Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Обслужване на "НЕОБСЛУЖВАЕМ" акумулатор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    batproho написа:
    А ако акумулатора е пак "не обслужваем" и няма око/аерометър визирам BOSCH, GIGA WATT, BANNER, DELPHI и т.н.?
    Ексаид и много други щом е под 200лв значи е с киселина и се обслужва. С гел на бош е около 500лв Ако се съмнявате отивате в гаранционния сервиз (не магазина ) и искате да ви го обслужат и гледаите как му наливат дестилирана вода
    ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
    ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

    Коментар


      #17
      ogi28b написа:
      Накрая кратко обяснение защо окото е зелено, а ток няма: Когато купим акумулатора, в него има да речем 2 литра вода и 200 грама киселина (съвсем примерни числа ! ). В процеса на работа той постоянно отдава и получава ток, като това малко по малко води до кипене на електролита (отделяне на водни пари). Колкото и да е "необслужваем", все пак има изпарение, така количеството вода намалява. При първоначално зареден акумулатор, плътността е 1.28. При работа в зимни условия (къси разстояния, много консуматори) плътността се понижава и по някое време окото трябва да почернее. Това обаче не се случва, защото също така има и някакво изпарение на вода. Така в един момент се оказва, че възможностите на акумулатора са намалели, но плътността е уж добре - окото свети зелено, можем дори да измерим 1.28, но като цяло - нивото на електролита е понижено. Затова акумулаторът може да отдаде по-малко ток, но при измерване - изглежда че е зареден. Затова е важно - освен да се мери плътността, това да се прави само тогава, когато нивото на електролит отговаря на изискването за минимум. Това са си мои разсъждения, не ангажирам никой с тях, може и да са грешни. Надявам се всеки, който има да допълни, или да опровергае нещо, да се включи в темата. Накрая да добавя - обслужвам си акумулатора за първи път от 3 години, или общо с него съм изминал около 30 000 км. Препоръчвам на всеки да си провери "необслуваемия" акумулатор.
      Не съм съгласен с твоите разсъждения.Плътноста на електролира зависи от това доколко е опадала масата от решетките, и дали са покрити с сулфат.При разреждане материала на плочите взимодейства с електролита и поради това му пада плътноста, при зареждане обратноПри доливане на вода наистина гъстотата пада, но при следващото дозареждане се нормализира.А при теб най вероятно зеленото топче в окото е заседнало и затова стои винаги зелено.
      http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
      Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
      FIAT БРАВО 1.2 16v
      ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
      FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

      Коментар


        #18
        Само дето веднага след доливане на водата е почерняло .

        Коментар


          #19
          Сега покарах малко, а окото много леко започна да зеленее, едва едва се вижда зеленикавото, може би утре-вдругиден ще се нормализира, надявам се. infineon - зеленото топче определено не е заседнало. Според мен - както при доливане на вода гъстотата пада, така и при изпарението на вода - гъстотата се увеличава, но по плочите няма потенциал, което е станало при мен. Обратното, все едно. Както правиш сироп от вода и захар - разреждаш захар във водата, и колкото повече ври - толкова повече се сгъстява, защото при кипенето се отделя само вода, захарата си стои. Между другото - проблемите, за които стана въпрос в началото на тази тема, са решени с това доливане на вода.SilenceR - горещо ти препоръчвам още на първия ден след изтичането на гаранцията му - да го отвориш и да го провериш, освен ако не ги навиеш в сервиза да го направят, докато е гаранционен.Пак повтарям - "необслужваем" за тези акумулатори е съвсем грешно определение, не знам кой и защо го е измислил. Ниско ниво на обслужване е вярното определение. Това са оловни акумулатори, с киселина, вода и олово, които си имат нужда от профилактика като всеки акумулатор от времето на нашите бащи и дядовци - доливане, разреждане, зареждане.

          Коментар


            #20
            значи ей сега си гледах гаранционната карта и съответно изтича юли месец 2011-та година.но има и друго ,че не виждам да имам някакъв проблем с акумулатора до момента.а ти доколкото помня беше споменал, че се чудел при паленето.в този ред на мисли предполагам че няма нужда да го отварям или да ходя в сервиза им.мисля че е излишно.а и други глупости и задължения си имам , едва ли време ще намеря а тия амперчасове на ексела не са ли малко за Жтд-то?или така си я купил с тоя акумулатор.п.п. то и на ситроена от подписа не са му много де... 66 амперчаса , ама питам от любопитство просто(само че там е банер-така я купихме)
            Citroen Xsara 1.9 TD 90 hp

            ex - Fiat Tempra 1.6 i.e. 75 hp

            Коментар


              #21
              Ами от завода излиза с 60 Ач, а съм сложил 62? Не съм от тези, които на кола за 50 Ач слагат 74.

