Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

аларма

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    L1,2 са най вероятно за контрол на мигачите - ляв и десен. Централното заключване се управлява от външен модул (контролер) в който наистина има 2 релета. Този модул взима сигнал от изхода OUT който показва статуса на алармата.
    а релето е може би да се използва като блокировка при включване на алармата или като имобилайзер когато дадеш на контакт като се прекъсне помпата или запалването -без никакво програмиране
    това не го разбрах ...Малко разяснения на термините около този имобилайзер:Ако алармената система има функция за прекъсване на запалването това означава че тя има функция имобилайзер. Този термин се ползва и за самостоятелна система която функционира независимо от алармената и има същата цел.Самото прекъсване може да бъде два вида - пасивно или активно. Ако от релето за тази цел са изведени три извода (цялата превключваща група на контактите му) прекъсването може да стане и по двата начина. Всички аларми когато са "под охрана" изключват релето а когато не са го включват. Това е направено с цел понижаване на общата консумация в режим охрана. В зависимост от това как се ползват трите контакта NO N NC се избира типа на прекъсването.Активно прекъсване е това при което за да може да бъде стартиран двигателя е необходимо релето да бъде задействано. Затова се ползва извод N и NO(normal open). Пасивното използва другата комбинация - N и NC(normal closed) и за да може да стартира двигателя релето трябва да е изключено.Какви са разликите ? активното предоставя по голяма сигурност но и по голям риск - ако по време на движение алармата се повреди може да предизвика ПТП блокирайки двигателя.Един пример: Да приемем че алармата е свързана за пасивна охрана. Ако крадеца е наясно със занаята си за него не би представлявало никакъв проблем да я елеминира и запали автомобила дори без да търси каъде се намира тя. Как става това ? Първо се демонтира или счупва стъклото на единия мигач. После се чупи крушката му и двата извода на нажежаемата жичка се дават накъсо. Остава само да подритне колата за я накара да пищи След включване на мигачите и сирената прегаря предпазителя през който се захранва алрмата (защото има късо в мигача) и тя умира. И понеже е ползвано пасивно прекъсване за него остава единствено да отвори колата и да я запали все едно че е без аларма. Ако беше използвано активното прекъсване той трябваше да поразрови и намери самата аларма за да може да деблокира запалването. Неоценима помощ тук би му оказала точно тази лепенка със символите над които се чудим Естествено по скъпите аларми имат адекватна защита против този елементарен подход ... но и за тях си има лек Просто дадох един пример как се обезврежда "най-сигурната" аларма за 100 лева

    Коментар


      #17
      Колеги, ние тук сериозно разнищихме алармичката, а щастливия собственик и дума не пише, проверил ли е това което предполагаме, въобще работи ли тази аларма? Подал ли е захранване от акумулатор /дори и от адаптер за 12-15 в./, какво е станало - щракат ли релета, работи ли дистанционното и т.н.? Тук можем още много да си пишем и предполагаме, но докато не се включи алармата към захранване - няма нищо сигурно! Предлагам да спрем да се чудим кое какво е, докато fiatsux не провери изказаните дотук предположения.Поздрави на всички! Иван.

      Коментар


        #18
        HMMMMM

        Еи от туй по хубаво обяснено здраве му кажи .И стига сте тъпкали на едно място заради една аларма бе момчета .И то баси спеканата аларма
        Прикачени файлове
        FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила

        Коментар


          #19
          и още нещо

          Ппи нормална блокировка релето е изключено(това което си блокирал е сварзано) .Задеиства се при отваряне на колата(тогава релето отцепва сварзаното нещо).При имобилаизерима релето е постоянно изключено и когато дадеш на контакт и натиснеш копчето на дистанционното релето включва и тогава разблокира това което си блокирал.След което ако изгасиш колата за повече от 15,20,30сек(има различни имобилаизери) пак се налага да натиснеш копчето за да дезактивираш блокировката .Еи тва е разликата.Има и още един тип аларма с имобилаизер.При нея релетопри включена аларма не е задеиствано а се задеиства при опит за отваряне.Задеиства се обаче и когато собственика влезе и даде на контакт и така блокира двигателя.След натискане на копчето релето пуска и така колата се движи без включено реле за разлика от другия тип , кадето колата се движи с включено реле.ЕЕЕЕЕЕЕ БАСИ ФЕРМАНА.Ися ако не ви е ясно аз се отказвам. :P
          FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила

          Коментар


            #20
            а за диода не се сетихте може да е и диод изходи

            Коментар

            Working...
            X