Та въпроса е има ли подобно нещо което да става за кола на 12 волта? Примерно да затваря веригата при подаване на 12в еднократно , и да я държи затворена 5 ли 10 минути?Не е нужно да поддържа голям ток- 3-5 А са достатъчни.Идеята е да подава ток на други "по-мощни" релета.Моля да ме извинят колегите със сериозни познания в областта, за непрофесионалното изразяване по тази толкова сложна за мен тематика.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за реле с таймер
Collapse
X
-
Може би първият срещнат магазин за електроника и електронни компоненти, в който влезеш - ще намериш това което търсиш. Реле за стълбищно осветление в жилищен блок е точно това, което търсиш, но то е на 220 В, малка разлика. Примерни магазини - Радимекс, Комет, Пулсатор.... Колегата Stefanaki май също може да ти помогне.
-
Значи има Ами на мен и трябва на 12 в.Замислил съм си проект с подгревни свещи на антифриза за либрата, че ми писна да студувам.Колегата parmapar го е реализирал тук http://www.lancia-bg.com/forum/viewt...=9492&start=20 ( то и в този форум е писал де )Бих искал да го направя да изключва автоматично.Гледам и ти си се борил доста с твоят подгрев , но е фабричен.Я драсни някое Лс да обясниш как се управлява системата при теб.
Коментар
-
Там в темата е описано, но пак ще ти кажа, няма нужда да е ЛС, нека е достъпно и за други колеги.След запалване, ако температурата от темп. датчик (не този на термостата, има си самостоятелен) е по-ниска от някакво число (не зная колко) - едно компютърче включва две релета, от които едното включва една свещ - другото - другите две свещи. Като работят всички свещи, теглят над 50 Ампера, защото по характеристики са 200 ватови / 12 В. На празен ход алтернаторът успява да генерира достатъчно ток за тях и за нуждите на колата при елементарна работа на място - без никакви консуматори. Ако обаче е включен друг консуматор - вече токът не е достатъчен, и започва да тегли от акумулатора разликата. Напрежението в системата спада. На всеки 10 секунди компютърчето следи напрежението, и ако то падне под определено число, мисля че беше 13.2, или 12.8, не помня, то изключва една свещ, консумацията спада с 16-17-18 ампера. След 10 секунди - ако напрежението все още е ниско - спира още една свещ (изключват се двете, включва се първата). Ако обаче напрежението се е вдигнало, първоначално изключената свещ се включва. Ако обаче и при две изключени свещи напрежението остане ниско - спират всички свещи за да се осигури максимално запазване на капацитета на акумулатора, защото може да се окаже че се кара без ремък - целта е колата да измине максимално много километри. След 10 секунди - нова проверка на напрежението... И така докато температурата на антифриза стане 70 градуса (според ръководство; 75 измерено с Виза). Ако изгасиш колата, и я заппалиш след 2 часа, да речем течността е изстинала до 45 градуса. Компютърчето решава че е достатъчно топла, за да ти осигури топлина в купето, и не включва нито една свещ. Тези 45 градуса са условни, не знам колко е границата. Ще припомня, че без свещи колата ми загрява от около 3-4 градуса до 80 за 27 минути, изправвен термостат. Със свещите - 16-17 минути. Задължително трябва да е наред термостатът, защото иначе ще загрее много бавно, а 50 Ампера не е малък товар. Край Успех ти желая в начинанието.
Коментар
-
Mерси,Аз темата я тук я изчетох 15 страници барабар със целият спам В общи линии почти никой не е правил нещата от нула.Приема се за даденостедно компютърче включва две релета
Коментар
-
Благодаря на колегите писали по темата.В момента си говорим с Бо - според него е възможно да се изпозва за управление еку-то на климата на либрата.Т.е няма разлика дали се ползват свещи за антифриза или нагревател за въздуха в купето. Все пак съм изцяло на фаза проучване. Ако има раздвижване , ще дам още инфо.
Коментар
-
Позанитересувай се по автоморгите, на Вектра Б 2.0 дизел слагат на допълнителен подгревател на Вебасто, който чрез мини горелка подгрява водата. Мощността и е 3 киловата а консумира по-малко от 100 вата ток. Намираш и някъде място прекарва се кръга на парното през нея, с тройник се свързва към горивната магистрала, само че при ЖТД то ще трябва да е към обратното гориво за да се избегне налягането на електрическата помпа в резервоара. Електрически се включва директно към акумулатор, към контактния ключ и към лампата на генератора. При ниска температура при запалване на колата се стартира горелката и след около минута започва да работи с пълна мощност. Предполагам че такова нещо ще можеш да си го намериш на прилична цена и ще е много по-ефективно от 3 свещи и в пъти по пестеливо на тока.
Коментар
-
rosenmvr си го направи от нула. Потърси теми с автор rosenmvr в този раздел, той не е писал чак толкова много, ще я намериш бързо. При него е с 4 свещи.Ако не я намериш - пробвай с този линк. Жалко, че в тази интересна тема са се изгубили снимките, бяха от помощ.Ред.: Ще добавя, че фабричните подгревни свещи следят и дали се върти двигателят - ако не се върти, и те не включват.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар