Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Заминава ли си акумулатора ми? Индикатора е черен!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Заминава ли си акумулатора ми? Индикатора е черен!

    Привет,Не съм сигурен дали въпросът ми е за тук, ако сметнете, че не, моля да я преместите на правилното място!Акумулатора е "Monbat" 75Ah, 720A/колата е дизел, Браво 1.9TD/ и е на 3.5 години. До преди седмица индикатора беше зелен. За мое съжаление мислех, че е необслужваем и никога не съм поглеждал нивото на електролита След като видях, че индикатора е черен се зачетох в нета и разбрах, че под лепенката има отвори с капачета. Нивото на електролита беше ниско, но покриваше клетките. Долях 1 литър. Колата пали без проблем. Реших да го дозаредя. Взех зарядно от познат-"Einhell", но слабичко/ 3 А заряден ток/. При включване зарядния ток бе 2А, а след около 8h падна на 1А и така вече 40h. Нямам у дома волтмер и незнам колко му е напрежението, ще го проверя довечера. Ще ми донесат и амперклещи да видим с какъв ток зарежда алтернатора. При зареждане електролита не кипи, а само излизат малки мехурчета. До сега след 48h зареждане индикатора си остава черен. Дали ще имам проблеми зимата?Някакъв съвет!ПреместенаМодераторски екип на fiat-bg.org
    Fiat Bravo 1.9 TD100 04.1997

    #2
    монбат на 3,5 години,дори си имал късмет,че е изкарал толкова,обикновено си изкарват гаранцията и свършват. Карай си с него и ако зимата ти направи проблем хвърляй го и вземай друг...обаче има ли смисъл да го сменяш предварително,карай докато умре!
    ex.Мареа ТД100

    Коментар


      #3
      paralesa написа:
      монбат на 3,5 години,дори си имал късмет,че е изкарал толкова,обикновено си изкарват гаранцията и свършват. Карай си с него и ако зимата ти направи проблем хвърляй го и вземай друг...обаче има ли смисъл да го сменяш предварително,карай докато умре!
      Ако се наложи смяна, с какъв да го сменя? Някакви препоръки!
      Fiat Bravo 1.9 TD100 04.1997

      Коментар


        #4
        най-вероятно е мъртвец, а и верно монбата.... от опит само с 1, ама не е добър. окото покзва разреденосста само на 1 клетка, принципно е възможно да кара още, но ти се готви за акумулатор. така умират от сефте.
        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
        Fiat Bravo'97 1,6 16v
        Fiat Tempra'91 1,6 mono

        Коментар


          #5
          Колега, "окото" е прост уред. Няма да позеленее докато гъстотата на електролита не стане поне определено число. Отиди в сервиз за акумулатори, където трябва да знаят какво трябва да се долее - вода или електролит, и ще го заредят както трябва. 1 литър е страшно много вода, колкото си долял. Възможно е толкова да си го разредил, че да не може да се концентрира дори при максимално добро зареждане.

          Коментар


            #6
            колега и аз минах през товас окото,но е твърде вероятно за ти е заминало самото око,а да се долива електролит не сам чувал,товае все едно да правиш на на умрял изкуствено дишане.Аз карам с черно око от поти нов акумолатор(и моя монбат ,мисля ч е като твоя),но алармата ми го беше издърпала в смисал нямаше никакъв ток,заредихго но окото не стана зелено и така 3 години вече
            който разбира на ФИАТ се спира FIAT BRAVO 1.9 100TD

            Коментар


              #7
              За сравнение пък моят е със зелено око три години вече. Почерня ми само миналата година, когато 2 седмици палех колата за по 2-3 километра, всеки ден. Тогава го носих за последно за проверка, отдаваше 300 ампера в продължение на 10 секунди на товарна греда, доляха му малко вода, и го заредиха хубаво, после си изкара цяла зима, при все че стартерът ми има проблем, за което в момента пиша в една тема в раздел Автоелектроника.Като се замисля - и друг път е почернявало, но винаги е имало причина - да забравя някой плафон, да карам без ремък, и други. Но да стои постоянно черно при изправен алтернатор - не ми се е случвало.

