Колега, така както си задал въпроса, така и са ти отговорили!Вероятно питаш какво означават надписите по тази аларма, която си придобил незнайно откъде?Доколкото разбирам означенията са:SIR --------------- сирена /само говорител/SIR --------------- сирена /само говорител/+12V ------------- 12 волта от акумулатораGND -------------- маса на колата1N ---------------- вход за бутон/и/ към маса+ACC ------------ 12 волта от контактния ключ / в положение запален двигател, не стартер/L1 ---------------- вероятно мигачи, ляв L2 ---------------- вероятно мигачи, десенNO --------------- реле, изход нормално отворенN ----------------- реле, общ изводNC --------------- реле, изход нормално затворенOUT ------------- вероятно изход 12 волта при аларма
L1,L2 по-скоро са изводите за шоков датчик.Някой по-стари аларми са с шоков датчик който е точно бобина със сърцевина (постоянен магнит) закрепена на пружинка - бутваш колата,пружинката се разтреперва заедо с закрепения на нея магнит, в бобинката идуцира напрежение,което се подава на двете L-чета,където се усилва и подава сигнал към самата аларма.Предполагам ще е за това защото релето (N,NO,NC) е за управление на мигачите или фаровете или каквото искаме там и не виждам логика да има извод за ляв и за десен мигач.Другия вариант е да са изводи за сигнализатор (не светодиод ами лампа(Light) или де да знам).Сложи я като оставиш тези двете да висят и виж там вади ли напрежение и изобщо какво става с изводите.Изследвай ги да видиш какво става.Ако няма напрежение премери единия извод на маса ли е или не или на захранване ли е или не.Поирай си малко с тях защото незнам за какво точно са ама не мисля че са за мигачите просто защото няма смисъл да има за ляв и десен и мигач е Flasher и щеше да е с F. L е означение или за крушка или за бобина по принцип.
L1,L2 по-скоро са изводите за шоков датчик.Някой по-стари аларми са с шоков датчик който е точно бобина със сърцевина (постоянен магнит) закрепена на пружинка - бутваш колата,пружинката се разтреперва заедо с закрепения на нея магнит, в бобинката идуцира напрежение,което се подава на двете L-чета,където се усилва и подава сигнал към самата аларма.Предполагам ще е за това защото релето (N,NO,NC) е за управление на мигачите или фаровете или каквото искаме там и не виждам логика да има извод за ляв и за десен мигач.Другия вариант е да са изводи за сигнализатор (не светодиод ами лампа(Light) или де да знам).Сложи я като оставиш тези двете да висят и виж там вади ли напрежение и изобщо какво става с изводите.Изследвай ги да видиш какво става.Ако няма напрежение премери единия извод на маса ли е или не или на захранване ли е или не.Поирай си малко с тях защото незнам за какво точно са ама не мисля че са за мигачите просто защото няма смисъл да има за ляв и десен и мигач е Flasher и щеше да е с F. L е означение или за крушка или за бобина по принцип.
Съгласен! Само с лека забележка... релето явно в този случай е за имобилайзера. Затова има и нормално затворени контакти!
Не ще да е така ...Обикновено шоковите датчици са вътре в самата аларма. А и загледай снимката - има регулатор на самата кутия което означава че шоковия датчик е вътре ...Повечето датчици при задействане подават сигнал към маса и се връзват само с един кабел.А на релето са изведени и нормално отворения и нормално затворения контакт за да имаш избор активно или пасивно блокиране на двигателя ...
Баси алармата ще е това щом няма изход за прекъсване на запалването Релето е точно за това! С трите му извода е възможно да се организира прекъсването на двигателя по два начина - пасивен и активен както казах по горе.А "централното" не се командва с реле а с контролер ... Обикновено той взима сигнал от изход който показва статуса на алрамата - по картинката това вероятно е OUT извода - както е предположил Ivan. Ако контролера се намираше вътре щеше да има два отделни изхода - единия за отключване а другия за заключване ...
Колеги, шоковия датчик е запоен на платката, пиезо-кристал с тежест, навън е изведен тримера за регулиране на чувствителността. Означенията L1 и L2 би трябвало да означават нещо равностойно, с два извода, каквото и да е то. Има логика да са два изводите за управление на мигачите, защото ако е един, управлението се разделя с диоди, иначе колата няма да има мигачи. Във всички случаи трябва да се отвори кутията на алармата и с мултицет или крушка за 12 в. или светодиод да се провери какво излиза на съответните изводи. Не трябва да се вярва безрезервно на означенията, те не са стандартни. Успех!
Баси алармата ще е това щом няма изход за прекъсване на запалването Релето е точно за това! С трите му извода е възможно да се организира прекъсването на двигателя по два начина - пасивен и активен както казах по горе.А "централното" не се командва с реле а с контролер ... Обикновено той взима сигнал от изход който показва статуса на алрамата - по картинката това вероятно е OUT извода - както е предположил Ivan. Ако контролера се намираше вътре щеше да има два отделни изхода - единия за отключване а другия за заключване ...
Съгласен! Най-добре е, като се закачи алармата да се замери и ще стане ясно. Наистина и на мен ми прилича на изводи за мигачи.
нали слагам автоаларми да ви кажа че тая аларма е пален боклук и на сичкото отгоре е стар ама много стар модел(набор на шотланския боец)и е "INFORSER".Така че не си заслужава да се занимавате с нея.по добре измислете друг вариянт.едно време тая аларма беше хит.Сега е боклук.има каде каде по хубави и по евтини и по читави.
и още нещо ако те интересува .Буксата кадето ти са л1 л2 и т.н. са ти релетата за централното заключване.Абушона които,виждаш червения 10ампера е за мигачите(един кабел и отван се разделят с диоди 3ампера) потенциометара е за шок сензора а релето за блокировка е отделно.Общо зето прилича на сън1.Тоест сун1 прилича на инфорсера.абе спек са и двата вида аларми.Отдавна не ги слагам от години защото са пален боклук.
SIR-сирена *сирената е само шпулаSIR-сирена+12V-захранване плюсGND-маса1N-врати+ACC-игнишън или захранване при контактL1-мигачL2-мигачNO-блокировка(при имобилаизер)N-вход (евентуално за помпата горивната или игнишана)NC-блокировка(при нормална блокировка)OUTзависимост от това дали искаш да си на имобилаизер или нормална блокировка си избираш нма кои краи да варжеш това което искаш да блокираш и се програмира после в самата аларма.Не я видех добре но няма изходи за централно . Не сам сигурен но мисля че има и токов датчик.Е от тва по хубаво обяснение не виждам.
NO-блокировка(при имобилаизер) N-вход (евентуално за помпата горивната или игнишана) NC-блокировка(при нормална блокировка)
Нищо лично ама това обяснение ме разби ...Това е един прост превключващ контакт на реле ... освен да се връзват някакви жици някъде е полезно и да се знае защо се връзват ...
нещо не схванах буксата с л1 л2 нц н но хем е за блокировка и мигачи хем е и за централнотона доста аларми съм виждал че за централното има 2 релета (то може човек и сам да си ги направи) с 6 кабела и на платката (или описанието) си пише (нц н но / нц н но)аз си мислех че това реле управлява модул за централното като превключва -но май изобще няма за централно,а релето е може би да се използва като блокировка при включване на алармата или като имобилайзер когато дадеш на контакт като се прекъсне помпата или запалването -без никакво програмиране
Коментар