Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

аларма

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    аларма

    Така. Кое за кво ся?SIRSIR+12VGND1N+ACCL1L2NONNCOUT

    #2
    Колега, така както си задал въпроса, така и са ти отговорили!Вероятно питаш какво означават надписите по тази аларма, която си придобил незнайно откъде?Доколкото разбирам означенията са:SIR --------------- сирена /само говорител/SIR --------------- сирена /само говорител/+12V ------------- 12 волта от акумулатораGND -------------- маса на колата1N ---------------- вход за бутон/и/ към маса+ACC ------------ 12 волта от контактния ключ / в положение запален двигател, не стартер/L1 ---------------- вероятно мигачи, ляв L2 ---------------- вероятно мигачи, десенNO --------------- реле, изход нормално отворенN ----------------- реле, общ изводNC --------------- реле, изход нормално затворенOUT ------------- вероятно изход 12 волта при аларма

    Коментар


      #3
      L1,L2 по-скоро са изводите за шоков датчик.Някой по-стари аларми са с шоков датчик който е точно бобина със сърцевина (постоянен магнит) закрепена на пружинка - бутваш колата,пружинката се разтреперва заедо с закрепения на нея магнит, в бобинката идуцира напрежение,което се подава на двете L-чета,където се усилва и подава сигнал към самата аларма.Предполагам ще е за това защото релето (N,NO,NC) е за управление на мигачите или фаровете или каквото искаме там и не виждам логика да има извод за ляв и за десен мигач.Другия вариант е да са изводи за сигнализатор (не светодиод ами лампа(Light) или де да знам).Сложи я като оставиш тези двете да висят и виж там вади ли напрежение и изобщо какво става с изводите.Изследвай ги да видиш какво става.Ако няма напрежение премери единия извод на маса ли е или не или на захранване ли е или не.Поирай си малко с тях защото незнам за какво точно са ама не мисля че са за мигачите просто защото няма смисъл да има за ляв и десен и мигач е Flasher и щеше да е с F. L е означение или за крушка или за бобина по принцип.
      Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

      Коментар


        #4
        zfa159 написа:
        L1,L2 по-скоро са изводите за шоков датчик.Някой по-стари аларми са с шоков датчик който е точно бобина със сърцевина (постоянен магнит) закрепена на пружинка - бутваш колата,пружинката се разтреперва заедо с закрепения на нея магнит, в бобинката идуцира напрежение,което се подава на двете L-чета,където се усилва и подава сигнал към самата аларма.Предполагам ще е за това защото релето (N,NO,NC) е за управление на мигачите или фаровете или каквото искаме там и не виждам логика да има извод за ляв и за десен мигач.Другия вариант е да са изводи за сигнализатор (не светодиод ами лампа(Light) или де да знам).Сложи я като оставиш тези двете да висят и виж там вади ли напрежение и изобщо какво става с изводите.Изследвай ги да видиш какво става.Ако няма напрежение премери единия извод на маса ли е или не или на захранване ли е или не.Поирай си малко с тях защото незнам за какво точно са ама не мисля че са за мигачите просто защото няма смисъл да има за ляв и десен и мигач е Flasher и щеше да е с F. L е означение или за крушка или за бобина по принцип.
        Съгласен! Само с лека забележка... релето явно в този случай е за имобилайзера. Затова има и нормално затворени контакти!
        Frontera Sport, X20SE март 1998

        Коментар


          #5
          L1,L2 по-скоро са изводите за шоков датчик.
          Не ще да е така ...Обикновено шоковите датчици са вътре в самата аларма. А и загледай снимката - има регулатор на самата кутия което означава че шоковия датчик е вътре ...Повечето датчици при задействане подават сигнал към маса и се връзват само с един кабел.А на релето са изведени и нормално отворения и нормално затворения контакт за да имаш избор активно или пасивно блокиране на двигателя ...

          Коментар


            #6
            според мен L1 и L2 е за светлинната сигнализация,а релето за централнотоалармата на снимката е сън1 която бая прилича на твойта

            Коментар


              #7
              Баси алармата ще е това щом няма изход за прекъсване на запалването Релето е точно за това! С трите му извода е възможно да се организира прекъсването на двигателя по два начина - пасивен и активен както казах по горе.А "централното" не се командва с реле а с контролер ... Обикновено той взима сигнал от изход който показва статуса на алрамата - по картинката това вероятно е OUT извода - както е предположил Ivan. Ако контролера се намираше вътре щеше да има два отделни изхода - единия за отключване а другия за заключване ...

