За повторен ремап, услугата струва един кашон Узо
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Темпомат за Браво/а/Мареа JTD105 и JTD130
Collapse
X
-
Да повдигнем забравена тема с усмивка.
Колеги следя темата от както е отворена и много се надявах през годините за развитие но уви.Преди време се опитах и аз както много от вас да подкарам тази екстра но без успех.Може би някои от вас си спомнят че сме разговаряли на лични че след последния ми опит ми се регистрира грешка за липса на чек лампа на темпомата, та това беше и причината нещо в мен да ме гложди да продължа напред.Та отпуска съм и реших да доведа децата на вилата да си поиграят за няколко дена и мислех да се боря с програмирането на една СОТ централа , която мисля да монтирам в къщи , но се оказа че четенето е доста. В този момент докато релаксирах от досадното сухо упътване ми хрумна да изпълня схемата за темпомат на Фиат Мареа /Браво/а/.Та по същество намерих една не работеща количка с дистанционно от децата и извадих всичко което би ми свършило работа. Ето и един сензор за движение които е за ремонт. Тук имаме изстрадал поялник с наставен кабел от захранване на компютър предвиден за екстремни ситуации , точно като тази, комбинирани ампер клещи, пистолет за топъл силикон и не на последно място светло диод свален от първата намерена запалка на около.До тук добре на първо място свалих ECU-то за оглед дали има липсващи елементи ето го и него: След като не забелязах видимо да липсват елементи продължих напред с подготовката.Запоих няколко резистора последователно за да постигна приблизителни стойности от схемата, подготвих и реле за да пропусна смяната на машинката на спирачките. ( В ПОСЛЕДСТВИЕ СЕ ОКАЗА ЧЕ СХЕМАТА РАБОТИ С СТОП МАШИНКА С ДВА КАБЕЛА И РЕЛЕТО Е ИЗЛИШНО!!!) В багажника имах 50м кабел UTP предвиден за СОТ-а затова го използвах него.Поставих кабелите на празните места в буксата на ECU-то , както е описано в схемата и сглобих всичко.Тук съм монтирал лампата на чека:Тук са връзките на лампата:Лампата светва всеки път когато колата е на контакт подобно на чека на ABS и въздушните възглавници. Тук може да видите импровизираното управление на екстрата ми.Ето и схемата която работи.Тук ще опиша цветовете и пиновете (в ЕКУ-то) на кабелите които виждате на снимката за да се ориентирате по лесно на схемата.Син - Пин 20Син с бяло - пин 21Кафяв - пин 22Зелен - пин 14Зелен с бяло - пин пин 16Кафяв с бяло - пин 44Оранжев - 12В - пин 1Темпомата се активира с бутона (+) над 30 км в час , след натискане на спирачка или съединител той се деактивира докато не зададете нова скорост с бутона (+) или не възстановите зададената скорост с бутона (SET).Сега остана да осъществя мечтана на много фенове на марката , като реализирам схемата професионално , за целта ще трябва да се намери оригинално лостче за темпомат , обувки за сигурна връзка с Еку-то , в момента там няма такива.Също така да разглобя таблото и да използвам някое свободно гнездо за индикация на новата екстра.
Коментар
-
Колеги както по традиция след добрите новини обикновено изникват и няколко не толкова добри.1. Темпомата работи и без схемата с лампата.2. Оказа се че лампата се чеква при контакт, но след това не изгасва, а свети по слабо , което се вижда на таблото и не е приятно. Не знам дали не трябва да е лампа с нажежаема жичка без резистори така еку-то ще знае кога тя е изгоряла ( такава грешка може да бъде регистрирана в еку-то) а и ще се реши проблема с постоянното светене на таблото. 3.Оказа се, че когато колата се кара 20-30 мин , темпомата отказва да се активира. Това е тествано многократно палите всичко е ок, след 30 минути вече не можете да го активирате повторно.Нека си кажат мнението колегите които предполагат от какво се получава така.
Коментар
-
rosenmvr написа:... Нека си кажат мнението колегите които предполагат от какво се получава така.Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар