Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Светеща лампа на маслото без контакт

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    За мен си остава алтернатора. Така като го гледам по схемата той може да е единственият виновник, това при положение, че няма нещо стопено по самата инсталация. Има и някаква малка вероятност щом светва тази лампа да се задейства и реле номер 40 което пък на своя страна включва някакъв нагревател 36. Затова и да се скапва акумулатора от нагревателя ако въобще има такъв в този автомобил. Може и самият алтернатор да прави скапването.Всичкото обаче което не мога да си обясня е защо не свети и лампата за зареждането, най вероятно е с друга мощност Като начало колегата да се загледа и в другата крушка. Когато свети първо изключи реле 40 и ако не угасне отново лампата изключи жиците на алтернатора (тънките) не силовият проводник.Според мен от алтернатора се получава отечка и той подава захранване на въпросната крушка + реле номер 40.Ако някой мисли нещо друго нека да сподели и да помислим заедно.

    Коментар


      #32
      chaveto написа:
      За мен си остава алтернатора. ...Когато свети първо изключи реле 40 и ако не угасне отново лампата изключи жиците на алтернатора (тънките) не силовият проводник.Според мен от алтернатора се получава отечка и той подава захранване на въпросната крушка + реле номер 40.Ако някой мисли нещо друго нека да сподели и да помислим заедно.
      А кое е и къде е реле 40?!Е.вало си е мамата...
      Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

      Коментар


        #33
        Днес видях че като дам контакт и не светка лампата за зареждане, като запаля и карам- пак не свети, не е изгоряла, отделно от това карах 20 км. и после едва запали повторно- значи акомулатора пада и в движение!
        Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

        Коментар


          #34
          Значи вчера не свети(аз си откачвам акомулатора профилактично на всяко спиране), като вечерта включих минуса- пак не свети, прибрах се и в гаража като изгасих- лампичката пак светна, после бръкнах зад динамото(там е само за гинеколог, че са му тънки пръстите), та размърдах кабелите, които влизат в динамото- дебелия и малкия и като погледнах- беше изгаснала!ХА! Дали не хванах заека- та кабелите се допираха до корпуса на динамото и може да са се протрили ли де да знам- не мога да видя, че си е на е.ало и мястото.
          Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

          Коментар


            #35
            Трябва така да са протрити, че да идва захранване по кабелите за да се получи въпросното светване. По скоро си има проблем в самият алтернатор и той прави отечка/пробива...... и подава захранване......Не твърдя, че това е проблема на 100% но това за мен според схемата е най логичното, ако няма протъркани,стопени.... проводници.

            Коментар


              #36
              Значи мърдам кабелите на алтернатора при загасен двигател и без контакт и лампичката ту присветква, ту изгасва- в алтернатора влизат два кабела- единия по- дебел завит за един болт и един по- тънък захванат с обувка на едно краче,та тия два кабела влизат в обща обвивка- и като ги гъна- то лампата светка и гасне- да не би да се допират???Знам че по принцип тоя дебелия е с постоянен + през стартера до акомулатора, но е на трудно място... :D
              Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

              Коментар


                #37
                Ако им е нарушена изолацията и се допират ще става това което описваш.

                Коментар


                  #38
                  Значи двата кабела влизат в обща облицовка- е.ало си е м.мата и мястото- едва си завирам едната ръка- как ще го оголвам облицовката да ги изолирам- идея си нямам- близо е до генерацията и явно от жегата е станала белята.Искам последно да запитам- тоя тънкия кабел с обувката, който се ръга изотзад на динамото- каква роля играе- само за лампата ли е, или и нещо възбужда?!
                  Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                  Коментар


                    #39
                    Колега имах същия проблем на Типото преди години. Лампичката за маслото мъждукаше, но когато колата беше в движение. И друга светеше, но вече забравих коя. Оказа се точно това, което си открил и ти. Пипнах едни кабелчета на алтернатора и изгаснаха лампичките. След няколко дни пак светнаха. Отново се насочих към въпросните кабели и пак се оправи. Та може и при теб да е там проблемът.
                    преди - TIPO
                    сега - VOLVO XC60

                    Коментар


                      #40
                      Oki,знам- хванах го, но как да го оправя, като тия 2 кабела- тънкия и дебелия влизат в една кожа и няма бъркане до тях, и за какво е тънкия- ако е само за лампата- да го кръцна да не ми пада акомулатора през него- е.ал съм я у лампата- ще си изкарам волтметър под таблото.
                      Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                      Коментар


                        #41
                        КИМИ написа:
                        Oki,.... и за какво е тънкия- ако е само за лампата- да го кръцна да не ми пада акомулатора през него- е.ал съм я у лампата- ще си изкарам волтметър под таблото.
                        Тънкия кабел е за управление на възбуждането на алтернатора - а си го кръцнал, а си останал бе зареждане

                        Коментар


                          #42
                          Сега бърках зад двигателя като илизионист си чекнах пръстите и оголих топлоизолационната обвивка, която предпазва двата кабела от претопляне, че са на няколко сантиметра от изпускателния колектор- та отдолу кабелите бяха със стопена и липсваща обвивка- голи и явно тоя малкия кабел като се допирал до големия с постоянен + е минавал през намотката на възбуждането и от там ми се е източвал тока- изолирах ги доколкото можах със скоч и утре ще им слагам допълнително още една негорима обвивка отвън.
                          Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                          Коментар

                          Working...
                          X