Я да попитам и тук ...Двигателят е 1.6 бензин 103 коня. Онзи ден акумулатора взе да прави парчета и ходих да ми го мерят - оказа се ,че при палене напрежението пада на 8 волта и тъй като идва зима реших да взема нов. Сложих новия (56аh / 480А) , продавача го замери за да попълне гаранцията и се оказа ,че и с новия при палене се получава пад на напр. до 10.3 в. Човека вика ,че този пад не е нормален и че стартера черпи прекалено много ток .Иначе стартера си върти съвсем нормално, без да се замисля ,без някакви странни звуци. Двигателя също си е наред ,пали от 1-2 оборота без да се усеща каквото и да е затормозяване.Та да питам знаещите каква може да е причината за увеличена консумация на стартера и при положение ,че освен този не дава никакви други симптоми да е износен или повреден? Има ли смисъл да го разглобявам и ако го разглобя за какво да гледам???
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Голям пад на напрежение при палене на Браво...
Collapse
X
-
10,3 пад е нормален според мен, не искат да ти заверят гаранцията ли ?Вече под 9 е проблемен акумулатора.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=722788#722788F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
-
Ами не, завери я но ми каза ,че не било нормално и че дърпал много ток (’като на дизел’ му бяха думите) . В случая аз идея си нямам колко трябва да е пада при палене пък през него минават сигурно по 2-3 коли на ден и как да не му повярвам, та си викам да няма наистина някакъв проблем в стартера и ако има да го хвана в зародиш дето се вика. И другото което си мисля , да не би това да амортизира много акумулатора и за това предния да е почнал да каталясва... Мерси все пак за отговора - ако действително е нормално няма да го ровичкам.
Коментар
-
Може да е от много неща (четки, втулки, нагорели или зацапани връзки и др.) при всички положения трябва да се свали и да се види. При мен например беше така въртеше малко бавно и лампите гаснеха на таблото, мислех че свършват четките но след като го отворих не видях нищо фрапиращо, четки си имаше достатъчно, втулките перфектни, единствено колектора където трият четките беше зацапан явно е влизало масло от към маховика защото имах проблем със семерингите и от там се е замазал. Та след зачистване на струг и смазване на трищите части (но не прекалено) сега върти като нов, много голяма разлика има, така че сваляй и гледай, ръчичка трябва да пипне
Коментар
-
Re: Голям пад на напрежение при палене на Браво...
bp409 написа:Онзи ден акумулатора взе да прави парчета и ходих да ми го мерят
Коментар
-
Да не уточних ,за стария акумулатор под `парчета` имах предвид ,че правеше следното - като е студен двигателя палеше . Когато е загрял обаче стартера въртеше трудно - точно както върти при изтощен акумулатор или такъв с нисък стартов ток. Седмица преди да го сменя ходих да го проверят. Човека сложи един уред като мултицет, и каза ,че всички показания са нормални с изключение на това, че при палене напрежението пада до 8 волта и това е знак ,че акумулатора си заминава. Няколко дена след това въпреки ,че го зареждах цяла вечер, на 2 пъти не можах да запаля - само се чуваше как стартера се мъчи да завърти ,но явно не му стигаше ток. Е тогава вече отидох и купих новия акумулатор от същият човек и когато при замерването за попълване на гаранцията видя, че при палене напр. пада до 10.3 - каза ,че било ниско. Въпреки всичко вече 6-7 дена откак е с новия акумулатор колата си пали много добре независимо дали е студена или загряла. Надявам се добре го обясних...Притеснението ми беше единствено, дали продавача е прав като каза ,че пада е голям и ,че може би съм имал проблем със стартера и да съм ходил да го проверят.Макар ,че вече реших като ми остане повече време ще го отворя и ще му направя профилактика независимо ,че колата си пали в момента.
Коментар
-
http://www.youtube.com/watch?v=Bzz7P3qNHcE виж на 1.42 напрежението пада до 10.6В.janyboy написа:bp409 написа:при палене се получава пад на напр. до 10.3 в
Коментар
-
Днес си направих експеримент - при палене напрежението при мен се срива до под 9 волта. Преди подаване на контакт - 12.46. По време на контакт - пада на 10.95 и започва да се покачва бързо. Докато работи помпата - 10 секунди - стигна до 11.15, като спря помпата - вдигна до 11.20, след още около 5 секунди изключиха и свещите, и вдигна на 12.10. В този момент завъртях стартер, спадна до 8.ХХ, светна лампата на АБС, като за рестартиране, след което вече двигателят работеше и закова на 14.02. Окото на акумулатора изглежда ярко-зелено, което не е особено точен показател.
Коментар
-
Точно така ми се получаваше със стария акумулатор- като палех ,при падането на напрежението до 8 и кусур волта, се зануляваше километража ,касетофона забравяше запаметените станции и вече при запален двигател за около 30-40 сек. се чуваше някво странно ритмично тупкане от таблото ,като от часовник ,ама така и не разбрах какво е това.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар