Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Каква марка акумулатор да се вземе за Fiat Marea 1.8V ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    и моя сухия съм го зареждал мисля че два пъти,просто иска повече време за зареждане.
    Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

    Коментар


      #17
      Слушаи мене Вземи си акумулатор в следната поредица: EXIDE, AC DELCO, VARTA, BERGA, LOXA, BOSH, ISKRA, с другите не съм запознат Само щи кажа не си взимай Монбат - голема грешка по хубуу си купиш Индииски Power-Еlephant
      Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
      Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
      Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

      Коментар


        #18
        Сух нали казвате на тези, които са с нещо като гел вътре? Да не би някой да говори за тези с "окото", които много хора наричат необслужваеми, а често и сухи, а те са си съвсем обслужваеми и мокри.

        Коментар


          #19
          Аааа, момент, моя реално е с "окото" т.с. с индикаторът за степените и най-вероятно тогава не е сух, а просто няма капачки за клетките, които да развия. Мога ли да го зареждам със зарядното и на какъв ток?И последно, как да разбера, кой акумулатор е сух и кой е мокър, ако и двата нямат капачки за клетките.Реално ми трябва акумулатор, който да мога да го обслужа, ако се наложи!
          Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)

          Коментар


            #20
            Има си клетки, капачки, всичко си има, в общия случай. Окото е прост аерометър в една от клетките. Ексайд Ексел (аз карам с такъв) е модел, който се обслужва много рядко, но се обслужва. Миналата зима като го зареждах, ми доляха малко вода, много малко. За две години - бих казал нищожно малко. За това явно е "Low Maintenance" (ниско ниво на поддръжка). В общи линии оловните (Pb на етикета) акумулатори са обслужваеми. Калциевите (Ca на етикета) са тези сухите. Може и да бъркам де, последните изречения не са твърдения.Може да го зареждаш с всякакъв ток, който е по-малък от 1/10 част от капацитета му в Ач. Колкото по-малък е токът - толкова по-плътно и по-качествено се зарежда! Ако искаш да се грижиш наистина качествено за акумулатора си - веднъж на 2-3 месеца го сваляй, разреждай го докрай с много малък ток (1.5 - 2 А; 21 вата лампа за стоп-светлина), и после го зареждай с много малък ток (1-2 А). Трябва ти и качествен аерометър, да не е някой евтин, а да мери точно. Разреждаш до гъстота 1.25 във всяка клетка, което е около 10.8 волта общо напрежение (6 * 1.8 В). Зареждаш до гъстота 1.28, и теоретично там трябва да имаш напрежение около 6 * 2.2 В = 13.2. Тази процедура отнема време, за съжаление, иначе и аз бих я прилагал.

            Коментар


              #21
              Значи последно излиза така, че акумулаторът дори и да няма капачки за отвиване(за дишане на клетките), пак може да се вържи за зарядното, но с по-нисък ток. Така ли остава?
              Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)

              Коментар


                #22
                да точно така,мисля беше писал че акомулатора ти е 50ah значи трябва да го зареждаш с не по-голям ток от 5A.
                Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

                Коментар


                  #23
                  didalko написа:
                  Значи последно излиза така, че акумулаторът дори и да няма капачки за отвиване(за дишане на клетките), пак може да се вържи за зарядното, но с по-нисък ток. Така ли остава?
                  А на алтернатора не се ли зарежда според теб? И "диша" ли докато го прави? Всеки АКУМУЛАТОР може да бъде зареждан и извън автомобила, но не всеки е пригоден за обслужване - няма достъп за доливане на течност и подобни.Колеги, преди да пишете глупости - обмисляйте ги, моля Ви!
                  ivailo rachev написа:
                  ... акомулатора ...
                  Колега, акУмулатор, защото акУмулира. Ако-то е в тоалетните само.
                  Steliyan's Life!
                  FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                  Коментар


                    #24
                    много правилно колега
                    КУПИ СИ FIAT ДА НЕ ТЕ Е ЯД!

                    Коментар


                      #25
                      ОК, благодаря колеги!
                      Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)

                      Коментар


                        #26
                        ivailo rachev написа:
                        да точно така,мисля беше писал че акомулатора ти е 50ah значи трябва да го зареждаш с не по-голям ток от 5A.
                        Зареждаш на около 1,5 до 2 ампера и ако температурата на електролита достигне 40 градуса по целзии изключваш за охлаждане.
                        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                        Коментар


                          #27
                          Tornado написа:
                          Зареждаш на около 1,5 до 2 ампера и ако температурата на електролита достигне 40 градуса по целзии изключваш за охлаждане.
                          При заряден ток до 2А няма как темпераурата да достигне 40*С ...
                          Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                          Коментар


                            #28
                            Tornado написа:
                            ivailo rachev написа:
                            да точно така,мисля беше писал че акомулатора ти е 50ah значи трябва да го зареждаш с не по-голям ток от 5A.
                            Зареждаш на около 1,5 до 2 ампера и ако температурата на електролита достигне 40 градуса по целзии изключваш за охлаждане.
                            Колега, при положение, че акумулаторът е без пробки, как си го представяш да измериш точно електролита вътре в него???
                            Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)

                            Коментар


                              #29
                              ivailo rachev написа:
                              ... акомулатора ...
                              Колега, акУмулатор, защото акУмулира. Ако-то е в тоалетните само.[/quote]Обърках го извинявам се Моя акумулатор съм си го зареждал с 5А миналата зима както казах в предишен пост той беше на предишната ми кола Форд скорпио и сега е на бравото като в него имам доста голяма музика и все още нищо му няма.
                              Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

                              Коментар


                                #30
                                Здравейте Колеги,Относно така наречените необслужваеми акумулатори - просто нямат капачки, не че е невъзможно да се обслужват.Примерно моя е монбат с око 50Аh, и пише че е калциев, ама не знам какво правих, та го разглобих - отгоре дето има една лента, на която пише Монбат, тя е вкарана в канал, и се вади като се надигне от едната страна, и се плъзга, след това отдолу си има още една пластмаса, на която са навързани капачките за дупките и тя се маха, при това много лесно и като се махне изглежда точно като акумулатор с капачки. Аз му сипах на моя малко дестилирана вода лятото има няма 100 мл, че ми се видя нещо намаляла и окото беше станало сребристо, демек за смяна, макар железата вътре да си бяха покрити, после стана пак зелено.
                                Brava 1.6 EL, '98
                                182A4

                                Коментар

                                Working...
                                X