              Коментар


                #22
                ogi28b написа:
                Сега покарах малко, а окото много леко започна да зеленее, едва едва се вижда зеленикавото, може би утре-вдругиден ще се нормализира, надявам се. infineon - зеленото топче определено не е заседнало. Според мен - както при доливане на вода гъстотата пада, така и при изпарението на вода - гъстотата се увеличава, но по плочите няма потенциал, което е станало при мен. Обратното, все едно. Както правиш сироп от вода и захар - разреждаш захар във водата, и колкото повече ври - толкова повече се сгъстява, защото при кипенето се отделя само вода, захарата си стои. Между другото - проблемите, за които стана въпрос в началото на тази тема, са решени с това доливане на вода.SilenceR - горещо ти препоръчвам още на първия ден след изтичането на гаранцията му - да го отвориш и да го провериш, освен ако не ги навиеш в сервиза да го направят, докато е гаранционен.Пак повтарям - "необслужваем" за тези акумулатори е съвсем грешно определение, не знам кой и защо го е измислил. Ниско ниво на обслужване е вярното определение. Това са оловни акумулатори, с киселина, вода и олово, които си имат нужда от профилактика като всеки акумулатор от времето на нашите бащи и дядовци - доливане, разреждане, зареждане.
                Еми те хората са го предвидили при експлоатация при напрежение до 14.4 волта да няма нужда от доливане на вода 3 или 4 години макс.Доливане се налага когато някое от тези условия е било нарушено.Те самите им капачки отвътре са така направени че почти да не позволяват изпаряване, течноста се губи най често поради извиране заради презаряд.А като изхвърли част от киселината а му доливаме само вода след това няма смисъл и затова му пада прекалено много плътноста.А относно киселината, тя изчезва в процеса на разреждане, и се възстанявява при зареждане.Един изтощен акумулатор колкото и да му изпаряваш водата няма да си вдигне плъсноста до такава на зареден.Гъстотата 1.28 не е случайна- тя е избрана така че при зареден акумулатор, да стигне за изразходването на активната маса , като в края на разряда все пак остане такава че да гарантира достатъчна токопроводимост между плочите.
                http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                FIAT БРАВО 1.2 16v
                ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                Коментар


                  #23
                  Продължение на темата - в момента разреждам с 3 последователно свързани лампи за фар - 55 вата. Токът през веригата е 2.45 А Утре сутрин ще меря кое колко е, сега гъстотата е около 1.24 (70% зареденост) според аерометър. За справка - с една лампа Х1-55 вата - токът е точно 4 А; с 2 лампи беше 3 и нещо.

                  Коментар


                    #24
                    Повярвайте на изводите на Оги за акумулаторите ви .Дипломната ми работа беше ,,Експлоатация,ремонт и поддържане на акумулаторно стопанство...По една случайност работя 20 години във фирма която ги и произвежда.Повечето приказки прочетени тук са от рода на ,,една жена казала,,,,,
                    Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

                    Коментар


                      #25
                      Аз преди около месец правих подобна процедура. Акумулаторът е Искра и 3 години не беше проверяван. Малко се панирах като видях че пое малко повече от половин литър дестилирана вода. Странното беше че като го отворих плочките бяха залети с електролит 2-3 мм. Долях до маркерите. След това правих малко градско да се зареди акумулатора и това беше.Исках да проверя гъстотата на електролита обаче нещо не ми бил щастлив ден. Отивам в един сервиз, те ми разправят че трябвало да го заредя през нощта и да им го занеса да го проверят с товарна вилка. Нещо си говорим май на различни езици. И се отказах.Интересувам се ако някой колега може да обясни какво трябва и как точно да си измеря гъстотата на електролита.
                      Bravo 1.6 / 16

                      Коментар


                        #26
                        Гъстотата се мери с денсиметър за киселина.Зареждаш поне 8-10ч с ток равен на 10 процента от капацитета ,охладен до температура около 20 градуса за да е меродавно измерването.Идеалния случай е 1.28 .Оттам надолу е показателно за оставащия живот и сила на батерията.
                        Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

                        Коментар


                          #27
                          Намираш си един аерометър, по възможност руски, по възможност от едно време. На него има скАла от типа: 1.1---------1.2---------1.3. Около 1.28-1.29 е в зелен цвят, не знам дали се вижда добре. Около 1.2 е жълто или около 50 % зареденост, около 1.24 е на 75 %, а под 1.2 е червено, а около 1.12 се счита за напълно разреден. Този снимания е комбиниран за концентрация на киселина и на антифриз. Прилича на голям капкомер, пипета май му се викаше. Стискаш го, пъхаш в клетката, пускаш го, то засмуква, плувката изплува донякъде, изчакваш да се стабилизира и поглеждаш къде е точно. Моето в момента е около 1.16, започнах да го зареждам от около 1.13, зареждах го 4 часа с 4 ампера, после малко го разреждах около 3 часа с 1 ампер, сега пак го зареждам с 4А.
                          Прикачени файлове

                          Коментар


                            #28
                            ogi28b, благодаря за снимките. Точно това ми трябваше. Вече разбрах какво търся. Аз имам нещо подобно от Кауфланд обаче е за антифриз, а ми трябва за електролит. Това за антифриза му е друга скалата и сигурно теглото му е различно.Ами има ли опасност да се повреди уреда от киселината или е устойчив. Разбира се мой проблем е аз да се пазя от киселината.
                            Bravo 1.6 / 16

                            Коментар


                              #29
                              "Киселината" е воден разтвор на сярна киселина. Не е чиста такава. Уредът е от стъкло, тази киселина не реагира с него. Този който съм снимал, ако се загледаш внимателно в дясната част ще видиш едни проценти (скалата за акумулатора), а вляво - няколко нули. Те са нулите на числата -10, -20, -30, -40, което е скалата на антифриза. 6 лева струва.

                              Коментар


                                #30
                                колеги темата наистина е полезна и интересна, но искам да споделя моя опит : акумулатора ми е монбат някакъв със засилен ток на 5 години!!! проблема ми беше следния след пускане на фаровете на два пъти ми горят 4-те крушки + 2-та халогена =12 крушчици (хахаха) а проблем няма никаде , един познат бакшиш ми се смее и ми каза я си виж акумулатора че ако му е паднало нивото на водата се качвало напрежението и оттам идвал проблема , е аз не му повярвах но реших да проверя и останах доста учуден той до половината празен (гледен и жаден) глътна 1.2 литра дестилирана вода след 24-часа на зарядното няма никакви проблеми Това лято пак реших да го проверя и отново беше много жаден глътна 0.8 литра но не съм го зареждал и за сега нямам проблем пали си дори и в студовете

                                Коментар

                                Working...
                                X