Колеги, някой сменял ли е релето и четките на Стило JTD ?Зарежда ми само до 13.4в и не знам къде да търся нови и колко струват.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Алтернатор Стило
Collapse
X
-
На мен на либрата също толкова ми зарежда и така си карам цяла година. Колектора се сменя. Сваля се старият лепи се нов и се качва на струг да се направи нужният размер............. Реле и четки си търси оригинални, евтините са големи боклуци и не се знае колко ще изкарат и какви напрежения ще дават.
Коментар
-
Е защо да сменяш изправителния блок? Смени четките и лагерите, евентуално и колекторните пръстени. Продават се четки и не са скъпи. Колекторни пръстени също не ми се е случвало алтернатор за който да няма /даже и екзотични/. При този проблем е добре да се проверят диодите, особено 3-те допълнителни- те подават ток за самовъзбуждане и обикновено има някой изгорял от тях. Също се намират и не са толкова скъпи. Не е лошо да се измерят и намотките за пробив, но това се случва само при сериозното им прегряване . Успех. chaveto -чети повече преди да пишеш! Първо- пиша да провери диодите, а не да сменя блока!Какви са допълнителните диоди за самовъзбуждане!? Боже мой, защо пишеш? Разгледай една схема на съвременен такъв и ще видиш за какво са и как са вързани. Лампата подава тока само за начално възбуждане, за да присветва трябва д а са изгорели поне 2 от допълнителните. Не пишете като не сте в същия час! В ЛС съм му казал от къде пазарувам.
Коментар
-
Колега @BaiLamarin колегата няма да сменя изправителният блок, иска да смени реле регулатора. Изправителният блок е греца.Какви са тези три диода които служат за "само възбуждане" Аз до колкото знам алтернаторите са трифазни и чрез трифазен грец се изправя напрежението. Ротора е вързан към реле регулатора, посредством четките и колектора. Схемата на реле регулатора е елементарна и всеки може да си я направи и с повече желание да си я вгради в алтернатора. Даже има опция с която да си регулираш напрежението.Колега @emzo Косер мисля, че предлагаха доста части за алтернатори,стартери....................... и до колкото знам предлагат качествени регулатори.Все пак обаче регулатора може да е здрав и от някъде другаде да идва проблема.Регулатора следи напрежението и според него възбужда ротора, но следенето става вътре в самият алтернатор и една лоша връзка................. може да повлияе на зареждането. Включително и проблем в диодната плочка и статора.ЕДИТ: сега се сетих, че при някои изпълнения зареждането зависи и от крушката на таблото. При промяна на мощността на крушката се променя и зареждането.
Коментар
-
Утре ще ремонтирам и моя алтернатор и после ще кажа колко ми е излязла работата и частите, при мен се налага да го ремонтирам лед като вчера отидох да си заверя гаранцията на новият акумулатор и се оказа че зарежда само 12.51/2в което неможе да се каже че е зареждане...Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.
Коментар
-
GTipo написа:emzo, да не те сърбят ръчичките да разглобяваш?F9Q750 @ 151hp/332.2Nm
Коментар
-
Преди малко свалихме динамото и отидохме да го разглобим и замерим, оказа се че всичко е здраво освен релето, след проверка за ново реле по номер на алтернатора ни беше предложено оригинално ДЕНСО на цена от 54лв , искам не искам се съгласих и го поръчахме и довечера ще бъде тук и ще го монтираме на динамото .Пускам снимки на оригиналното реле за да видите четките в какво състояние са, а довечера като взема цялото динамо ще снимам и колектора.Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар