и моя сухия съм го зареждал мисля че два пъти,просто иска повече време за зареждане.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Каква марка акумулатор да се вземе за Fiat Marea 1.8V ?
Collapse
X
-
Слушаи мене Вземи си акумулатор в следната поредица: EXIDE, AC DELCO, VARTA, BERGA, LOXA, BOSH, ISKRA, с другите не съм запознат Само щи кажа не си взимай Монбат - голема грешка по хубуу си купиш Индииски Power-ЕlephantПравило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
Аааа, момент, моя реално е с "окото" т.с. с индикаторът за степените и най-вероятно тогава не е сух, а просто няма капачки за клетките, които да развия. Мога ли да го зареждам със зарядното и на какъв ток?И последно, как да разбера, кой акумулатор е сух и кой е мокър, ако и двата нямат капачки за клетките.Реално ми трябва акумулатор, който да мога да го обслужа, ако се наложи!Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)
Коментар
-
Има си клетки, капачки, всичко си има, в общия случай. Окото е прост аерометър в една от клетките. Ексайд Ексел (аз карам с такъв) е модел, който се обслужва много рядко, но се обслужва. Миналата зима като го зареждах, ми доляха малко вода, много малко. За две години - бих казал нищожно малко. За това явно е "Low Maintenance" (ниско ниво на поддръжка). В общи линии оловните (Pb на етикета) акумулатори са обслужваеми. Калциевите (Ca на етикета) са тези сухите. Може и да бъркам де, последните изречения не са твърдения.Може да го зареждаш с всякакъв ток, който е по-малък от 1/10 част от капацитета му в Ач. Колкото по-малък е токът - толкова по-плътно и по-качествено се зарежда! Ако искаш да се грижиш наистина качествено за акумулатора си - веднъж на 2-3 месеца го сваляй, разреждай го докрай с много малък ток (1.5 - 2 А; 21 вата лампа за стоп-светлина), и после го зареждай с много малък ток (1-2 А). Трябва ти и качествен аерометър, да не е някой евтин, а да мери точно. Разреждаш до гъстота 1.25 във всяка клетка, което е около 10.8 волта общо напрежение (6 * 1.8 В). Зареждаш до гъстота 1.28, и теоретично там трябва да имаш напрежение около 6 * 2.2 В = 13.2. Тази процедура отнема време, за съжаление, иначе и аз бих я прилагал.
Коментар
-
didalko написа:Значи последно излиза така, че акумулаторът дори и да няма капачки за отвиване(за дишане на клетките), пак може да се вържи за зарядното, но с по-нисък ток. Така ли остава?ivailo rachev написа:... акомулатора ...Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
ivailo rachev написа:да точно така,мисля беше писал че акомулатора ти е 50ah значи трябва да го зареждаш с не по-голям ток от 5A.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Tornado написа:Зареждаш на около 1,5 до 2 ампера и ако температурата на електролита достигне 40 градуса по целзии изключваш за охлаждане.Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
Tornado написа:ivailo rachev написа:да точно така,мисля беше писал че акомулатора ти е 50ah значи трябва да го зареждаш с не по-голям ток от 5A.Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)
Коментар
-
ivailo rachev написа:... акомулатора ...Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp
Коментар
-
Здравейте Колеги,Относно така наречените необслужваеми акумулатори - просто нямат капачки, не че е невъзможно да се обслужват.Примерно моя е монбат с око 50Аh, и пише че е калциев, ама не знам какво правих, та го разглобих - отгоре дето има една лента, на която пише Монбат, тя е вкарана в канал, и се вади като се надигне от едната страна, и се плъзга, след това отдолу си има още една пластмаса, на която са навързани капачките за дупките и тя се маха, при това много лесно и като се махне изглежда точно като акумулатор с капачки. Аз му сипах на моя малко дестилирана вода лятото има няма 100 мл, че ми се видя нещо намаляла и окото беше станало сребристо, демек за смяна, макар железата вътре да си бяха покрити, после стана пак зелено.Brava 1.6 EL, '98
182A4
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар