Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Грешни показания Т.охладителна течност

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Грешни показания Т.охладителна течност

    Колеги имам съмнения че уреда на таблото отчитащ Т. на охладителната течност дава неверни показания.Как мога да установя това на 100% и съответно как да го отстраня.Ето и какво е поведението на уреда до момента:стрелката плавно се покачва до работна температура(3,4мм под средното деление на уреда)и после продължава покачването и до 1,2мм над средното деление и това при Т.на околната среда 5градуса(снощи) и така започва да варира нагоре надоло в диапазон 1,2мм.докато колата е в движение.Друго странно:загрява колата до работна Т спирам някаде за окол 5м. и след това като подам на контакт и потегля стрелката се изстрелва нагоре застава м/у средното и червеното деление на скалата и след това бързо пада до средното деление за около минута и това пак при ниски температури.И трето:пак колата е загряла до нормалната и Т.стига стрелката средата спирам за 5м или по малко.паля колата и стрелката от средата пада под средното деление 2,3мм после пак се връща на него.И всичко това с нов датчик за Т. на охладителната течност.А със стария(оригиналния) стрелката застава на 2,3мм.под средното деление(както си беше преди)и после започва резки амплитуди от 5,6мм. до средното деление и надоло,а не плавни вариаций както новия датчик.Да спомена че имах проблеми с запушен радиатор но след 6промивки се отпуши не загряваше извън градско и в град.Помпа термостат,датчик перка и релета за нея работят нормално,гарнитурата на главата не е издухала.Обаче при последната промивка и наливането вече на охладителната течност при процеса на обезваздушаване колата работи окол 1чи 30м и се получаваше следното при загряване на колата и повишаване на темп.и водата в казанчето се вдигаше и го запълваше цялото после след като падне Т. течноста се връщаше в нормалната си позиция все едно нещо я засмукв(признак за въздох в системата)но това го прави и до днес,вече окол 8дни.ще кача и снимка на датчика на Т.охладителна течност.ТА ако ми помогнете с съвети как да отстраня тези проблеми или ме насочите към специалис ще съм ви благодарен.
    Прикачени файлове
    Пунто 1.2 75 94г климатик SX

    #2
    а буксата й почисти ли?
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      pakumba написа:
      а буксата й почисти ли?
      ДА многократно и многократно пръскана с контактен шпрей
      Пунто 1.2 75 94г климатик SX

      Коментар


        #4
        Обезвъздуши си първо системата като хората и тогава си гледай показанията на датчика.
        Steliyan's Life!
        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

        Коментар


          #5
          Обърни внимание маркучите по охладителната система стават ли твърди като се качи нивото в казанчето. Също на капачката на казанчето (разширителния съд за антифриза) трябва да има клапан който по спомени държи 0.7 - 1 бар, дали не е повреден клапана и да изпуска въздуха от казанчето и после пак да го засмуква. При загрят антифриз трябва да има някакво налягане в системата за да не се образуват мехурчета при най-горещото място - водната риза на двигателя. През лятото в горещите дни съм карал планинско - изкачване, включва се втората степен на перката на радиатора обаче никога казанчето не се е напълвало до горе с антифриз ( до капачката ), винаги е имало поне малко въздух.
          Bravo 1.6 / 16

          Коментар


            #6
            Riki888 написа:
            Обърни внимание маркучите по охладителната система стават ли твърди като се качи нивото в казанчето. Също на капачката на казанчето (разширителния съд за антифриза) трябва да има клапан който по спомени държи 0.7 - 1 бар, дали не е повреден клапана и да изпуска въздуха от казанчето и после пак да го засмуква. При загрят антифриз трябва да има някакво налягане в системата за да не се образуват мехурчета при най-горещото място - водната риза на двигателя. През лятото в горещите дни съм карал планинско - изкачване, включва се втората степен на перката на радиатора обаче никога казанчето не се е напълвало до горе с антифриз ( до капачката ), винаги е имало поне малко въздух.
            Като се качи нивото в казанчето маркуча от термостата към радиатора съм го пипал и да става твърд но не като камак разбирасе се едно е надут с въздух. А капачката на казанчето изпуска въздух и дори и течност но незнам дали е изправна.А и сутринта намерих петно от антифриз точно под масленич филтър и хидравличната помпа.Абе въобще тая кола си прави Т*ШАК с мене.
            Пунто 1.2 75 94г климатик SX

