Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Перката на радиатора не върти ...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Перката на радиатора не върти ...

    В събота (времето беше топло) установих че перката на радиатора ми не се върти. Колата я имам от януари месец и досега никога не е загрявала - стрелката за температурата стои като закована на средното деление на скалата след като загрее. И преди ми е правило впечатление че не се върти но си мислех че е заради по ниската температура навън. В събота обаче температурата ми се вдигна за пръв път с още едно деление нагоре и понеже имах съмнения спрях веднага да я погледна.Изчетох доста теми по въпроса но след като свалих пластмасовия капак на радиатора (за входящия въздух) никъде по радиатора не видях датчик. Никъде към него не отиват кабели - нито отляво нито отдясно. Единствения елемент към който върви кабелен сноп е един елемент който прилича на реле и се намира над перката. Закрепен е за самия радиатор с метална скоба - възможно ли е това да е датчика ? Или пък датчика се намира някъде отдолу и не се вижда ? Но съм почти сигурен че кабели към радиатора не отиват освен снопа към двете перки и това "реле". Проверих и два предпазителя по 10А в коша на двигателя които бяха маркирани със символ "вентилатор" - изправни.Колата е Bravo jtd 2000г. С две перки - другата при включване на климатика се върти ...Интересно ми е и къде се намира и другия датчик за температурата при този двигател - тази за таблото.

    #2
    за съжаление не мога да говоря конкретно за твоята кола, но 3 фиат имам и при 3 датчика се намира в долния ъгъл на радиатора. ако не се лъца долу дясно като си срещу колата, не съм сигурен. датчика е като един голям болт и влизат 2 жици в него. подай му на този вентилатор + и - и виж дали самият той бачка. датчика за стрелката на таблото е на самия двигател. къде точно е при теб хал хабер си нямам, при мен е така и на 3 различни фиата
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      Пак гледах - няма ...

      Поразгледах и по други форуми - някъде се споменаваше че на новите модели отделен датчик няма. Ползва се другия датчик като решението да ли да върти се взима от ECU. Управлението ставало през реле което понякога давало дефект но къде да го търся сега него?Има ли някой с модел като моя да провери как са нещата при него. Ако се намират и схеми ... аз намерих доста схеми но на всички упавлението е през датчик - явно са за по старите модели ...

      Коментар


        #4
        Има 2 ограничителни резистора (по магазините има казват реостати) - които служат за първа скорост на вентилаторите. Най-вероятно са прекъснати. Големи са колкото батерия 1.5V среден размер - зелени на цвят. Единият резистор е горе вдясно на кожуха на вентилатора, а другия е долу вляво (това е като застанеш пред колата). Измери ги и ако са прекъснати - най-вероятно проблема е там.
        Брава 1.6 16V ELX
        Пунто 1.2 60 S.S.Cult - на жената

        Коментар


          #5
          Re: Пак гледах - няма ...

          ilkor написа:
          Поразгледах и по други форуми - някъде се споменаваше че на новите модели отделен датчик няма. Ползва се другия датчик като решението да ли да върти се взима от ECU. Управлението ставало през реле което понякога давало дефект но къде да го търся сега него?Има ли някой с модел като моя да провери как са нещата при него. Ако се намират и схеми ... аз намерих доста схеми но на всички упавлението е през датчик - явно са за по старите модели ...
          Ами на 1.9 JTD датчика е под левия вентилатор, а релето, което най-често прави проблеми е над същия вентилатор, отгоре!

          Коментар


            #6
            Точно в резисторите може да е проблема.при мен и двата вентилатора се въртят при вкл климатроник.Провери буксите на вентилаторите ако трябва ги пръсни с контактен спрей.
            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

            Коментар


              #7
              Благодаря за отговорите.Днес ще поогледам и ще пиша какво съм намерил ...

              Коментар


                #8
                Оправи се ...

                Тръгна най после но причината малко е неясна. Вадих и конектора на вентилатора и релето. Единия контакт на вентилатора беше смачкан и го поизправих. След като върнах всичко по местата започна да се върти. Оказа се че като включа климатика започват да се въртят и двете перки дори и при току що запален двигател. До сега ми се въртеше само лявата перка ...По въпроса за датчика и зелени резистори - такива неща няма. Огледъл съм всеки възможен ъгъл - дори и да не съм ги видял , то до тях не отиват кабели.Накрая се сетих да щракна няколко снимки ... Ето ТУК съм ги качил че не ми се занимаваше да ги рисайзвам за публикуване във форума.

                Коментар


                  #9
                  Re: Оправи се ...

                  Извинявам се, че се меся в темата на колегата ама имам подобен проблем. Колата е Темпра 94 с аналогово табло. Не ми върти перката на радиатора. Загрява по таблото 2 черти над 90 градуса. Проверих перкана като с два кабела директно от акумолатора. Върти се. Радиатора е топъл. Тръбите тази горе от където идва водата и тази долу са топли и то доста. Антифриза / само с антифриз съм/ не бълбука в казанчето. Бушонът е здрав проверих всички релета - няма следи че нещо е изгоряло. Къде може да е проблема? Гледах за масата ама не мога да я намеря. Датчика за температурата го знам къде е може ли да е от него?
                  Темпра 1,6 i.e. 1994г. 853C1000 LPG
                  Някога в миналото караше Фиат 127 1983г. 127A6.054
                  Совалката средно на LPG
                  Отишъл в затвора, попаднал на хора и станал човек

                  Коментар


                    #10
                    Перките на радиаторите работят на първа степен/и двете/ при вкл.от страна на датчика за загряване на охладителната течност,а на втора по шумната степен когато е вкл. климатроника на режим охлаждане на въздуха в купето.
                    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                    Коментар


                      #11
                      Tornado написа:
                      Перките на радиаторите работят на първа степен/и двете/ при вкл.от страна на датчика за загряване на охладителната течност,а на втора по шумната степен когато е вкл. климатроника на режим охлаждане на въздуха в купето.
                      Намерих проблемът май.... Позачистих клемата на датчика за температурата пораздвижих го и го разглобих. Сега работи нормално. Перката се включва малко над първото деление след 90 градуса.......
                      Темпра 1,6 i.e. 1994г. 853C1000 LPG
                      Някога в миналото караше Фиат 127 1983г. 127A6.054
                      Совалката средно на LPG
                      Отишъл в затвора, попаднал на хора и станал човек

                      Коментар

                      Working...
                      X