Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем със Стило

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем със Стило

    Здравейте колеги, обръщам се към вас тъй като имам доста сериозен проблем с колата, но за жалост в наше село няма сериозен жичкаджия към когото да се обърна. Да уточня че до преди 10-тина дни нямах кори за под двигателя, а все още нямам капак над акумулатора. Та премеждията ми с колата започнаха преди месец, когато при първия по сериозен сняг пътувах до областният ни град и от мокрия сняг около акумултора всичко беше мокро, след сваляне за почистване на блока с предпазителите и подсушаване на всичко около него колата запали, но работеше 2-3 минути и се гасеше и пак светваше Кар Секюритито и се включваше перката с която наравно цъкаше и реле Т09 от блока с предпазителите. След повторно сваляне и почистване на блока с предпазителите и напътствия от колегата BO колата запали и нямаше никакви проблеми, освен че на моменти след гасене или връщане от контакт започваше да цъка реле Т10 наравно с релето за подгрев на свещите. След това свалях алтернатора и го пращах на ремонт защото недозареждаше, върнаха ми го и го монтирах(на 30.12.2010) и от тогава се появи едно слабо премигване на фаровете,плафоните и дори подсветката на дисплея на бордкомпютъра. На 3 Януари тази година тръгнах от Козлодуй за Ловеч и след едно завъртане в завой се озовах в една канафка, както и да е изтеглиха ме, но колата отказа да пали тъй като горивото ми не беше кой знае колко, след доливане на нафта колата запали и продължих. Но поради обилния снеговалеж преди Ловеч всичко около акумулатора отново беше подгизнало и колата угасна и светна Чек Енджина, последва сваляне на блока с предпазителите за пореден път, сглобих и колата заработи но остана да си свети Чек Енджина, но не ми позволяваше да се свържа към ЕКУ-то за да прочета каква е записаната грешка... Продължих да карам така до онзи ден, когато след измиване на колата защото беше ужасяващо мръсна започна да цъка реле Т10 наравно със релето за подгрева при угасена кола и изведнъж отказа да пали. При подаване на контакт минаваше ЧЕК-а но при завъртане да запаля стартера не завърташе, чуваше се едно цъкане, всички стрелки падаха долу все едно някъде се губи маса. Пробвах с друг, акумулатор, положението е същото, при връщане от контакт почва да цъка реле Т10 и релето за подгрева. Днес реших да откача релето за подгрева и какво да видя няма никави премигвания и смущения по таблото, стартера върти, но колата отказва да запали, а при връщане от контакт си цъка реле Т10. Сега свалих блока с предпазителите и установих че пластината на която влиза краче 30 от релето и едното краче на бушон Ф21 има доста сериозен свободен ход, което ме навява на мисълта че при подаване на контакт не замасява както трябва и заради това не ми позволява да запаля. Прилагам снимка на пластината, за да сте наясно за какво става въпрос http://prikachi.com/images.php?image...винявам се ако съм ви отегчил с дългият си пост, но ще съм наистина благодарен на всякакви съвети :D.
    Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

    #2
    кола

    Я пак почисти и подсуши всичко особенно Бушоните при акумулатора и жиците към него да не си разместил нещо или не дозавил . Някъде има проблем с масата .
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      И аз така мисля, но я някой който е по запознат да каже кабела за 12В от релето за подгрев къде отива, вижда се че влиза някъде назад в коша, ама до къде стига.
      Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

      Коментар


        #4
        кола

        Един адаш след измиване на вдигатела ремонта му излезе около 1000 лв със смяна ECU BSI и бушоните оптпред също и ремнот на капак и предна броня . Колата светеш от всякъе без да е пуснал нито едно копче порвечето работи си работеха сами- фарове, табло и други .
        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

        Коментар


          #5
          Уточнявам че не съм мил двигателя, това е последното нещо което бих направил на кола която всичката електроника и е в коша, при мен ЧЕК-а си минава успешно както съм казал и по-горе, просто не ми дава да запаля, вероятно заради губеща се маса имаща връзка с ЕКУ-то.
          Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

          Коментар


            #6
            Захранването 12 В към релето за подгрева минава през един 30А предпазител(от тези които са при акумулатора) и директно отива в акумулатора.Това напрежение не се прекъсва независимо дали колата е на контакт или не.Но не разбирам защо търсиш откъде идва при положение,че релето има управляващи вериги осигурени през единият от куплунзите които влизат в него(по късият).Вземи един мултицет и измери напрежението на акумулатора +12 В спрямо двигателя и спрямо купето.Трябва да са аналогични на напрежението спрямо минусовата клема на акумулатора.При мен разликата е 0,3 В.Една от точките за прехвърляне на маса към двигателя е на скоростната кутия(точно под термостата.Провери там как е положението.Възможно е да е разхлабена гайката или да е корозирала самата връзка.В ЕПЕР има схема на точките осигуряващи маса по купето и двигателя.Не ги зная на изуст,затова ги виж и провери здравината им.Има и няколко куплунга под таблото около OBD буксата.Откачи ги и ги почисти качествено,както и тези на кутията на предпазителите при акумулатора.Можеш да откачиш и почистиш конекторите на самият контролер на двигателя и тях да огледаш.Когато купих моята имах сериозни окиси там,въпреки хидроизолацията на куплунзите.Тази манипулация прави на откачен акумулатор.Успех и пиши за резултатите!
            AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
            HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
            Kawasaki ER-6n'2012

