Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Лостче за чистачки от мареа на брава

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Лостче за чистачки от мареа на брава

    Здравейте колеги.Прецакано ми е лостчето пък и не ми се занимава да го правя понеже имам от мареа но на мареата е по различно.Има май за регулиране времето на първата степен.....Та въпроса ми е като го сложа на брадвата ще проработи ли тази екстра или не и ако не какво ще трябва да преработя за да си я ползвам

    #2
    Re: Лостче за чистачки от мареа на брава

    pioneer 306c написа:
    Здравейте колеги.Прецакано ми е лостчето пък и не ми се занимава да го правя понеже имам от мареа но на мареата е по различно.Има май за регулиране времето на първата степен.....Та въпроса ми е като го сложа на брадвата ще проработи ли тази екстра или не и ако не какво ще трябва да преработя за да си я ползвам
    Електрониката в/у моторчето на чистачките е друга, тоест, няма д апродаботи Не знам как е окабеляването при брава, но мисля, че ако смениш и рамената, моторчето и електониката, ще стане номера.Както казах, трябва ти само електрониката, но ако имаш кола на части под ръка смени всичко за по-лесно. Държи се на 3 гайки :DВнимавай с пласмасите под перата на чистачките.Хванати са освен с видии и с няколко щипки.Тези щипки се трошат(по-скоро държачите им) лесно след което при по-висока скорост, пласмасите почват да трептят и създават главоболия Тази функция при Мареа, върши повече от прекрасна работа и от както(без да обърна внимание)смених електрониката с такава от браво, ми липсва.Определено си струва да я имаш, но ще тябва да търсиш електроника от комби, защотото седана няма задна чистачка а бравата до колкото помня има.

    Коментар


      #3
      Свалял съм ги тия пластмаси и не съм имал главоболия с щипките.ще сменя и моторчето с рамената, една от пластините е с износена пъпка (която контактува с пластмасовото колело )

      Коментар


        #4
        Номера не става.Машинката от мареа има още две пинчета на буксата които при брава си остават свободни.Явно трябва да се прекарат кабели....

        Коментар


          #5
          Да, единия кабел е за да задвижи чистачките заедно с пръскането (в Брава/о липсва), а другия трябва за допълнителната скорост (по-точно регулирането на степените)

          Коментар


            #6
            ^В случая кабелите от лостчето си ги има но не знам до къде отиват а и честно казано тази функция с пръскането не я искамПо добре ми е първо да си пръсна с вода и после да си вкл. чистачките, освен това лоста от мареа като се монтира, не съвпадат пластинките за клаксон на пластмасата на лентовия кабел.Единствено регулирането на степените .......

            Коментар


              #7
              Да вдигна пак темата......Карам си аз така с механизма от мареата ама кофти като няма регулиране на 1-та степен . Държи ми около 10-12 сек интервала и е много дразнещо Та сега съм решил да преработя системата обаче не мога да намеря схемата на мареата за чистачките и на бравата.Та ако някой ги има да свирка

              Коментар


                #8
                Мен също ме интересува как да преработя схемата, интервала на първа степен все ми се струва недостатъчен. Бих искал да го увелича или още по добре да мога да го регулирам. В нета има материал за други марки, но за Фиат така и не намерих. Може би принципа е един и същ, но само желание не стига. Ще е хубаво някой колега с познания по електроника да подскаже.
                Brava 1.9 JTD 100, 2001

                Коментар


                  #9
                  ^Освен познания ще ти трябва и схемата иначе ако ти е браво/брава без регулиране може да се бръкне в схемата да се увеличи капацитета на кондензатора и да се сложи потенциопетър с резистор паралелно на кондензатора и ставаОбаче в случая при мен машинката е от марея и ми се ще да направя схемата както при мареаПредполагам и там е реализирано по подобен начин(степените са през различни стойности резистори)

                  Коментар


                    #10
                    pioneer 306c - какви точно схеми ти трябват? В download-секцията на сайта ги има и за двете коли. Не ти ли вършат работа?

                    Коментар


                      #11
                      pioneer 306c написа:
                      ^Освен познания ще ти трябва и схемата иначе ако ти е браво/брава без регулиране може да се бръкне в схемата да се увеличи капацитета на кондензатора и да се сложи потенциопетър с резистор паралелно на кондензатора и ставаОбаче в случая при мен машинката е от марея и ми се ще да направя схемата както при мареаПредполагам и там е реализирано по подобен начин(степените са през различни стойности резистори)
                      Това е схемата на Бравата. Кой кондезатор имаш предвид и каква трябва да е стойността на потенциометъра?
                      Прикачени файлове
                      Brava 1.9 JTD 100, 2001

                      Коментар


                        #12
                        намерих ги Оги направо бях забравил за download-секцията

                        Коментар


                          #13
                          zim написа:
                          ... Това е схемата на Бравата. Кой кондезатор имаш предвид и каква трябва да е стойността на потенциометъра?
                          Ако това е истинската схема - гледай в долния десен край - кондензатор и съпротивлението дето е над него (между тях има диод) ... Тия два елемента определят паузата ...Ако сложиш един потенциометър, паралелно на този на платката, ще може като го въртиш да намаляваш паузата ... а ако сложиш още един кондензатор паралелно на съществуващия - ще увеличиш горната граница на паузата ...
                          Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                          Коментар


                            #14
                            Значи увеличаваш стойноста на кондензатора който колега та ти каза и паралелно на него потенциометър + резистор(50-100ом)Не е много удачно потенциометъра да окъсява докрай кондензатора

                            Коментар


                              #15
                              Skip_01 написа:
                              zim написа:
                              ... Това е схемата на Бравата. Кой кондезатор имаш предвид и каква трябва да е стойността на потенциометъра?
                              Ако това е истинската схема - гледай в долния десен край - кондензатор и съпротивлението дето е над него (между тях има диод) ... Тия два елемента определят паузата ...Ако сложиш един потенциометър, паралелно на този на платката, ще може като го въртиш да намаляваш паузата ... а ако сложиш още един кондензатор паралелно на съществуващия - ще увеличиш горната граница на паузата ...
                              Нещо такова ли трябва да е? Ако да колко ома да е потенциометъра?
                              Прикачени файлове
                              Brava 1.9 JTD 100, 2001

                              Коментар

                              Working...
                              X