Трудно е да се каже. Съмнения предизвиква методиката на пресмятане. В тези уреди има т.н. акселерометър, който измерва ускорението на автомобила и от него изчислява скоростта, разстоянието и мощността. Проблемът е, че двойното числено интегриране не е особенно точно. Тоест нито скоростта нито разстоянията ще са точни. За пресмятане на мощността пък има и още един параметър - масата на автомобила, която трябва да се въведе ръчно. Съвсем отделно са външните условия, влияещи пряко на резултатите от измерванията - например насрещен вятър и т.п.Тоест - ускорението ще го мери точно, скоростта и разстоянието по-неточно, а мощността най-неточно. Въртящият момент - както мощността.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Полезно или играчка е GTech?
Collapse
X
-
BlueStorm написа:Май мери и някакви пулсации през ел. инсталация. johnfound, виж че взима RPM от куплунга на запалката!Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
BlueStorm написа:Май мери и някакви пулсации през ел. инсталация. johnfound, виж че взима RPM от куплунга на запалката!Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
pugsy написа:какви смущения бре това е захранването а за оборотите сигурно има нещо другоFiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
johnfound написа:pugsy написа:какви смущения бре това е захранването а за оборотите сигурно има нещо друго"То, правото, е като хубава кобила на пазара. Който има повече пари, той я купува..." Йордан Радичков.
Коментар
-
toko написа:на мен не ми е много ясно, но като си пуснеш вентилатора или фаровете пак се появяват смущения! и тях ли ги лови?Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
gdd55
естествено че могат да се премерят оборотите по токовете примерноо от запалката.По точно се мерят пулсациите,но при дизела не знам как точно шестане като няма свещи?
Коментар
-
toko написа:на мен не ми е много ясно, но като си пуснеш вентилатора или фаровете пак се появяват смущения! и тях ли ги лови?FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]
Коментар
-
Този уред е доста универсален и принципите които използва не са от най-точните!Но тук нещата са изключително компромисни и идеята е да се произведе ефектен прибор с минимум комуникация с мотора!Поради тази причина е заложено и измерването на оборотите, но там импулсите идват не от запалването, а от честотата на генератора! Според мен, уреда е много ефектен, но не и коректен и не може да бъде източник на сериозна информация!
Коментар
-
ам зачетох се тук и всъщност не мисля че това чудо ще мери много точно дори един показател.Първото което е няма как на базата на ускорението и т.н. да сметне въртящия момент на двигателя защото то може да сметне въртящия момент на колелата ама това е редуциран въртящ момент на двигателя (от трансмисия и диференциал) така че някъде трябва да се въведе предавателното число поне.Другото което е този уред ще бърка със същия успех с който бърка скоростомера при различни гуми.Моментът с прихващането на оборотите от смущенията в ел инсталацията е много смешен защото има консуматори с пикови натоварвания (авторадио например) които ще го побъркат.Другото което е повечето нови коли са с импулсни усилватели на токът към индукционната бобина и в един импулс към нея (с цел създаване на една искара) са набити хиляди импулсчета с огромна честота (така наречения многоискров режим на запалване) и това води до страшно големи смущения по ел инсталацията (в смисъл големи за такъв тип измерване а не като цяло за инсталацията) които ще го сбъркат това чудо.А за различните коли този коефициент на запълване на импулсите варира от 2 до 2000 в зависимост от конкретната реализация на запалването и при два импулса във времето за един това води до два пъти повече пулсации т.е. два пъти по-високи обороти,А ако ралзиката е примерно 10 импулса набутани в един реален ще покайе 10 пъти повече обороти......а 2000 пъти повече надали изобщо може да изпише .Затова повечето по-нови оборотомери взимат сигнал или от специално предвиден край на индукционната бобина или от извод на алтернатора където честотата се мени само от оборотите и е ясно при дадени обороти колко точно трябва да е.Не мисля че това е много универсално макар че не се загледах как точно снема всичките си параметри ама с изчисляването на един от друг и на трети от първите два става съвсем неточно отделно че не видях да се въвежда някаква техническа информация като например предавателно число на предавките и т.н. без което ще сметне въртящия момент на двигателя някой друг път.Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
идеята на този уред е да дава относителни данни, а не абсолютни. тоест да се сравняват две показания на уреда (примерно да сравниш два автомобила, или да сравниш 1 автомобил преди и след някаква модификация) и ако се използва за това, според мен, ще дава задоволителни резултати...."Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар