Емо и аз и тия мойте "майстори" сме в неведение и да го отворим долу като мерим всичко е ОК, пък после на колата виждаш какво става, както се изказа един познат дефектния модул се подменя с НОВ, накрая искам не искам ще сменя целия алтернатор, най-малкото защото с това напрежение няма как да си заверя гаранцията на акумулатора...
Възможно ли е при топла кола(двигател,алтернатор) да прави пробив някой от диодите по диодния блок или и той е на принципа или работи както трябва или въобще не работи, защото сега слязох да премеря при сравнително изстинала кола и се държи сравнително добре около 13.85/90в но ако покарам малко да загрее и то без никакви консуматори пак ще падне на 13.40/50в.
Тъй преди малко замерих едно стило жетеде - 14.2в с фарове Изводи си прави сам уредчето ми е супер китайско, да не мери точно, но поне 14в. гарантирам, че ги има.
Колега tomsan - диоди най-вярно се мерят по отделно с пробна лампа. Мултицета аз му нямам вяра в случая. Естествено, че мерим с евтини китайски. Ако държиш на този алтернатор свали го и измери всеки диод по отделно. Намотките- с мултицета. Работата явно е претупана.
Когато си свалите алтернаторите, отидете при човек който може да ви тества алтернатора на земята а не на колата. Това значи да го завърти и да види за какво става на въпрос.Така можете само да си сменяте и пак да не сте сигурни, че регулатора е точен. На който му се занимава да закачи - четка директно а + да я изкара на един проводник до едно най обикновено механично или електронно реле. Така както бяха едно време автомобилите.В момента принципа си е както едно време с разликата, че всичко е събрано в самият алтернатор.
Да,и 13,92в с включени:къси и дълги светлини,вентилатор на парното,нагреватели на огледалата и задното стъкло,габарити за мъгла,радио(заводско),плафони в купето и по вратите. Без нито един консуматор,само работещ двигател,дава 14,08в.
Да за теб ставаше на въпрос, аз ще покарам около 10 дни в това състояние което съм в момента, защото ми се налага да пътувам, но след като се върна в провинцията ще разглобя алтернатора отново и всичко ще се прегледа старателно за да отстраня проблема ако е възможно.
Един съвет - измерете колко е напрежението при изхода на генератора /шпилката +/ често се случва лоша връзка от генератора до акумулатора. Има и друга причина която се случва рядко но не е изключена - дефект на статорната намотка /навивка на късо или пробив към маса/. Някой път даже с просто око се вижда, че част от лака на намотките и видимо опечен. Реле регулатора се заменяше с вариант на Лукас /използва се в Браво, Брава/ налагаше се да се завие един допълнителен болт при монтажа за замасяване на релето. При добро желание регулатора може да се подменя и без да се демонтира генератора.
както казаха колегите, не бързай да сваляш алтернатора пак. първо мери и с друг уред за по сигурно. мери на изхода на алтернатора и провери връзките към стартера. диодите не бързай да ги сменяш, ако е някой от големите, пада ще е по-сериозен, а ако е от малките ще ти светка лампата за зареждане. вероятността да е от новия регулатор проблема е доста голяма също, те си имат толеранси.
Коментар