Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Полезно или играчка е GTech?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Полезно или играчка е GTech?

    Трудно е да се каже. Съмнения предизвиква методиката на пресмятане. В тези уреди има т.н. акселерометър, който измерва ускорението на автомобила и от него изчислява скоростта, разстоянието и мощността. Проблемът е, че двойното числено интегриране не е особенно точно. Тоест нито скоростта нито разстоянията ще са точни. За пресмятане на мощността пък има и още един параметър - масата на автомобила, която трябва да се въведе ръчно. Съвсем отделно са външните условия, влияещи пряко на резултатите от измерванията - например насрещен вятър и т.п.Тоест - ускорението ще го мери точно, скоростта и разстоянието по-неточно, а мощността най-неточно. Въртящият момент - както мощността.
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    #2
    Май мери и някакви пулсации през ел. инсталация. johnfound, виж че взима RPM от куплунга на запалката!
    Fiat Tipo <<149C2>> + momo pack
    Alfa145 16V TC <<AR67601>> RossoCorso
    BlueStorm transforms . . .
    . . . !!!

    Коментар


      #3
      BlueStorm написа:
      Май мери и някакви пулсации през ел. инсталация. johnfound, виж че взима RPM от куплунга на запалката!
      с риск да се изкажа неподготвен не ми е ясно как ще вземе рпм от запалката, по-скоро да взема ток оттам. иначе скоростомерите ни щяха да са вързани към запалката. разбира се може да не съм прав
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        BlueStorm написа:
        Май мери и някакви пулсации през ел. инсталация. johnfound, виж че взима RPM от куплунга на запалката!
        Да, видях, явно взима сигнал за оборотите от смущенията, които генерира запалителната уредба. Това всъщност е единственото напълно достоверно измерване, което прави този уред. Оборотите му трябват за да изчислява въртящият момент, като знае мощността. Проблема е, че в тези измервания участват голям брой неизвестни, които са трудни и неточни за измерване. Все пак подозирам, че за любителски цели, уредът може да се окаже доста полезен. Ако не за точни стойности, то поне за сравнителни измервания. Тоест: 1. меря си мощността. 2. След това си слагам, да кажем, лепенка "РЕМУС" на задното стъкло и меря пак. Като сравня двете измервания, би трябвало да може да се прецени колко се е увеличила мощността. Също би помогнал за хващане на всякакви провали на мощността и точно на какви обороти стават и т.н.
        Fiat Ritmo 105TC
        1600cc 105к.с.

        Коментар


          #5
          какви смущения бре това е захранването а за оборотите сигурно има нещо друго

          Коментар


            #6
            pugsy написа:
            какви смущения бре това е захранването а за оборотите сигурно има нещо друго
            Разбира се че взима захранването от запалката. Проблема при проектиране на подобни устройства е, че са предназначени за масовият потребител. Много е лесно да направиш измервател, който да се закача към двигателя със сто жици - запалване, ламбда, обороти, отваряне на дроселната клапа и т.н. и да измериш параметрите на колата. Стремежа обаче е, да се направи устройство, което да се включи към куплунга на запалката и да си мери ей така без да е закачено никъде. Относно оборотите, идеята е, че в инсталацията на колата, освен постоянното напрежение 12V (всъщност 14) постоянно има насложени смущения, които идват (въпреки мерките които се взимат) от запалителната система на двигателя. Иначе казано, при всяка искра, напрежението в инсталацията леко се променя примерно с няколко миливолта (0.001V). Тези смущения, всъщност е много лесно да бъдат отделени и усилени, и да се използват за изчисляване на оборотите на двигателя. (Ако знаем броя на цилиндрите и дали двигателя е 4 или 2 тактов разбира се).
            Fiat Ritmo 105TC
            1600cc 105к.с.

            Коментар


              #7
              johnfound написа:
              pugsy написа:
              какви смущения бре това е захранването а за оборотите сигурно има нещо друго
              Разбира се че взима захранването от запалката. Проблема при проектиране на подобни устройства е, че са предназначени за масовият потребител. Много е лесно да направиш измервател, който да се закача към двигателя със сто жици - запалване, ламбда, обороти, отваряне на дроселната клапа и т.н. и да измериш параметрите на колата. Стремежа обаче е, да се направи устройство, което да се включи към куплунга на запалката и да си мери ей така без да е закачено никъде. Относно оборотите, идеята е, че в инсталацията на колата, освен постоянното напрежение 12V (всъщност 14) постоянно има насложени смущения, които идват (въпреки мерките които се взимат) от запалителната система на двигателя. Иначе казано, при всяка искра, напрежението в инсталацията леко се променя примерно с няколко миливолта (0.001V). Тези смущения, всъщност е много лесно да бъдат отделени и усилени, и да се използват за изчисляване на оборотите на двигателя. (Ако знаем броя на цилиндрите и дали двигателя е 4 или 2 тактов разбира се).
              на мен не ми е много ясно, но като си пуснеш вентилатора или фаровете пак се появяват смущения! и тях ли ги лови?
              "То, правото, е като хубава кобила на пазара. Който има повече пари, той я купува..." Йордан Радичков.

