1.8А е малко за зареждане на големи акумулатори....ако е много изтощен акумулатора вътрешното съпротивление е много малко и акомулатора ще дърпа много ток, който това зарядно не може да осигури и най вероятно ще ти изгори трафа във него....
1.8А е малко за зареждане на големи акумулатори....ако е много изтощен акумулатора вътрешното съпротивление е много малко и акомулатора ще дърпа много ток, който това зарядно не може да осигури и най вероятно ще ти изгори трафа във него....
Колега, при зареждане по схема CC-CV - устройството подава постоянен ток (CC), като вдигне до 14.4 - токът пада, а напрежението остава постоянно (CV). Акумулаторът не може да дръпне повече, отколкото устройството реши да му подаде. 1.8 А е перфектно за зареждане на големи акумулатори. Даже ако може още по-малко да е - още по-добре. За последно зареждах 100 Ач акумулатор с моето, което зареждаше с 1.9 А. За 37 часа се зареди напълно.
1.8А е малко за зареждане на големи акумулатори....ако е много изтощен акумулатора вътрешното съпротивление е много малко и акомулатора ще дърпа много ток, който това зарядно не може да осигури и най вероятно ще ти изгори трафа във него....
Колега, при зареждане по схема CC-CV - устройството подава постоянен ток (CC), като вдигне до 14.4 - токът пада, а напрежението остава постоянно (CV). Акумулаторът не може да дръпне повече, отколкото устройството реши да му подаде. 1.8 А е перфектно за зареждане на големи акумулатори. Даже ако може още по-малко да е - още по-добре. За последно зареждах 100 Ач акумулатор с моето, което зареждаше с 1.9 А. За 37 часа се зареди напълно.
Оги, тук не си съвсем коректен. Заряда по напрежение се прави обикновено на 13.5-13.8V. В тези граници се стабилизира напрежението. Този режим работи след като акумулатора е зареден на 70%. Но докато си в този режим, не трябва по никакъв начин да се ограничава тока към акумулатора, иначе не си в режим по напрежение. С две думи, източник работещ в рамките на 1-2А не може да подсигури този режим. Що се отнася до конкретното число 1.8, то това е доста дълга дискусия. Зареждането с малък ток си има своите предимства но и своите недостатъци. Затова се използват комбинираните методи. Поздрави.
Защо пък да не може? Просто преминаването от СС към CV ще става при по високо ниво на заряд, когато токът който консумира акумулатора падне под прага на токоограничението на източника. Никой не е спесифицирал на какво ниво трябва да стане това - 70, 80, 90 % ...Едно време съм учил, че оловен акумулатор се зарежда до напрежение 2,2В, което за 6 клетки е 14,4В. Не вярвам да се е променило нещо във физиката от тогава ...На това устройство от Лидъл като му гледах рекламния клип ми се видя че е пестено от всичко - как може да гарантираш разумен спад в напрежението по тези тънки и дълги проводници при протичащ ток от 4А - не знам
Защо пък да не може? Просто преминаването от СС към CV ще става при по високо ниво на заряд, когато токът който консумира акумулатора падне под прага на токоограничението на източника. Никой не е спесифицирал на какво ниво трябва да стане това - 70, 80, 90 % ...
Не става въпрос за дефиниция. Когато зареждането е по ток просто неможеш да прехвърлиш тези 70%. Е, варира разбира се. А ако ще се стремиш да постигнеш примерно 90% на заряд при режим по ток, ..... то това е почти безмислено, защото трябва някой да се съобразява с нивата по напрежение на клетките. Затова е измислен и зарадя по напрежение. Оставяш го на 13.5V и той си се дозарежда. Като падне тока под 200мА, може да се счита за напълно зареден. Същото ще постигнеш ако си играеш да го зареждаш с ток, но непрекъснато трябва ти да го намаляваш. Пък и никой не е казал, че източник с 2А ток няма да зареди акумулатора. Както казах и горе, това си има предимства, но има и сериозни недостатъци, които не се виждат просто така. За нас като потребители, резултата е да е зареден акумулатора, но ако искаме той да е по-дълго време в кондиция, има неща, с които трябва да се съобразим.Поздрави.
Ами не е така ... почти нищо вярно няма в поста ти. Казвам ти го като професионалист на потребител.Полезно е да прочетеш какво означава CC/CV!Но просто нямам желание да споря...
Купих това от Лидъл. Днеска го сложих на акумулатор който според мен е заминал. Какво му е заминалото - зарежда се до 12-13 волта, като изключиш зареждането пада и се позиционира някъде около 10-10.5 волта. Акумулатора го бях оставил така към два месеца, задържа тоя волтаж. Днеска като включих тая зареждачка, избрах режим ’автомобил’ примигна и застана на индикация ’акумулатора е зареден’. Подава към 12.6в в момента, предполагам това му е ’тикъл’ чарджа. Между другото ще съм благодарен ако някой разбиращ каже да го хвърлям ли тоя акумулатор.
Купих това от Лидъл. Днеска го сложих на акумулатор който според мен е заминал. Какво му е заминалото - зарежда се до 12-13 волта, като изключиш зареждането пада и се позиционира някъде около 10-10.5 волта. Акумулатора го бях оставил така към два месеца, задържа тоя волтаж. Днеска като включих тая зареждачка, избрах режим ’автомобил’ примигна и застана на индикация ’акумулатора е зареден’. Подава към 12.6в в момента, предполагам това му е ’тикъл’ чарджа. Между другото ще съм благодарен ако някой разбиращ каже да го хвърлям ли тоя акумулатор.
Според мен имаш "мъртва клетка" но нека и други да се изкажат.
Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Умната зареждачка прави следното - зарежда акумулатора, после го разрежда като измерва количеството енергия която е извадила от него и после пак го зарежда. И накрая ти казва колко е капацитета на този акумулатор. Преди известно време имах такава - бях я купил за експерименти понеже разработвах зареждачка за да мога да следя как зареждам елементите - аз ги зареждах, а тази ги разреждаше. Рекордът ми беше 96-97% капацитет от маркирания за 10 минути време на заряд и то за литий-йон клетка Тази е псевдо-умна, но за 39 лева - толкова.За да разбереш дали има мъртва клетка най добре под някакъв товар измери напреженията върху всяка клетка - най лесно става като отвориш капачките и мериш с уред във всеки два съседни отвора. И ползвай някакви проводници а не директно с изводите на изм. уред че киселината ще ги разяде. Просто докосваш течността вътре и мериш - не бъркай надолу За линка няколко поста по горе - ами това потвърждава моите думи на 100%Стейдж1 - СС - токът е показан с прекъсната линия - през цялото време докато трае токът е един и същ и от там идва името CCСтейдж2 - CV - напрежението е показано с непрекъсната линия и през цялото време то е едно и също и от там идва името CV (понякога се ползва и терминът topping)Отдолу под картинката е написано същото!Стейдж3 - обикновено той не се реализира в зарядните за автомобилни акумулатори понеже след приключване на заряда акумулатора се изключва и се поставя на автомобила. Ако обаче батерията трябва да стои включена дълго време в готовност и включена към зарядното този режим осигурява компенсация на вътрешния саморазряд (float charge)Danchojn, къде ги видя нещата които си написал - нямам идея
Коментар