Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Stilo -> Колко Ви зареждат алтернаторите ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    ’Начи, пичове, знам къде е навряно на джейтиди-то и тиди-то алтернатора, но моя съвет е да премерите напрежението между дебелия му извод (мисля, че беше болт М8 или М6) и корпуса му. Това е напрежението на алтернатора. Говоря от личен опит. И аз се ошашках, че на клемите на акомулатора ми идват 13.8 волта. Обаче като замерих директно на алтернатора - картинката беше различна - 14.2 волта и спи - не мърда при каквато и да е честота на коляновия вал. Веднага намерих и къде по жиците имам пад на напрежението.И още нещо за малките дигитални китайски уреди - имайте напредвид, че малко да намалее напрежението на захранващата ги батерия и веднага започват да показват по-големи стойности.

    Коментар


      #17
      Re: Stilo -> Колко Ви зареждат алтернаторите ?

      emzo написа:
      С нов реле-регулатор от франсиз нещо си (пълни боклуци продават, рециклирани от тях) 14.4 в началото , т.е. преди 2-3 месеца, а сега след 1 час каране - 13.7в.Преди 5 мин си поръчах Магнети Умрели реленце от Италия.
      Това пряко зависи от акумулатора. Може и да не е виновен регулатора, но може и да е некачествен, което е малко странно. Той както знаеш е по същество е реле, но с транзистор. Обикновенно мощен по схема дарлингтон. Той управлява възбуждането на алтернатора. Та ако този транзистор е калпав, или праговата му схема не му подсигурява добро насищане(което може да се дължи и на кофти връзка само) няма да има достатъчно възбуждане. В резултат няма да има макс. мощност алтернатора. Мощността му пък зависи от оборотите и щом напрежението е константа и не мърда, значи връзката акумулатор - алтернатор би трябвало да е добра. Остава възбуждането според мен или акумулатора!
      Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

      Коментар


        #18
        Благодаря Ви за мненията.Живко - в сервиз го сменяхме и точно там е мерено напрежението, уреда не мога да кажа каква марка е, но не е евтино китайче.@Danchojn - не е от акумулатора, пробвах с друг - чисто нов. Даже щях да си го купя, но 13.9в при 4000рпм им се видя малко и и не искаха да заверят гаранцията.Просто с въпросното реле зареждаше нормално около 2 месеца.Нямам снимки да го видите как е сглобено в час по трудово, чист рециклаж си е, сами транзистор и аз го намерих в Китай, но реших да не се занимавам и да си взема целия модул.Между другото се сменя много лесно, без да се сваля алтернатора, но иска канал и топло време
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          #19
          Преди малко взех 120А алтернатор, по-късно ще го нося да го почистят и прегледат профилактично и ще видим колко зарежда с оригиналното реле.
          Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

          Коментар


            #20
            Регулатора може да е в час, но ако някой диод или намотка не е добре, тогава няма как да се достигне нужното напрежение....Лично мое мнение е, че при зареждане от 13.8V всичко е перфектно. Тия където при 13.9 и са те карали да вдигаш 4к/об...... не ми се коментират. Ако си имаш постоянно 13.9 си карай колата и не се "вкарвай във филми". Едно време даваха максимума да е 14.2V сега не виждам с какво са подобрили акумулаторите за да може да ги блъскаме с повече. Газов мотокар който няма никаква консумация при 14.5 хвърля акумулатора за година и много малко. Вие си преценете какви стойности ще гоните.

            Коментар


              #21
              chaveto написа:
              Регулатора може да е в час, но ако някой диод или намотка не е добре, тогава няма как да се достигне нужното напрежение....Лично мое мнение е, че при зареждане от 13.8V всичко е перфектно. Тия където при 13.9 и са те карали да вдигаш 4к/об...... не ми се коментират. Ако си имаш постоянно 13.9 си карай колата и не се "вкарвай във филми". Едно време даваха максимума да е 14.2V сега не виждам с какво са подобрили акумулаторите за да може да ги блъскаме с повече. Газов мотокар който няма никаква консумация при 14.5 хвърля акумулатора за година и много малко. Вие си преценете какви стойности ще гоните.
              Говориш малко наизуст. Къде ще ти дадат гаранция на акумулатора ако алтернатора ти зарежда с 13.9 волта? Вероятно не случайно е така.