            Коментар


              #7
              Наистина е много странно. Сигурно ли е че термостатът работи нормално. Може да си потърсиш някоя капачка втора употреба или пък на заем за проба за разширителното казанче. Не знам за какви пари може да се намери нова. Ако капачката държи налягане ще можеш да провериш дали ти стават твърди маркучите. Сравни ги с маркучите на някоя друга кола като твоята. Ако стават твърди - изгорели газове в антифриза. Ще ти трябва консултация в сервиз, може и 2-3 докато откриеш кой може да ти помогне. Също може да сравниш съпротивленията на стария и на новия датчик. Слагаш ги един до друг закачени всеки отделен мултицет настроен да мери съпротивление, загряваш ги със сушоар и гледаш дали имат разлика в стойностите. Да не би да има различни датчици за твоята кола. Например за мен кабели за свещите - 2 вида според номера на двигателя и аз като не знам съм купил от по-късите. Може колегите с кола като твоята да ти дадат по-конкретни съвети.
              Bravo 1.6 / 16

              Коментар


                #8
                Добре направи обезвъздушаването!И сигурен ли си, че охл.система е добре почистена и в нея няма боклуци?1. Датчика за температурата трябва да има съпротивление:20*C ---> 2000-3000 ома40*C ---> 1500-2000 ома80*C ---> 250-400 омаМоже да го провериш лесно. Сигурен ли си, че в магазина са ти дали правилния модел?2. Свали термостата и го провери.3. Може да имаш контактен проблем. Купи от магазин за радиочасти едно съпротивление 330 ома / 0,5 вата (струва десетина стотинки) и го сложи в куплунга на мястото на датчика. Като дадеш на контакт, стрелката трябва да показва температура близка до тази на загрял двигател. Ако стрелката играе нагоре-надолу вероятно имаш контактен пробем някъде по кабели/куплунзи от датчика до таблото. Ако и други уреди по таблото нямат стабилни показания (например при даване на контакт и после като запалиш), най-вероятно проблема е в стабилизатора на напрежение, който е някъде по платката на таблото. Стабилизатора се сменя лесно (разпояваш стария и запояваш новия), струва по-малко от лев.
                Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                Коментар


                  #9
                  Благодаря на колегите Riki888 и Skip_01 за изчерпателните отговои.Да спомена че вчера намерих капачка втора ръка на нея пише 1,5(явно бара налягане) завих я на казанчето и като чели е по добре.А и охладителната система според мен е почистена съдейки по вида на охладителната течност Бистра и чиста без следи от ръжди и боклуциНо обезателно ще направя провеките които ми споделихте.
                  Пунто 1.2 75 94г климатик SX

                  Коментар


                    #10
                    Не е добре това, което си направил! Капачката ти трябва да се отваря при налягане от 1.0 бар. Не повече, не и по-малко. При по-късно отваряща има опасност да избие на друго място, което при 1.0 бар издържа, но при 1.4 примерно - няма да издържи. Както при смяна на бушон - слага се същия ампераж, а не по-голям. Замени я при първа възможност с оригинална.

                    Коментар


                      #11
                      Прав е ogi28b.Пуснах в Гугъла да потърси малко информация "капачка разширителен съд пунто", ето линкаhttp://www.google.bg/search?hl=bg&so...gs_rfai=Ето линк към една от темите във форумаhttp://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...er=asc&start=0
                      Bravo 1.6 / 16

                      Коментар


                        #12
                        Благодаря на Riki888 и ogi28b. за предупреждението.От това което ичетох до тук пуснато ми от Riki888 установих че капачката трябва да отваря на налягане 1б.Ще снимам и тази която съм сложил и ще я постна за да я видите и да изкажете мнение.
                        Пунто 1.2 75 94г климатик SX

                        Коментар


                          #13
                          zaxaxa написа:
                          Благодаря на Riki888 и ogi28b. за предупреждението.От това което ичетох до тук пуснато ми от Riki888 установих че капачката трябва да отваря на налягане 1б.Ще снимам и тази която съм сложил и ще я постна за да я видите и да изкажете мнение.
                          Ето и снимките
                          Прикачени файлове
                          Пунто 1.2 75 94г климатик SX

                          Коментар


                            #14
                            Колеги смених днес и водния радиатор с чисто нов на(AVA) но уви пак Т.на охлад. течност е с високи показания вече незнам какво да правя.Смених всички видове датчици,водната помпа е наред и гарнитурата на главата е здрава според маистора остава да търся жичкаджия да не е нещо по тоците.Ако знаете помагайте.
                            Пунто 1.2 75 94г климатик SX

                            Коментар


                              #15
                              Колега, абе вземи я докарай на една среща на форума тая кола да видим какво толкова не и е наред. Егати, 5 неща са, ако ще индианци да сме - все ще разберем какво защо и как.

                              Коментар

                              Working...
                              X