Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Обслужване на "НЕОБСЛУЖВАЕМ" акумулатор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Обслужване на "НЕОБСЛУЖВАЕМ" акумулатор

    След проблемите ми, описани в ТАЗИ ТЕМА, последното което ми остана е да направя ревизия на акумулатора, защото при кола в покой - показваше 12.15 В напрежение, което е доста ниско, въпреки студа от -1 : -2 градуса. Акумулаторът ми е с ниско ниво на поддръжка, или както е известен още - "необслужваем", "с око" и т.н. Това не са правилни определения, защото въпреки конструкцията му и ниското ниво на изпарение на течност от него - той си е един съвсем обикновен оловен акумулатор с аерометър в една от клетките. Той действа така: ако се вижда зелено - значи всичко е ок, ако се вижда черно - значи гъстотата се е понижила, има нужда от зареждане, и ако е бяло - има нужда от доливане на дестилирана вода. При мен показваше зелено. Необходимите инструменти са по-голяма права отвертка, дестилирана вода и 1/2 час свободно време. Ето как изглежда акумулаторът, готов за обслужване, обърнете внимание на "окото" - зелено е.
    Прикачени файлове

    #2
    Отлепяме етикета, за да освободим капака, или направо късаме, но капакът трябва да може свободно да излиза нагоре, след което с помощта на отвертката го повдигаме внимателно равномерно от всички страни :
    Прикачени файлове

    Коментар


      #3
      Малко по малко капакът излиза нагоре, накрая му помогнах с ръка, че отвертката ми стана малка.
      Прикачени файлове

      Коментар


        #4
        Лекичко разклащаме, за да видим добре нивото на електролита. Той трябва да покрива плочите и да е на такова ниво, че да са покрити 1-2 мм пластмасовите маркери, които слизат от корпуса. При мен нивото беше понижено, но аерометърът все още не беше побелял, а нивото не беше по-ниско от горния край на плочите. През горната част на отвора се вижда плочата, а това което се вижда през долната част на отвора - трябва да е залято от течност. Започнах да доливам внимателно, всички клетки поеха равномерно количество вода, по около 30-40 мл.
        Прикачени файлове

        Коментар


          #5
          Накрая чрез леко почукване по ръба на акумулатора се уверих, че нивото във всички клетки е еднакво и покрива маркерите за минимално количество, сложих капака обратно и лекичко раздвижих акумулатора напред-назад, с цел по-бързо да се размеша новата вода с електролита. След около 20-30 секунди може би вече се размешаха, защото окото почерня сравнително бързо. Добре е да мине малко време - 1/2 - 1 час, след което акумулаторът да бъде зареден на зарядно, а още по-добре е ако преди това бъде разреден с малък ток - 1-2 А (лампа от 21 вата за стоп-светлина) до гъстота, при която се счита че е напълно разреден, но не си спомням точното число, след което да бъде зареден също с малък ток, така се осигурява много плътен и качествен заряд, който е важен за дългия живот на акумулатора. Тъй като нямам тези условия, ще изчакам да постои на топло, и после като излизам, тогава ще го сложа на колата, надявам се така да е в кондиция за отдаване на по-голям ток, пък да видим дали ще ми се реши другият проблем.
          Прикачени файлове

          Коментар


            #6
            Накрая кратко обяснение защо окото е зелено, а ток няма: Когато купим акумулатора, в него има да речем 2 литра вода и 200 грама киселина (съвсем примерни числа ! ). В процеса на работа той постоянно отдава и получава ток, като това малко по малко води до кипене на електролита (отделяне на водни пари). Колкото и да е "необслужваем", все пак има изпарение, така количеството вода намалява. При първоначално зареден акумулатор, плътността е 1.28. При работа в зимни условия (къси разстояния, много консуматори) плътността се понижава и по някое време окото трябва да почернее. Това обаче не се случва, защото също така има и някакво изпарение на вода. Така в един момент се оказва, че възможностите на акумулатора са намалели, но плътността е уж добре - окото свети зелено, можем дори да измерим 1.28, но като цяло - нивото на електролита е понижено. Затова акумулаторът може да отдаде по-малко ток, но при измерване - изглежда че е зареден. Затова е важно - освен да се мери плътността, това да се прави само тогава, когато нивото на електролит отговаря на изискването за минимум. Това са си мои разсъждения, не ангажирам никой с тях, може и да са грешни. Надявам се всеки, който има да допълни, или да опровергае нещо, да се включи в темата. Накрая да добавя - обслужвам си акумулатора за първи път от 3 години, или общо с него съм изминал около 30 000 км. Препоръчвам на всеки да си провери "необслуваемия" акумулатор.

