Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Стартерът се замисля преди да завърти-Брава 1.9 ЖТД-РЕШЕНО

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Стартерът се замисля преди да завърти-Брава 1.9 ЖТД-РЕШЕНО

    Колеги, откакто изобщо имам колата, винаги в по-хладно и студено време стартерът върти по-бавно и по-трудно. Не съм страдал от липса на ток в акумулатора. Това не е проблем де, колата винаги е палила от първия път. Сега обаче, от известно време насам, може би от около 2-3 месеца, при подаване на контакт всичко минава нормално. При заввъртане на ключа за старт - стартерът не започва да върти веднага, ами се замисля за кратко, няма и секунда, и чак тогава започва да върти. Понякога забавянето е много малко, понякога е повече, но почти винаги го има. Когато колата е студена, като че ли е малко по-дълго. При всички случаи - веднага прави впечатление, че го има. Кабелите при акумулатора са чисти, добре стегнати, но долу при стартера не знам какво е положението. Алтернаторът зарежда в нормите, окото на акумулатора си свети зелено, което не е кой знае каква гаранция, но все пак... Някой да е имал подобни проблеми и ако да - как са решени, ако не - нещо за насочване да кажете?

    #2
    мисля че втулките на стартера са ти тръгнали затова се замисля и върти бавно , ако можеш свали го и ще се види но аз мисля че са втулките

    Коментар


      #3
      говворя на база опит от бензиновото ми браво, та не знам дали е същото при дизела. стартера не е на фтулки като на другите коли, а е с лагери. Твое проблем вероятно е самия бендикс, който е пълен с графит на прах от четките. Сваляш го, разглабяш и чистиш- часста под зъбното колело, което зацепва в маховика го промиваш със спирт /признам, че не знам какво има вътре, капсуловано е, но при мен се въртеше трудно зъбчатката от него/ и като го промиеш и раздвижиш мажеш всичко с мъничко грес. Провери лагерите, предния особенно, но предполагам няма да муима нищо. може да е пълен и той с боклуци, сменя се лесно, ако прецениш.... при бензинката всичко става много лесно, не знам къде ви е стартера на вас
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        Понеже не знам с кой съм, качвам и двата - Бош (1) и Марели (2), утре ще е хубаво времето, може да си полегна под колата и да го търся, макар че предчувствам къде е и никак не ми се завира там...
        Прикачени файлове

        Коментар


          #5
          вероятно е отпред, някъде до масления филтър.
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #6
            pakumba написа:
            вероятно е отпред, някъде до масления филтър.
            Не, отзад е, над дясната полуоска - в средната част на двигателя. На майка си в кътника общо взето...

            Коментар


              #7
              Свалянето на канал е около 20 30 минути като за пъви път. Без канал не знам дали ще стане, а и да стане ще е доста трудно.Трябва да имаш подходящи инструменти - няколко различни удължения - едното ти идва късо , другото ти идва дълго. Ако наблизо има магазин за инструменти най-добре .Стартера се сваля без да се разкача нищо друго. Нагоре , дадолу, въртиш и излиза. До колкото помня с зъбното колело напред илзизаше, а дупето нагоре се качваше някъде.Ако искаш мога да ти услужа с няколко удължения и камъни за малка тресчотка. Аз до колкото помня с голяма го развивах.Бошовският шалтер на бравото се заменял с такъв от лада самара - 15лв.А и другото което е, трябва да имаш хубава лампа.Трудното е да уцелиш един болт, който се пада между стартера и двигателя. опитай първо него да разиеш, за да излезе по лесно, да не падне тежестта на стартера върху него ако е последен болт.Поздрави.
              Bravo JTD 105 '98

              Коментар


                #8
                Днес стартерът беше успешно ремонтиран - сменени са четките и втулките. Стартерът ми е марка Бош. Без подемник/канал и подходящи инструменти определно щях много да се мъча и да загубя много време. Сега върти много силно и мощно, така както трябва да върти един стартер, има коренна разлика. Няма и помен от замислянето преди да се развърти. Благодаря на всички за съветите.

                Коментар


                  #9
                  Каква е цената на втулките ? Може ли клипче да видим как върти сега ?
                  F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                  Коментар


                    #10
                    Цена не мога да кажа, ремонтът не съм правил аз, защото нямах време и условия, а и ми е непознато. Ремонтът извърши чичото на нашия колега vsd. Цена за всичко - четки, втулки, почистване, смазване (труд, с една дума) - 40.00 лева. Демонтаж-монтаж на стартер - 20 лева. Клип ще предоставя на колегата Airfan по-късно тази вечер. Подчертавам, че за някои това палене може да е напълно нормално, но за мен, в сравнение с предишния начин на палене на колата - много, много по-добре!Едната четка нямаше правилна форма, приличаше на засъхнала паста за зъби с извивка и напукана по ръбовете. Според механика - почти не е контактувала. Другата - малко по-добре изглеждаше. Двете бяха около 1/3 от размера на нова, пак според него. От втулките - по-зле изглеждащата беше елипсовидна и все едно ударена с чук челно и странично. Другата почти нормално изглеждаше.

                    Коментар


                      #11
                      Обещаните клипове са качени в профила в youtube.com на колегата Airfan, благодаря за съдействието му, ето линковете:http://www.youtube.com/watch?v=_fDSI...e4ddy_PBKAНа първия - колата е студена, изгасена преди 4 часа.На втория - колата е карана около 4.5 км след първото палене, което на пърия клип, загряла е напълно.

                      Коментар


                        #12
                        при мен пак като завартя се появи някакав странен звук не се замисля варти си нормално но звука е различен
                        Поздрави! Димитър

                        Коментар


                          #13
                          Като гледам клиповете - значи моя е изряден
                          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                          Коментар


                            #14
                            И при мен има известно замисляне ама много малко и после пали като ритнат.Ще снимам че не мога да го обясня хубаво.Иначе пали от раз винаги.Може би съм в начален стадий на проблема на Оги.И това е само при първо палене,когато мотора е бил студен и не е бил пален поне 4 часа.Поне така съм забелязал.Може да няма връзка.Уикенда ще се постарая да симам(ако не забравя )

                            Коментар


                              #15
                              mitrity написа:
                              при мен пак като завартя се появи някакав странен звук не се замисля варти си нормално но звука е различен
                              А колата ти е.... (запиши я в подписа си)janyboy - обясниха ми, че замислянето е към електрическата част, а затруднето въртене е заради втулките. Звучи ми логично. Може би имаш здрави втулки и четки, които си "заминават". В този ред на мисли - като чувам как пали сега, със здрав стартер, акумулаторът ми е 62 АЧ, 540 А (ЕН), 3-годишен. Пък казват че за дизел било хубаво по-голям акумулатор - 64, 70, 72 Ач дори имаше в някоя тема наскоро... Дрън-дрън. Сигурен съм че ще запаля и с акумулатор с 450 А (ЕН). Те хората са го изчислили много преди нас.

                              Коментар

                              Working...
                              X