам. Но става въпрос за изгорял статор а не четки(ако има значение).Лагерите не съм ги сменил. Много ли е важно да го направя. След като сложихме оправеното динамо се появи едно виене, но вече изчезна - може би е било от лагерите. Кои точно лагер трява да се смени и нали е възможно да се направи. Любопитно ми е и друго - майстора каза че е почти невъзможно да се пренавие, но в крайна сметка го пренави - точно за това се чудя да му имам ли доверие или не. Някои друг пренавивал ли е статор. Благодаря на всички за коментара и отговорите!

            Коментар


              #7
              Колега anonto повредата на алтернатора ти е комплексна - най-вероятно през зимата, когато пътищата в града са солена киша. Алтернатора здраво е намокрен и оттам тръгват проблемите. Всеки алтернатор може и се мокри защото не е капсулован. Мокри се и регулатора на напрежение /изправител + регулатор за 14.4 в./ и ако е солена водата /кишата/ товари алтернатора. Като пиша товари, означава че от алтернатора се черпи голям ток и когато това продължава дълго време той загрява. Ако светят и фаровете, работи парното и акумулатора е слаб /по-голям заряден ток/ статорните намотки не могат да се охлаждат нормално и пробиват изолацията. Оттам нататък е ясно. Колкото до прекъсването на работата, това се дължи само на регулатора или на калпави електрически връзки, иначе ротора се върти и в статора се индуктира напрежение. Или работи, или прекъсва и край. За пренавиването - кой знае какво е станало! Ако майстора ти не е сложил необходимия брой навивки /трябва да ги е броил при развиването или да ги намери в каталог/, трябва и да е спазил диаметъра на проводника, със сигурност е променил параметрите на алтернатора като цяло. Не е кой знае какво, стига да дава необходимия ток. Това може да го провери човек, който разбира и има уреди за измерване.Поздрави, Иван

              Коментар


                #8
                колега, отговарям ти за лагерите и като цяло да си направиш извод за алтернатора. на мен ми е блокирал лагер при силно натоварване- дъжд, нощ и вклшчена духалка на джама. е сети се при такава ситуация на 200 км от нас в някаква гора да ти блокира лагера, къса ремъка /който при тази кола беше общ за динамо и водна помпа/ и съответно не можеш дори да минеш и 1 метър, корпуса се чупи и после го хвърляш и това в 1 часа посред нощ. е, прецени си сам дали да ги смениш. като смениш и другите работи, като се сложи и труд ала-бала ще ти стъпи все едно си взел направо 1 рециклирано, но без да си хабил нерви
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  Здравейте отново,пак съм със същия проблем и моля за помощ.Току що пристигам в София и ми светка лампата за акумолатора. Предполагам че алтернатора пак е извън строя, защото същото се случи и преди. Акумолатора е нов. Дайте идея как да процедирам в този случай. Утре трябва да се прибера с жената в Благоевград. Дали мога да намеря някаде настаро. Дали мога да се прибера само на акумолатор. Преди да тръгна за Благоевград трябва да мина и през центъра, т.е. ще иам много палене на двигателя. И изобщо дали може да се оправи този или трябва да търся друг.

                  Коментар


                    #10
                    колега смени го с нов-стар този алтернатор той вече ти излезе хем по-скъп хем повече нерви ти изяде. принципно ако тръгнеш веднага за благоевгарад би трябвало да стигнеш-стига да не вали и да е през деня. но при минаване през центъра ала-бала не знам, аз не бих рискувал. ще ти кажа аз колко успях да мина на акумулатор: предния път на сточна гара на срещата си натягах ремъка на динамото. без да искам съм извадил малкото кабелче, обаче лампата не ми е светна нямам обяснение защо. оттам си тръгнах до кв. борово, валеше и чистачките на макс, фаровете винаги ми светят и духалка си пуснах.вечерта още около 25-30 км до студ. центъра ала-бала. на другия ден наляво надясно все на фарове малко и чистачки минал съм около 30-40 км в града и по едно време усетих че не иска да върти. загасих и пак да видя дали правилно съм усетил, обаче не можа да завърти пак. та ти си прецени ако си без всички тези консуматори шанса да успееш да си идеш е голям, ноооо все пак не те съветвам.
                    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                    Fiat Bravo'97 1,6 16v
                    Fiat Tempra'91 1,6 mono

                    Коментар


                      #11
                      pakumba благодаря за отговора!Прибрах се безпроблемно в Благоевград. Акумулатора издържа.Сега алтернатора е разглобен - оказа се не добре завинтена гайка, която е паднала и е дала на късо. Ще трябва да търся нов.И пак във връзка с това ще питам. Дайте идея къде да търся, в коя морга. И какво значи рециклирано. Трябва ли задължително да е рециклирано или просто да взема от някоя морга и да слагам. Мисля да ходя до София да потърся. Тука ми предлагат 120 лв. втора ръка и 180 лв. за същото но рециклирано - струва ми се доста скъпо.

                      Коментар


                        #12
                        anonto написа:
                        pakumba благодаря за отговора!Прибрах се безпроблемно в Благоевград. Акумулатора издържа.Сега алтернатора е разглобен - оказа се не добре завинтена гайка, която е паднала и е дала на късо. Ще трябва да търся нов.И пак във връзка с това ще питам. Дайте идея къде да търся, в коя морга. И какво значи рециклирано. Трябва ли задължително да е рециклирано или просто да взема от някоя морга и да слагам. Мисля да ходя до София да потърся. Тука ми предлагат 120 лв. втора ръка и 180 лв. за същото но рециклирано - струва ми се доста скъпо.
                        реши ли си проблемите? ако не си пусни 1 лично ще ти кажа доста по-тънки варианти
                        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                        Fiat Bravo'97 1,6 16v
                        Fiat Tempra'91 1,6 mono

                        Коментар


                          #13
                          Реших си проблема. Засега всичко е наред. Взех си втора употреба и ми излезе малко соленичко (120 лв.), но нямаше начин. Благодаря все пак.

                          Коментар

                          Working...
                          X