Защо просто не си поиграеш с баланса на плеъра? Намали мощноста която утива към предната линия и няма да имаш проблеми.
Ако само с настройки от плеъра щях да си реша проблема,въобще нямаше да пускам тема. Когато намаля мощността на предните,тя отива на задните и те изнемогват.За това искам да резна предните. Ако сд`то ми беше мУдерно и можех да намаля баса само на предните,нямаше да се тормозя,ама уви - не мога.
Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 200 hp Q-tronic + Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1++ hp 2003,Inside Facelift. - Now.
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 - The beautiful devil. - еx. // Stilo 1.9 JTD 1++ hp - еx
Вълкът е по-слаб от лъвът и от мечката, но никога не играе в цирка !!!
Отиваш в някой магазин за електронни компоненти, взимаш една шепа кондензатори: 470, 1000 и 2200 микрофарада, 16 волата, по 2 броя от всеки. Струват стотинки. След това ги свързваш по двойки минус с минус, и прекарваш колоните през тях. Тестваш, бягаш пак до магазина, вадиш още 50ст. и си взимаш нужните и за другия канал.
Слага се кондензатор, но УСПОРЕДНО на говорителя. Пробвай 3-5 Мкф, но задължително не-електролитен. И поне на 12V
Колега, извинявай, но "успоредно" паралелно ли значи ? И би ли ми обяснил как при това свързване ще изрежеш ниските ? Кондензатора ще "шунтира" високите честоти и за говорителя ще "останат" само ниските, а точно тях колегата иска да отреже.
Абсолютно си прав, допуснал съм "грешка на езика". Последователно имах предвид.
Отиваш в някой магазин за електронни компоненти, взимаш една шепа кондензатори: 470, 1000 и 2200 микрофарада, 16 волата, по 2 броя от всеки. Струват стотинки. След това ги свързваш по двойки минус с минус, и прекарваш колоните през тях. Тестваш, бягаш пак до магазина, вадиш още 50ст. и си взимаш нужните и за другия канал.
Само стойностите да са по-малки пробвай, с два последователно по 100 мкф или по 220 мкф както е описал колегата. По-добрия вариант е да си намериш неполярни електролитни кондензатори съответно - 50 , 100 или 220 мкф, а най-добре е да не са изобщо електролитни, но обема им ще е внушителен и едва ли ще има къде да ги монтираш.
Първият вариант е както казаха колеги "кондензатор" но до колкото имам спомен кондензатора се връзва паралелно а не последователно. Вторият вариант е като не сфазираш предните говорители. Единят говорител си го връзваш +>+ и ->- а другият +>- и ->+ по този начин няма да имаш толкова ниски честоти.
Аз минах по тоя път и ето молко от моя опит: От тук започнах...
Такааа , поразчоплих тук-там и излезна следното:"...днес си купих неполярни кондензатори на 47 микрофарада и си ги сложих като филтри на предната линия.Резултатът е повече от перфектен,филтрират чудесно.Няма тракане,няма кривене.Знам,че режат само на 6 db,обаче съм много доволен от резултата.Ако някой от Пловдив търси да знае,че във Викиват има.Аз ги взех по 0,90лв парчето.Много се радвам от резултата...Да ти кажа в момента нямам бас под 100 херца от говорителите със сигурност.Повечето е среда+високи..."Отговорът е от друг форум, но точно по този въпрос, който живо ме интересува.
... и това сътворих!
Решението е следното: биполярен кондензатор на 100 или повече мФ и на около 50v.Това решение беше обсъдено с професионален озвучител, който ме посъветва за тази конфигурация. Той дори каза ,че на 150мФ е още по-добре!!! Идеята му е,че освен че реже под определена честота този тип "филтри" успяват да пропуснат част от ниските, т.е. няма да си превърна говорителите в пищялки.При така настроената система , а именно: сателитите в таблото /с фабричен конд. предвид ,че са пищялки/ ,във вратите и отзад са "филтрирани" с биполярен конд. на "МОНАКОР" плюс двуканален усилвател с вързан на "бридж" субуфер се получи...ЛУДНИЦА!Понеже обичам аз да си бъзикам по колата и съответно сам да си я развалям, съм изключително горд с постигнатия звук. Няма кривене или загуби/ това може да се установи с някви машинки по-точно и коректно,но.../ поне според моя "ушомер" !!! Субуфера си върши работата по най-добрия начин , а "сателитите" без да се товарят излишно могат да покажат на какво са способни, като изваждат разкошни честоти. Сега проблема е в наситения бас, но това е поради неопитността ми да настроя самия усилвател.
Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?! http://www.keepfighting.ms
Ама само съвети всеки дава, без да пита два прости въпроса:1. Какъв е импеданса на говорителя?2. На каква честота иска да го изреже?След отговор на тези възможно най-кратки въпроси, може да си използва:http://www.ljclub.net/mod/temi_komentari/filtri2.htm :D
Ама само съвети всеки дава, без да пита два прости въпроса:1. Какъв е импеданса на говорителя?2. На каква честота иска да го изреже?След отговор на тези възможно най-кратки въпроси, може да си използва:http://www.ljclub.net/mod/temi_komentari/filtri2.htm :D
Съгласен съм, но при няколкодесетки ома "съпротивление" на кондензатора, дали говорителя е 4 или 8 ома... пък и колегата не иска да му снема характеристиката, да се чуди на колко Hz да го среже и 6dB колко по-тихо значи... иска практическо решение
Ама само съвети всеки дава, без да пита два прости въпроса:1. Какъв е импеданса на говорителя?2. На каква честота иска да го изреже?След отговор на тези възможно най-кратки въпроси, може да си използва:http://www.ljclub.net/mod/temi_komentari/filtri2.htm :D
Съгласен съм, но при няколкодесетки ома "съпротивление" на кондензатора, дали говорителя е 4 или 8 ома... пък и колегата не иска да му снема характеристиката, да се чуди на колко Hz да го среже и 6dB колко по-тихо значи... иска практическо решение
Коментар