Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Stilo -> Колко Ви зареждат алтернаторите ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    С мултимер връзвам единия край на плюсовата клема на акумулатора, а другия край - на клемата на алтернатора. Паля двигателя и включвам всички възможни консуматори. Алтернатора захранва всички тия консуматори, както прави и дозаряд на акумулатора. Така алтернатора е натоварен и отдава ток, доближаващ се до максималния.Така свързан мултимерът измерва пада на напрежение.
    Нещо не ми се връзва как така мериш пада на напрежението Какво точно ще покаже ако има един волт пад

    Коментар


      #32
      chaveto написа:
      С мултимер връзвам единия край на плюсовата клема на акумулатора, а другия край - на клемата на алтернатора. Паля двигателя и включвам всички възможни консуматори. Алтернатора захранва всички тия консуматори, както прави и дозаряд на акумулатора. Така алтернатора е натоварен и отдава ток, доближаващ се до максималния.Така свързан мултимерът измерва пада на напрежение.
      Нещо не ми се връзва как така мериш пада на напрежението Какво точно ще покаже ако има един волт пад
      1 волт
      ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
      ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

      Коментар


        #33
        eh4ev07 написа:
        chaveto написа:
        С мултимер връзвам единия край на плюсовата клема на акумулатора, а другия край - на клемата на алтернатора. Паля двигателя и включвам всички възможни консуматори. Алтернатора захранва всички тия консуматори, както прави и дозаряд на акумулатора. Така алтернатора е натоварен и отдава ток, доближаващ се до максималния.Така свързан мултимерът измерва пада на напрежение.
        Нещо не ми се връзва как така мериш пада на напрежението Какво точно ще покаже ако има един волт пад
        1 волт
        Да, ако веригата от масата на алтернатора до минуса на акумулатора е ОК, ще покаже 1 волт ... Ако обаче измерите директно на клемите на алтернатора примерно 14,2 волта, а на акумулатора примерно 12.6 волта, значи има и 0.6 волта пад във ве ригата на минуса/масите (което също е голям пад и затова трябва да се провеи и там ... т.е. мери са пак така - единия кабел на мултимера се закача на маса/корпус на алтернатора, а другата - на минуса на акумулатора). 12.6 (акумулатор) = 14.2 (алтернатор) - 1.0 (пад във веригата на +) - 0.6 (пад във веригата по масите)Числата са примерни ... по-често проблемите са от лоши маси ...ПП/ А за да се хване къде има лош контакт, трябва тока във веригата да е по-голям. Затова се включват всички възможни консуматори на макс ...ПП2/ Доброто състояние на клемите дето са масите е по-важно, защото на голяма част от датчиците един от изходите им е маса ... и ако в тая верига има пад на напрежение, неговата стойност може да се насложи с реалната ... и така може да се подаде невярна информация на ЕКУ-то, а това вече не е хубаво ... Затова масите са дублирани и има силови и сигнални маси ... Chassis Ground и Signal Ground , ама не навсякъде. Затова е добре да се проверят ...
        Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

        Коментар


          #34
          От днес съм с новия 120А алтернатор, положението е следното, на празен ход без абсолютно никакви консуматори имам зареждане от порядъка на 14.01-14.05в, при празен ход но с пълен товар(подгрев на задно стъкло, парно на 2-3 степен, касетофон) зарежда около 13.80-5в, при около 2000 оборота с пълния товар не надминава 14-14.05в, което мисля че е в нормите при условие че лепнката на самия алтернатор гласи 14В :D.
          Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

          Коментар


            #35
            eh4ev07 написа:
            chaveto написа:
            С мултимер връзвам единия край на плюсовата клема на акумулатора, а другия край - на клемата на алтернатора. Паля двигателя и включвам всички възможни консуматори. Алтернатора захранва всички тия консуматори, както прави и дозаряд на акумулатора. Така алтернатора е натоварен и отдава ток, доближаващ се до максималния.Така свързан мултимерът измерва пада на напрежение.
            Нещо не ми се връзва как така мериш пада на напрежението Какво точно ще покаже ако има един волт пад
            1 волт
            Чакай сега искаш да кажеш, че мериш напрежение с уреда. Червената сонда я слагаш на + на акумулатора а черната на + на алтернатора и така мериш пад на напрежение.Теоретично е така, но практически не съм сигурен, че ще стане и ще покаже точно колко е пада.

