За мен си остава алтернатора. Така като го гледам по схемата той може да е единственият виновник, това при положение, че няма нещо стопено по самата инсталация. Има и някаква малка вероятност щом светва тази лампа да се задейства и реле номер 40 което пък на своя страна включва някакъв нагревател 36. Затова и да се скапва акумулатора от нагревателя ако въобще има такъв в този автомобил. Може и самият алтернатор да прави скапването.Всичкото обаче което не мога да си обясня е защо не свети и лампата за зареждането, най вероятно е с друга мощност Като начало колегата да се загледа и в другата крушка. Когато свети първо изключи реле 40 и ако не угасне отново лампата изключи жиците на алтернатора (тънките) не силовият проводник.Според мен от алтернатора се получава отечка и той подава захранване на въпросната крушка + реле номер 40.Ако някой мисли нещо друго нека да сподели и да помислим заедно.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Светеща лампа на маслото без контакт
Collapse
X
-
chaveto написа:За мен си остава алтернатора. ...Когато свети първо изключи реле 40 и ако не угасне отново лампата изключи жиците на алтернатора (тънките) не силовият проводник.Според мен от алтернатора се получава отечка и той подава захранване на въпросната крушка + реле номер 40.Ако някой мисли нещо друго нека да сподели и да помислим заедно.Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
-
Значи вчера не свети(аз си откачвам акомулатора профилактично на всяко спиране), като вечерта включих минуса- пак не свети, прибрах се и в гаража като изгасих- лампичката пак светна, после бръкнах зад динамото(там е само за гинеколог, че са му тънки пръстите), та размърдах кабелите, които влизат в динамото- дебелия и малкия и като погледнах- беше изгаснала!ХА! Дали не хванах заека- та кабелите се допираха до корпуса на динамото и може да са се протрили ли де да знам- не мога да видя, че си е на е.ало и мястото.Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
-
Трябва така да са протрити, че да идва захранване по кабелите за да се получи въпросното светване. По скоро си има проблем в самият алтернатор и той прави отечка/пробива...... и подава захранване......Не твърдя, че това е проблема на 100% но това за мен според схемата е най логичното, ако няма протъркани,стопени.... проводници.
Коментар
-
Значи мърдам кабелите на алтернатора при загасен двигател и без контакт и лампичката ту присветква, ту изгасва- в алтернатора влизат два кабела- единия по- дебел завит за един болт и един по- тънък захванат с обувка на едно краче,та тия два кабела влизат в обща обвивка- и като ги гъна- то лампата светка и гасне- да не би да се допират???Знам че по принцип тоя дебелия е с постоянен + през стартера до акомулатора, но е на трудно място... :DBrava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
-
Значи двата кабела влизат в обща облицовка- е.ало си е м.мата и мястото- едва си завирам едната ръка- как ще го оголвам облицовката да ги изолирам- идея си нямам- близо е до генерацията и явно от жегата е станала белята.Искам последно да запитам- тоя тънкия кабел с обувката, който се ръга изотзад на динамото- каква роля играе- само за лампата ли е, или и нещо възбужда?!Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
-
Колега имах същия проблем на Типото преди години. Лампичката за маслото мъждукаше, но когато колата беше в движение. И друга светеше, но вече забравих коя. Оказа се точно това, което си открил и ти. Пипнах едни кабелчета на алтернатора и изгаснаха лампичките. След няколко дни пак светнаха. Отново се насочих към въпросните кабели и пак се оправи. Та може и при теб да е там проблемът.преди - TIPO
сега - VOLVO XC60
Коментар
-
Oki,знам- хванах го, но как да го оправя, като тия 2 кабела- тънкия и дебелия влизат в една кожа и няма бъркане до тях, и за какво е тънкия- ако е само за лампата- да го кръцна да не ми пада акомулатора през него- е.ал съм я у лампата- ще си изкарам волтметър под таблото.Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
-
Сега бърках зад двигателя като илизионист си чекнах пръстите и оголих топлоизолационната обвивка, която предпазва двата кабела от претопляне, че са на няколко сантиметра от изпускателния колектор- та отдолу кабелите бяха със стопена и липсваща обвивка- голи и явно тоя малкия кабел като се допирал до големия с постоянен + е минавал през намотката на възбуждането и от там ми се е източвал тока- изолирах ги доколкото можах със скоч и утре ще им слагам допълнително още една негорима обвивка отвън.Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар