@Danchojn: Колега явно четеш избирателно постовете. Ксенон комплекта наистина е китаец, но брат близнак на моя - дори ги монтирахме на еднакви места - при мен с изряден акумулатор НЯМА никакви проблеми. Пиковата консумация при палене на ксенона е доста по-голяма от тази на халогенната лампа. Говоря за 4.58А срещу минимум 12А при ксенона.
Пиковата на халогена от 60W е поне 40 ампера на лампа , но пада бързо.
Добре де, пак да попитам: АБСОЛЮТНО еднакви КСЕНОН комплекти, монтирани по АБСОЛЮТНО еднакъв начин, при мен НЯМА никакви аномалии, а при lubomm - се ресетва дневния километраж. Днес го мерих - като пали колата акумулатора пада на 10 волта. Пада на напрежение при включване на ксенона е около 0.4V. Ампери не съм мерил, че нямам такъв уред.Разлики има в автомобилите:1. Аз съм с Marea Weekend 1.9JTD, HLX, 2000г. с изправен акумулатор2. lubomm е с Marea Weekend 1.9TD, ELX, 1997г. с акумулатор в съмнително състояние.Фаровете и на двата автомобила са с лупи, баластите както писах са еднакви и са монтирани на еднакви места - на 10см. от фаровете.
Добре де, пак да попитам: АБСОЛЮТНО еднакви КСЕНОН комплекти, монтирани по АБСОЛЮТНО еднакъв начин, при мен НЯМА никакви аномалии, а при lubomm - се ресетва дневния километраж. Днес го мерих - като пали колата акумулатора пада на 10 волта. Пада на напрежение при включване на ксенона е около 0.4V. Ампери не съм мерил, че нямам такъв уред.Разлики има в автомобилите:1. Аз съм с Marea Weekend 1.9JTD, HLX, 2000г. с изправен акумулатор2. lubomm е с Marea Weekend 1.9TD, ELX, 1997г. с акумулатор в съмнително състояние.Фаровете и на двата автомобила са с лупи, баластите както писах са еднакви и са монтирани на еднакви места - на 10см. от фаровете.
Добре де, пак да попитам: АБСОЛЮТНО еднакви КСЕНОН комплекти, монтирани по АБСОЛЮТНО еднакъв начин, при мен НЯМА никакви аномалии, а при lubomm - се ресетва дневния километраж. Днес го мерих - като пали колата акумулатора пада на 10 волта. Пада на напрежение при включване на ксенона е около 0.4V. Ампери не съм мерил, че нямам такъв уред.Разлики има в автомобилите:1. Аз съм с Marea Weekend 1.9JTD, HLX, 2000г. с изправен акумулатор2. lubomm е с Marea Weekend 1.9TD, ELX, 1997г. с акумулатор в съмнително състояние.Фаровете и на двата автомобила са с лупи, баластите както писах са еднакви и са монтирани на еднакви места - на 10см. от фаровете.
По време на стартер почти няма кола, на която акумулатора да не е около 10V. Освен това колата пали доколкото разбирам без проблем, така че май батерията е все още читава. Аз бих пуснал две отделни жици, директно от акумулатора към баласта - поне по 2.5[мм2]. През един ключ, за проба. А и не мисля че ресетването се случва от спад на напрежение. По-скоро се индуцират "игли", които са опасни и за останалата част на електрониката в колата. Ако ви се занимава може да пробвате с LC филтър.Що се отнася до амперите могат да се измерят само с осцилограф, върху шунт. Процеса е бърз и с мултицета не става.
Колеги, преди време аз също се борих с проблема зануляване на дневния километраж. Е накрая го преборих, но ми се наложи да направя не малко на брой експерименти. Отдавана се каня да ги обобщя някъде, но все не остава време...Та проблемът беше следния - при пускане на ксенона дневния километраж се зануляваше. Това се случваше не винаги, но да кажем в 80% от случаите. Имаше и още една подробност: ако ксенона се пусне 7-8 мин след старт на двигателя (т.е. след като е загрял), километража не се нулираше. Ксенонът (баласти + крушки) е китайски, а инсталацията за ксенона - стандартната на колата. Загадката бе пълна и започнаха експериментите:1: допълнителна ел. инсталация състояща се от релета, предпазители и проводници. По това време бях убеден, че поради големия начален ток, някъде има голям пад на напрежение и това води до пад на захранването на километража. Резултатът - един загубен ден и все още наличен проблем.2: проба със друг акумулатор: проблема остава налице3: проба с 2 акумулатора - единият е захранва автомобила, а другия само ксенона. Двата кумулатора имат обща маса. Разултат никакъв - отново занулен километражОт горното мисля става съвсем ясно, че акумулатора не играе роля в таз беля!4: благодарение на услужливоста на момчетата от xenon.bg се снабдих с няколко вида баласти и крушки. Купиш шунтов резистор 50mOhm, ключе и кабели. Взех служебния осцилоскоп и един резервен акумулатор и борбата продължи на бюрото. След няколко дена играчка изводите са следните: - големината на тока и респ падът на напрежение са големи, но според мен не достатъчни за нулиране на километража - има неприятен пик на тока няколко милисекунди след пускане на баласта - не е толкова голям по стойност, но има много стръмен фронт . При това се получава страхотна индукция: при наличие на 50см проводник, разположен успредно на захранващия проводник на баласта, индуцираното напрежение в проводника е 370-400V!!! 5: поставяне на индуктивен филтър в захранващата верига на баласта и забравяне на проблема. За мен проблемът е именно в баластите и техния начин на запалване на крушката. Консумацията на ток не е опасно голяма, но пиковете довеждат до голяма индукция, която индуцира напрежение в стандартната инсталация на колата. Проявата е различна при различни баласти, но и при различно разполагане на проводниците. Това което бих препоръчал е следното:1) допълнителна ел. инсталация, разположена далеч от стандартната ел. инсталация на колата2) проводници със сечение поне 1mm23) индуктивни филтри
В допълнение към горния пост - като си правех експерименти на масата, и снимах с фотоапарата - при едно от стартиранията на ксенона се рестартира цифровият фотоапарат, а батериите веднага дадоха сигнал че са празни.
Добре де, аз ОТНОВО да попитам - ПРИ МЕН са СЪЩИТЕ КИТАЙЦИ майсторите - защо няма проблеми? Ще рискувам да загубя 2 часа и ще разменим моите с неговите баласти...
Добре де, аз ОТНОВО да попитам - ПРИ МЕН са СЪЩИТЕ КИТАЙЦИ майсторите - защо няма проблеми? Ще рискувам да загубя 2 часа и ще разменим моите с неговите баласти...
Защото масата на таблото ти е на друго място, примерно. Компплектите са едни и същи, но инсталациите на колите - не.
Верно ли има различни точки на замасяване при Marea Weekend JTD105 и TD100? Щото файла който аз имам и масите, които при мен виждам - ги виждам и в колата на lubomm...
ми пак същите проблеми някъде слба маса слаб акумулатор или някоя буксат да пави проблеми и от там да пада волтажа като стартиаш например/а другото е по сложно
Коментар