            Коментар


              #36
              chaveto написа:
              ...... Чакай сега искаш да кажеш, че мериш напрежение с уреда. Червената сонда я слагаш на + на акумулатора а черната на + на алтернатора и така мериш пад на напрежение.Теоретично е така, но практически не съм сигурен, че ще стане и ще покаже точно колко е пада.
              И на практика се получава практикувам го доста често - ако пада не е на положителния се мери и от корпуса на алтернатора до отрицателния кабел на акумулатора.
              ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
              ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

              Коментар


                #37
                chaveto - точно така се измерва, и ако уредът е добър - показва си точно колко е падът. Така навремето мерих пад на напрежение от акумулатора до фара по плюса, и обратно по минуса, и установих колко и къде ми се губи.

                Коментар


                  #38
                  Ъп, старата песен на нов глас.Който има желание, трябват ми 2 замервания.Едното веднага след палене, а другото след 10 или повече минути работа на двигателя, при изключено парно и запалено фарове.Посочвайте околната температура.Благодаря.п.с. на клемите на акумулатора.
                  F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                  Коментар


                    #39
                    пиша ти за Либрата, не знам дали те устройват като насока- празен ход 13.97, пълно натоварване дълги, халогени, отопление на прозорци, фарове мъгла и т.н. абе всичко пуснато пада до 13.8, уреда ми не е най-измекярския на пазара. Имам и лог с ФЕС, ще ти го пратя довечера ако искаш в движение да проследиш по обороти как е, но мисля, че ФЕса мери с малко по-малко от уредчето ми. При бравото е много подобно положението със зареждането- 13.8-13.9 празен ход, като пусна консуматори и пак на празен ход пада докум 13.65-13.7
                    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                    Fiat Bravo'97 1,6 16v
                    Fiat Tempra'91 1,6 mono

                    Коментар


                      #40
                      Този пад на напрежение който мерите, дава информация дали имате добра електрическа връзка от гнератора до акумулатора. При изправни кабели, букси и клеми, не трябва да има пад на напрежение от акумулатора до генератора, или да е нищожен - от порядъка на 0,2 В при максимално натоварване. Специфичното съпротивление на медният проводник е 0,0175 Ом на линеен метър. Ако вземем предвид факта, че кабела от плюсовата клема на генератора до плюсовата клема на акумулатора е с дължина около 1,5 м. , получаваме елктрическо съпротивлние = 0,0175 х 1.5 = 0,02625 Ом. Необходимото сечение на проводника се изчислява по формулата 7А/мм^2 , т.е. за да няма пад на напрежение и отделяна мощност под формата на топлина заради сечението на проводника, за 70А ни тябва проводник със сечение 10 мм^2 . Ето и линк към тема в която е описано с примери, как се правят такива изчисления http://www.napravisam.bg/forum/viewtopic.php?t=7505 .
                      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                      Коментар


                        #41
                        emzo написа:
                        Ъп, старата песен на нов глас.Който има желание, трябват ми 2 замервания.Едното веднага след палене, а другото след 10 или повече минути работа на двигателя, при изключено парно и запалено фарове.Посочвайте околната температура.Благодаря.п.с. на клемите на акумулатора.
                        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                        Коментар


                          #42
                          Правил съм само първото- на току що запален мотор на празен ход показва 14.35 в без консуматори.
                          http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                          Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                          FIAT БРАВО 1.2 16v
                          ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                          FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                          Коментар


                            #43
                            Абе лошо няма, но на Стило ми трябва ....Мерси все пак.
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              #44
                              Алтернатора на стилото не е ли същият като на либра. Шайбите ако са същите и оборотите ако са еднакви би трябвало да дава еднакви напрежения без консуматорите. По някой път акумулатора оказва влияние на зареждането, но разлика от 200-300mv не мисля, че са проблем, стига да са в границите на допустимото.Иначе това е зареждането при мен, на топло с фарове и без фарове. Други консуматори няма.http://www.youtube.com/watch?v=GNkae...&feature=feedu

                              Коментар


                                #45
                                Те може да са еднакви, ама електрониката не е .
                                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                                Коментар

                                Working...
                                X