              Коментар


                #8
                toko написа:
                на мен не ми е много ясно, но като си пуснеш вентилатора или фаровете пак се появяват смущения! и тях ли ги лови?
                При включване на големи консуматори се появяват смущения, но те са единични - само в момента на включване или изключване, тоест няма да влияят на точността на измерването. Запалването генерира примерно 2 импулса на всеки оборот на коляновия вал - тоест, до 12000 импулса в минута.Изобщо, не казвам, че това е най-добрия или най-лесния начин да измериш оборотите на двигателя. Всичко е от стремежа да се избегне трудното инсталиране на уреда в колата.
                Fiat Ritmo 105TC
                1600cc 105к.с.

                Коментар


                  #9
                  естествено че могат да се премерят оборотите по токовете примерноо от запалката.По точно се мерят пулсациите,но при дизела не знам как точно шестане като няма свещи?

                  Коментар


                    #10
                    toko написа:
                    на мен не ми е много ясно, но като си пуснеш вентилатора или фаровете пак се появяват смущения! и тях ли ги лови?
                    Когато има включен вентиалтор има смущения но те се наричат хармоници... те са съставки и могат да се отделят лесно...А пулсациите наистина могат да спомагат за измерването но при други условия. Всичко трябва да е еднакво и непроменливо, само оборотите да се менят, в противен случай не е възможно да се измерят читаво...А относно джаджавката - не ми се вижда особено полезен уред...
                    FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

                    Коментар


                      #11
                      А дали някои от изказалите мнение го и пробвал уредчето ?

                      Коментар


                        #12
                        Този уред е доста универсален и принципите които използва не са от най-точните!Но тук нещата са изключително компромисни и идеята е да се произведе ефектен прибор с минимум комуникация с мотора!Поради тази причина е заложено и измерването на оборотите, но там импулсите идват не от запалването, а от честотата на генератора! Според мен, уреда е много ефектен, но не и коректен и не може да бъде източник на сериозна информация!

                        Коментар


                          #13
                          ам зачетох се тук и всъщност не мисля че това чудо ще мери много точно дори един показател.Първото което е няма как на базата на ускорението и т.н. да сметне въртящия момент на двигателя защото то може да сметне въртящия момент на колелата ама това е редуциран въртящ момент на двигателя (от трансмисия и диференциал) така че някъде трябва да се въведе предавателното число поне.Другото което е този уред ще бърка със същия успех с който бърка скоростомера при различни гуми.Моментът с прихващането на оборотите от смущенията в ел инсталацията е много смешен защото има консуматори с пикови натоварвания (авторадио например) които ще го побъркат.Другото което е повечето нови коли са с импулсни усилватели на токът към индукционната бобина и в един импулс към нея (с цел създаване на една искара) са набити хиляди импулсчета с огромна честота (така наречения многоискров режим на запалване) и това води до страшно големи смущения по ел инсталацията (в смисъл големи за такъв тип измерване а не като цяло за инсталацията) които ще го сбъркат това чудо.А за различните коли този коефициент на запълване на импулсите варира от 2 до 2000 в зависимост от конкретната реализация на запалването и при два импулса във времето за един това води до два пъти повече пулсации т.е. два пъти по-високи обороти,А ако ралзиката е примерно 10 импулса набутани в един реален ще покайе 10 пъти повече обороти......а 2000 пъти повече надали изобщо може да изпише .Затова повечето по-нови оборотомери взимат сигнал или от специално предвиден край на индукционната бобина или от извод на алтернатора където честотата се мени само от оборотите и е ясно при дадени обороти колко точно трябва да е.Не мисля че това е много универсално макар че не се загледах как точно снема всичките си параметри ама с изчисляването на един от друг и на трети от първите два става съвсем неточно отделно че не видях да се въвежда някаква техническа информация като например предавателно число на предавките и т.н. без което ще сметне въртящия момент на двигателя някой друг път.
                          Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                          Коментар


                            #14
                            Хм...по принцип съм малко скептичен към такива "универсални" джаджи...
                            N.Y. State of Mind

                            Коментар


                              #15
                              идеята на този уред е да дава относителни данни, а не абсолютни. тоест да се сравняват две показания на уреда (примерно да сравниш два автомобила, или да сравниш 1 автомобил преди и след някаква модификация) и ако се използва за това, според мен, ще дава задоволителни резултати....
                              "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
                              (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

                              Коментар

                              Working...
                              X