              Коментар


                #22
                Ако си дава 13.9V и ги държи и при включени консуматори и аз не виждам проблем. Но ако се мени не е добре.
                Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                Коментар


                  #23
                  13.9в при 4000рпм, вие всеки ден ли карате така дизелите си ?Щото аз не.Казах вече , не признават гаранция на акумулатор при 13.9в.А пък сигурно се потретвам, че проблема е точно и конкретно в реле регулатора, ама .... нищо аз обичам да се повтарям.
                  F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                  Коментар


                    #24
                    emzo написа:
                    13.9в при 4000рпм, вие всеки ден ли карате така дизелите си ?Щото аз не.Казах вече , не признават гаранция на акумулатор при 13.9в.А пък сигурно се потретвам, че проблема е точно и конкретно в реле регулатора, ама .... нищо аз обичам да се повтарям.
                    Как го мериш колко зарежда? На клемите със запален двигател?

                    Коментар


                      #25
                      Airfan написа:
                      Говориш малко наизуст. Къде ще ти дадат гаранция на акумулатора ако алтернатора ти зарежда с 13.9 волта? Вероятно не случайно е така.
                      Дадена ми е гаранцията при 13.8 нито нагоре нито надолу, караха ме при включени фарове да задържа 2000об/м Отново си беше 13.8 човека си написа колко е и си завери гаранционната карта.EDIT:
                      Как да се поддържа акумулатора, за да му се удължи максимално живота?За максималното удължаване живота на акумулатора трябва да се спазват следните основни правила:# зарядното устройство на автомобила да е изправно и напрежението при зареждането трябва да е 14,2 ± 0,2V# нивото и плътността на електролита трябва винаги да е в указаните граници# да се долива само дестилирана вода, а не киселина или питейна вода# акумулатора никога да не се оставя за съхранение в разредено състояние# акумулатора да бъде закрепен здраво в автомобила# да се почистват полюсните изводи от натрупан сулфат и след поставяне на кабелните обувки да се намажат с технически вазелин или грес.
                      Преди беше 14,0 ± 0,2V Това число се определя от производителя, но като цяло мин е 13.6 а макс.14.6V Като след 14.4 го дават да има кипене......... а това довежда до изсъхване...........на клетките.

                      Коментар


                        #26
                        И аз това исках да кажа, че ако е 13.9V при всички режими, не е проблем.А акумулатор, който кипи не му е читава работата. Зареждал съм много, много акумулатори. Ефективността на съвременните акумулатори е около 90% и точно това позволява, някои да се нарекат необслужваеми(въпреки че не са).
                        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                        Коментар


                          #27
                          В сервиза/ в Бургас /ми завериха гаранцията на 13.7 V /без да се променят/ и казаха че точно толкова било фабричното на колата.
                          BRAVA TD100 ELX `98

                          Коментар


                            #28
                            ФИАТ и ММ и Денсо си го дават 14.00-14.4в. (последната стойност е по спомени)Въобще не ме интересува кварталния продавач, какво казва.
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              #29
                              Моя реле-регулатор май тотално се е скапал, щом започнаха да ми мигат фаровете сякаш са свещи, и се опитва да зарежда някви стойности от порядъка на 15в. Тия дни ще се опитам да монтирам новия алтернатор да видим там какво ще е положението.
                              Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

                              Коментар


                                #30
                                ///// написа:
                                ... И аз се ошашках, че на клемите на акомулатора ми идват 13.8 волта. Обаче като замерих директно на алтернатора - картинката беше различна - 14.2 волта и спи - не мърда при каквато и да е честота на коляновия вал. Веднага намерих и къде по жиците имам пад на напрежението. ...
                                При изправен акумулатор - това е правилният начин за проверка на алтернатор.Едни от най-честите причини за недозаряд на акумулатор е недобра връзка между алтернатор-акумулатор. Това са плюсовия кабел и връзките с масите/шасито. Процедирам така:С мултимер връзвам единия край на плюсовата клема на акумулатора, а другия край - на клемата на алтернатора. Паля двигателя и включвам всички възможни консуматори. Алтернатора захранва всички тия консуматори, както прави и дозаряд на акумулатора. Така алтернатора е натоварен и отдава ток, доближаващ се до максималния.Така свързан мултимерът измерва пада на напрежение. Ако той е над 0.2-0.3 волта - трябва да се види в кой участък има по-голям пад. Най-вероятно проблемът е лош контакт в някоя клема или кабелна обувка. Трябва да се разкачат кабелите и да се почистят всички клеми, кабелни обувки, контактни повърхнини с финна шкурка до блясък. После сглобявате и добре стягате ... добре е да изполвате техн.вазелин или друго средство за защита ...ПП/ Вижал съм и малко над 1 волт пад на напрежение. В случая беше от лоша връзка с една от масите. След като контактните проблеми бяха отстранени, всичко с акумулатора си дойде на мястото. А и фаровете светнаха осезаемо по-добре ... с волт повече е ясно че лампите ще светят вече като трябва.
                                Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                                Коментар

                                Working...
                                X