              Коментар


                #8
                Колеги, шоковия датчик е запоен на платката, пиезо-кристал с тежест, навън е изведен тримера за регулиране на чувствителността. Означенията L1 и L2 би трябвало да означават нещо равностойно, с два извода, каквото и да е то. Има логика да са два изводите за управление на мигачите, защото ако е един, управлението се разделя с диоди, иначе колата няма да има мигачи. Във всички случаи трябва да се отвори кутията на алармата и с мултицет или крушка за 12 в. или светодиод да се провери какво излиза на съответните изводи. Не трябва да се вярва безрезервно на означенията, те не са стандартни. Успех!

                Коментар


                  #9
                  ilkor написа:
                  Баси алармата ще е това щом няма изход за прекъсване на запалването Релето е точно за това! С трите му извода е възможно да се организира прекъсването на двигателя по два начина - пасивен и активен както казах по горе.А "централното" не се командва с реле а с контролер ... Обикновено той взима сигнал от изход който показва статуса на алрамата - по картинката това вероятно е OUT извода - както е предположил Ivan. Ако контролера се намираше вътре щеше да има два отделни изхода - единия за отключване а другия за заключване ...
                  Съгласен! Най-добре е, като се закачи алармата да се замери и ще стане ясно. Наистина и на мен ми прилича на изводи за мигачи.
                  Frontera Sport, X20SE март 1998

                  Коментар


                    #10
                    и аз да кажа

                    нали слагам автоаларми да ви кажа че тая аларма е пален боклук и на сичкото отгоре е стар ама много стар модел(набор на шотланския боец)и е "INFORSER".Така че не си заслужава да се занимавате с нея.по добре измислете друг вариянт.едно време тая аларма беше хит.Сега е боклук.има каде каде по хубави и по евтини и по читави.
                    FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила

                    Коментар


                      #11
                      и още нещо ако те интересува .Буксата кадето ти са л1 л2 и т.н. са ти релетата за централното заключване.Абушона които,виждаш червения 10ампера е за мигачите(един кабел и отван се разделят с диоди 3ампера) потенциометара е за шок сензора а релето за блокировка е отделно.Общо зето прилича на сън1.Тоест сун1 прилича на инфорсера.абе спек са и двата вида аларми.Отдавна не ги слагам от години защото са пален боклук.
                      FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила

                      Коментар


                        #12
                        Ето появи се логично обеснение на тези L1 и L2
                        Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                        Коментар


                          #13
                          SIR-сирена *сирената е само шпулаSIR-сирена+12V-захранване плюсGND-маса1N-врати+ACC-игнишън или захранване при контактL1-мигачL2-мигачNO-блокировка(при имобилаизер)N-вход (евентуално за помпата горивната или игнишана)NC-блокировка(при нормална блокировка)OUTзависимост от това дали искаш да си на имобилаизер или нормална блокировка си избираш нма кои краи да варжеш това което искаш да блокираш и се програмира после в самата аларма.Не я видех добре но няма изходи за централно . Не сам сигурен но мисля че има и токов датчик.Е от тва по хубаво обяснение не виждам.
                          FIAT BRADVA 1,6 с няколко вентила

                          Коментар


                            #14
                            NO-блокировка(при имобилаизер) N-вход (евентуално за помпата горивната или игнишана) NC-блокировка(при нормална блокировка)
                            Нищо лично ама това обяснение ме разби ...Това е един прост превключващ контакт на реле ... освен да се връзват някакви жици някъде е полезно и да се знае защо се връзват ...

                            Коментар


                              #15
                              нещо не схванах буксата с л1 л2 нц н но хем е за блокировка и мигачи хем е и за централнотона доста аларми съм виждал че за централното има 2 релета (то може човек и сам да си ги направи) с 6 кабела и на платката (или описанието) си пише (нц н но / нц н но)аз си мислех че това реле управлява модул за централното като превключва -но май изобще няма за централно,а релето е може би да се използва като блокировка при включване на алармата или като имобилайзер когато дадеш на контакт като се прекъсне помпата или запалването -без никакво програмиране

                              Коментар

                              Working...
                              X