              Коментар


                #8
                аз също си мисля че тоя Монбат е изкарал бая време.да най-добре варви при хора дето се занимават с тия работи да ти долеят , измерят и т.н.при мен миналата година здаде багажа акумулатора (който акумулатор беше на 9 години) забравих му марката , така взехме темпрака с него.та си взех Ексайд(Италиянски) и за сега няма проблеми.окото си свети зелено.така че най-добре варви да ти го погледнат и дано изкараш тая зима...друг вариант за акумулатор е Банер (австрийски)
                Citroen Xsara 1.9 TD 90 hp

                ex - Fiat Tempra 1.6 i.e. 75 hp

                Коментар


                  #9
                  На татко окото на акумулатора седи зелено, а акумулаторът държи напрежение около 2 часа и капва, така че от тези "очи" файда никаква.

                  Коментар


                    #10
                    Това око има доста случаи ако веднъж е станало черно, после дори да се зареди акумулатора да не се върне на зелено. Вътре в него има 2 малки топченца които изплуват или потъват в зависимост от гъстотата и понякога се заклещват.Иначе аз съм карал акумулатор с тотално изсъхнала клетка чак ламелите се бяха разкривили , но работеше безпроблемно много време.Долях му вода и умря след 1 седмица.
                    http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
                    Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
                    FIAT БРАВО 1.2 16v
                    ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
                    FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

                    Коментар


                      #11
                      infineon написа:
                      Това око има доста случаи ако веднъж е станало черно, после дори да се зареди акумулатора да не се върне на зелено. Вътре в него има 2 малки топченца които изплуват или потъват в зависимост от гъстотата и понякога се заклещват.Иначе аз съм карал акумулатор с тотално изсъхнала клетка чак ламелите се бяха разкривили , но работеше безпроблемно много време.Долях му вода и умря след 1 седмица.
                      за очите може и да сте прави , понеже като се замисля на служебния пасат окото му е черно от незнам колко време ... монбат е акумулатора на около 3 години и половина ... и от време на време се разболява(най-често някой като забрави фаровете или радиото включени) и си го зареждаме , после пак същата схема ... това от около година.. грубо казано
                      Citroen Xsara 1.9 TD 90 hp

                      ex - Fiat Tempra 1.6 i.e. 75 hp

                      Коментар


                        #12
                        Аз не бих му препоръчал да ходи да долива и да се надява...ще му вземат някой лев за нищо,просто факти- Българските акумулатори повече от гаранцията си рядко изкарват. А за съвет ...има подобни теми разрови се. Аз твърдо държа ,че на турбо дизел под 70Ач да му сложиш е малко,но тук какви ли не теории и препоръки на производител четох,тъй че ти си знаеш. Вероятно и с 62Ач няма да имаш проблем в началото,но аз не съм убеден доколко ще изкара после. Затова аз мога да ти препоръчам над 70 Ач (при различните производители цифрата е различна,дали 74 или 75 ,но е там някъде) Като марка-казват ,че най-добрите са Варта и Ексайд ,Бош са добри,но Ексайд примерно не им отстъпват по качество,а са по-евтини. Аз лично съм фен на марката Банер ,в други теми съм казвал защо...Смело твърдя,че според мен са на нивото на Варта!!! Виж ако търсиш по-евтин вече взимай български,но си знай,че повече от 2,5-3 години няма да изкара! Все пак като се замислиш и останалите не са вечни Ако питаш мен,карай докато умре тоя,после си вземи един нов ,без да се мъчиш с тоя да го съживяваш,че не се знае колко нерви ще похабиш с него и накрая пак ще го махнеш.
                        ex.Мареа ТД100

                        Коментар


                          #13
                          ако клетката върху която седи ’’окото’’ не е пълна никога няма да светне.и да ти кажа че когато се долее киселина или дестилирана вода акумулатора се разрежда.когато го зареждаш и започне да кипи погледни дали всяка клетка кипи.тази която не кипи е заминала и това е лошо.
                          fiat bravo 1.6 16v gt
                          fiat marea 1.9 8v jtd
                          fiat punto 1.7 td
                          fiat marea 1.6 16v

                          Коментар


                            #14
                            А за акумулатори с марката Гигават (Чешки по лиценз на БОШ уж) какво ви е мнението?
                            Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
                            Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

                            Коментар

                            Working...
                            X