            Коментар


              #7
              ogi28b написа:
              Накрая кратко обяснение защо окото е зелено, а ток няма: Когато купим акумулатора, в него има да речем 2 литра вода и 200 грама киселина (съвсем примерни числа ! ). В процеса на работа той постоянно отдава и получава ток, като това малко по малко води до кипене на електролита (отделяне на водни пари). Колкото и да е "необслужваем", все пак има изпарение, така количеството вода намалява. При първоначално зареден акумулатор, плътността е 1.28. При работа в зимни условия (къси разстояния, много консуматори) плътността се понижава и по някое време окото трябва да почернее. Това обаче не се случва, защото също така има и някакво изпарение на вода. Така в един момент се оказва, че възможностите на акумулатора са намалели, но плътността е уж добре - окото свети зелено, можем дори да измерим 1.28, но като цяло - нивото на електролита е понижено. Затова акумулаторът може да отдаде по-малко ток, но при измерване - изглежда че е зареден. Затова е важно - освен да се мери плътността, това да се прави само тогава, когато нивото на електролит отговаря на изискването за минимум. Това са си мои разсъждения, не ангажирам никой с тях, може и да са грешни. Надявам се всеки, който има да допълни, или да опровергае нещо, да се включи в темата. Накрая да добавя - обслужвам си акумулатора за първи път от 3 години, или общо с него съм изминал около 30 000 км. Препоръчвам на всеки да си провери "необслуваемия" акумулатор.
              + 1 Тази сряда долях на един "необслужваем" 65 АЧ 1.6 литра дестилирана вода и още не мога да си обясня как въобще е опитвал да пали!!!???
              ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
              ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

              Коментар


                #8
                Е това вече си е сериозно количество! Предвид това колко долях аз, бих казал че този, на който си доливал е бил с открити клетки. Така ли беше, или все не бяха открити на въздух?

                Коментар


                  #9
                  не само открити ами и всичко вътре беше черно!!! и интересно на другия ден клиента се върна да се похвали че сутринта е запалил без никакъв проблем става въпрос за опел астра дизел!!!
                  ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
                  ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

                  Коментар


                    #10
                    Надявам се, Оги няма да се сърди, ако споделя и на мен какво ми се случи тази седмица, още повече акумулаторът ми е съвсем същият, само от снимката не виждам неговият колко амперчаса е, моят е 44. И така, и аз почивах на това ухо, че уж е необслужваем, докато на 8-ми вечерта се наложи да изкарам колата от гаража и се оказа, че не може да завърти. Иначе, аз всеки ден я изкарвам, да не останете с впечатлението, че е стояла много дълго в гаража, без да я паля. Малката подробност е, че предния ден, преди 32 часа, когато съм я прибирал, малката е щракнала бутона на плафона и така е седял през тези часове, светейки. Това е помогнало на акумулатора да падне, въпреки че не ми се струва нормално такава малка лампичка да го събори. Акумулаторът преди 3 месеца е излязъл от гаранция. На другия ден с баща ми бутнахме колата и от половин оборот запали. Отидох до магазина, откъдето го купих преди повече от две години и момчето любезно го замери и каза, че на този етап, понеже е изтощен, не може да ми каже в какво състояние е точно, а да го закача на зареждачка и да мина на другия ден. Така и направих - боцнах го на зареждачката на един приятел за 20 часа и на другия ден отидох. Премери наистина точно 1,28 плътност, закачи му и товарна вилка и каза, че акумулаторът е зле, ако падне под 9 волта при такова натоварване. Моят държеше 10,8. Според него всичко му е наред и мога да продължавам с него. Мисълта ми е, че наистина не са баш необслужваеми, тез акумулаторчета, а и момчето не е някой обирджия, който по всякакъв начин да иска да си купиш нов акумулатор. Даже за тези две измервания не ми взе и пари и се разделихме по живо, по здраво. А, забравих - доля му и във всяка клетка по малко - примерно по 20-30 милилитра дестилирана вода и това е.
                    Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                    Коментар


                      #11
                      ogi28b написа:
                      Накрая да добавя - обслужвам си акумулатора за първи път от 3 години, или общо с него съм изминал около 30 000 км. Препоръчвам на всеки да си провери "необслуваемия" акумулатор.
                      Не искам да те плаша ,но няма да изкараш дълго с този акумулатор.Аз минах по този път вече.Дано аз греша ,а не ти.
                      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                      Коментар


                        #12
                        Еми колкото е писано - толкова. Между другото доста се учудих, като видях как си го нарязал. sugarboy - моят е 62 Ач с 540 А Стартов ток по EN.

                        Коментар


                          #13
                          интересна тема, браво на Оги за труда и снимките и всичко.аз съм със същия акумулаотр 62 амперчаса... година и половина съм с него и за сега нямам проблеми, така нареченото "око" свети зелено.. сега в студеното нямам проблеми.миналата зима също ! дано и занапред ме изкара поне 2-3-4 години
                          Citroen Xsara 1.9 TD 90 hp

                          ex - Fiat Tempra 1.6 i.e. 75 hp

                          Коментар


                            #14
                            А ако акумулатора е пак "не обслужваем" и няма око/аерометър визирам BOSCH, GIGA WATT, BANNER, DELPHI и т.н.?
                            Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
                            Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

                            Коментар


                              #15
                              batproho написа:
                              А ако акумулатора е пак "не обслужваем" и няма око/аерометър визирам BOSCH, GIGA WATT, BANNER, DELPHI и т.н.?
                              Окото е една допълнителна екстра, иначе няма разлика между т. нар. "необслужваеми". Лошото е, че на моята Варта изобщо не мога да отворя капачето отгоре.Иначе се учудвам от липсата на елкетролит - аз отварях един ETS (Магнети Марели) на 5 години и нямаше нужда от никакво доливане - клетките си бяха добре покрити отгоре с електролит.

                              Коментар

                              Working...
                              X