            Коментар


              #7
              Иване, първо искам да ти благодаря за подробния пост, предпазителя за релето доколкото съм инфоримиран е 50А от блока над акумулатора, но там всичко съм почистил до основи. За масата която е под термостата знам, защото когато имах проблеми със зареждането есента точно тя ми изигра лоша шега, другата маса която проверих и е ОК е тази под кутията на акумулатора, върху самата греда. Утре ще сваля и почистя всичко около ОБД буксата, и ще взема да премеря напреженията на управляващият куплунг :D.Блгодаря още веднъж, утре ще направя каквото мога и ще споделя резултата .
              Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

              Коментар


                #8
                Преди малко почистих всичко, прегледах масите който успях да намеря в коша, само неможах да премеря напрежението спрямо купето... След малко ще сляза да закача релето за подгрев и блока с пердпазителите, и се надявам да има някакво подобрение.
                Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

                Коментар


                  #9
                  Току що слизах долу, отново започна да цъка реле Т10 наравно със релето за свещите, още с подвързването. При закачено реле за подгрев отново имам смущения в светлините(плафони, осветление на дисплея на борд-а). Вече незнам какво да направя...
                  Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

                  Коментар


                    #10
                    Грешката е моя,когато съм ти писал че предпазителя е 30А.Много е възможно проблема да го създава релето за подгряване.Ако имаш възможност пробвай с друго,от познат или приятел,но да е от JTD и то 1,9 (2.4 са 5 цилиндрови).От TD също не става.Различни са.А погледна ли какво е положението при конекторите на контролера за двигателя?
                    AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
                    HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
                    Kawasaki ER-6n'2012

                    Коментар


                      #11
                      кола

                      дане някоя жица за погревните свещи да прави проблем я праобвай порво без релето дапи пак така ще прави а после без да са вързани подгревните свещи ама с релето
                      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                      Коментар


                        #12
                        Предполагам, че като си свалял модула с предпазителите (това върху което са ти реле Т10) си го отварял.Ако си го отварял обърни хубаво внимание на свързващите елементи между крачетата от дънната платка и крачетата на предпазителите/релетата. Демек от дъното на тази кутия излизат пластини нагоре. В самите пластини има като междинни свързващи елементи между стърчащите крачета и крачетата на предпазителите/релетата, досущ като кабелните обувки. Въпросните кабелни обувки имат посока на слагане. От едната страна имат съвсем малка пъпка, която пречи свързващите кабелни обувки да слизат до долу. Ако сложиш кабелната обувка на обратно, при слагане на предпазител/реле тя се разширява и опира по пътеките на дъното. Ако опре до определена пътека може да станат такива аномалии, които и Ити не може да предположи от къде идват.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Коментар


                          #13
                          Боби сега ще отворя пак блока за да видя какво е положението, въпреки че не си спомням да съм ги обръщал, а до колегата kluchar, сетих се че вчера при откачено реле за подгрев цъкането на релето в блока с предпазителите остана, и заради това питах на къде води кабела който осигурява 12В на релето. Това пък ме навежда на мисълта, че би следвало релето за подгрев е изрядно...
                          Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

                          Коментар


                            #14
                            Днеска пак проби и опити, при разкачен на подгревното реле куплунг идващ от блока с предпазителите, има цъкане само в реле Т10 на самия блок, а при закачен чука и чукчето на самото реле. Друго което ми направи впечатление е че при връщане от контакт(когато започват да цъкат релетата) има някакво смущение отзад около алтернатора, което при подаване на контакт изчезва, в тоя ред на мисли да кажа че от нова година насам карам с неизряден алтернатор(презареждащ реле-регулатор). Просто положението си остава без никаква промяна, при закачен куплунг идващ от блока си остават и смущенията в плафоните и т.н, при откачен изчезват.Възможно ли е заради откаченото подгревно реле да не ми позволява да запаля ? просто стартера си върти ама неще и неще да запали...
                            Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

                            Коментар


                              #15
                              tomsan написа:
                              Днеска пак проби и опити, при разкачен на подгревното реле куплунг идващ от блока с предпазителите, има цъкане само в реле Т10 на самия блок, а при закачен чука и чукчето на самото реле. Друго което ми направи впечатление е че при връщане от контакт(когато започват да цъкат релетата) има някакво смущение отзад около алтернатора, което при подаване на контакт изчезва, в тоя ред на мисли да кажа че от нова година насам карам с неизряден алтернатор(презареждащ реле-регулатор). Просто положението си остава без никаква промяна, при закачен куплунг идващ от блока си остават и смущенията в плафоните и т.н, при откачен изчезват.Възможно ли е заради откаченото подгревно реле да не ми позволява да запаля ? просто стартера си върти ама неще и неще да запали...
                              За да не запали проблема не ти е в релето за подгряване.Направи следното. Вземи от някъде някакво реле, с една жица сложи на 86-то краче на реле Т10 жицата и го сложи на мястото му. От другата страна на жицата сложи на свободното реле отново на 86-то краче и 85-то краче го опри директно на минуса на акумулатора. Подай контакт и кажи дали свободното реле започва да щрака заедно с Т10 както щрака. Така е малко вероятно да щрака.След това обратното. Слагаш жицата на 85-то краче на реле Т10. След това слагаш жицата на 85-то краче на свободното реле и 86-то краче го опираш на плюса на акумулатора. Даваш контакт и слушаш отново външното реле дали ще започне да щрака заедно с Т10.Идеята на това упражнение е да разбереш без осцилоскоп дали се губи плюса или минуса на реле Т10.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар

                              Working...
                              X