Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Алтернатор Стило

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Да Денсо е 105 Амперов, а предполагам че искаш номера на новото реле, но него ще мога да ти го дам довечера.
    Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

    Коментар


      #17
      Когато - тогава.Кажи само от къде смъкнахте алтернатора и псувахте ли много ?
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        #18
        Еми не, не сме псували то моя майстор не сваля за пръв път, все пак и той кара ФИАТ, а пък и миналта седмица нали го сваляхме, защото сменявах шайбата му и майстора вече знае всички тънкости и за около 10мин е долу :D.Смъкнахме го отзад като сваляме тръбата с меката връзка и пуснем двигателя да виси на тампоните му и вече имаш място да ровиш на воля :P.
        Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

        Коментар


          #19
          Re: Алтернатор Стило

          emzo написа:
          Колеги, някой сменял ли е релето и четките на Стило JTD ?Зарежда ми само до 13.4в и не знам къде да търся нови и колко струват.
          Я кажи как мериш колко зарежда? На запален мотор, на фарове с мултицета на клемите ли? И колко трябва да зарежда нормално? На мен ми замина зимата акумулатора, ама то си беше май от него. А как издържал цели 6 години тоя акумулатор, дето е голям колкото батерията на фенера ми 42 Ah... егаси

          Коментар


            #20
            Re: Алтернатор Стило

            neonglow написа:
            Я кажи как мериш колко зарежда?
            emzo написа:
            При включени/изключени фарове, парно и обороти от 1500 до 4000.
            14.00v поне трябва да зарежда.Да, на клемите.
            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

            Коментар


              #21
              Преди малко взех алтернатора с новото реле, цената на релето е 48лв и 10лв за работа(замерване,разглобяване,сглобяване). По-късно ще пусна снимка на колектора.
              Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

              Коментар


                #22
                Сглобихме колата вече алтернатора е с новото реле, но пак не зарежда достатъчно понеже със старото реле съм поизтискал акумулатора и в момента без товар държи около 13.7в с абсолютен товар пада на 13в което е малко.
                Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

                Коментар


                  #23
                  Нормално колега. Чакай да се зареди акумулатора. Докато това не стане няма как да е повече. Измери акумулатора. Ако е под 12.5 на загасена кола значи ще гълта доста ток. Отделно ти трябва сработване на четките за достигане на макс. мощност. Ако гасне лампата веднага след запалване всичко е ОК. Аз и преди казах- тези релета или работят, или не. Ако не-дозарежда при изправно реле причината е друга. Но първо нека се възбуди акумулатора.

                  Коментар


                    #24
                    От следобяд до сега си играхме с това зареждане че ми е присърце, защото все пак идва зима, след като пробвахме и с 2 "чисто нови" акумултора, положението е следното показва около 13.50/54/5в на празен ход, а с включени абсолютно всички консуматори пада до 13.08/25в. Казах чисто нови в кавички,защото ги свалихме от рафта и не знам в действителност в какво състояние им е електролита, сега преди да закача моя на зарядното го премерих на загасена кола както е споменал колегата BaiLamarin и държи около 12.9в, ще видим утре какво ще е положението след като е минал през зарядното за няколко часа :D.
                    Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

                    Коментар


                      #25
                      Колега, така както описваш май е време да премериш колко ампера ток дава под пълен товар. Или през мощен амперметър /едва ли имаш/ или с ампер клещи- на зарядния кабел от алтернатора. Нормално е да е под 100 А заради новите четки, но ако има драстична разлика значи имаш проблем в диодите най- вероятно. Не знам- за тея 10 лв. за работа какво са си дали труда да направят. Успех. /вдигне ли над 14 Волта не го закачай за сега/

                      Коментар


                        #26
                        BaiLamarin написа:
                        Аз и преди казах- тези релета или работят, или не.
                        BaiLamarin написа:
                        Нормално е да е под 100 А заради новите четки, но ако има драстична разлика значи имаш проблем в диодите най- вероятно.
                        Принципно като свалих блока с реле регулатора и четките отидох при един прехвален майстор и като ги погледна каза, че не са ми те проблема.Ако искам ще ми продаде нови четки, но те ще са с няколко мм по-дълги от моите.Или не му се занимаваше или просто е съвестен.@BaiLamarin - къде се намира този диоден блок, направо се чудя дали да не сложа един 120А алтернатор и да ми е мирна главата.
                        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                        Коментар


                          #27
                          Диодния блок беше проверен при разглобяването на алтернатора и по думите на "майсторите" и 3-те диода са наред.Емо за да свалиш релето се сваля и диодния блок, не може да не сте го свалили, а ако стане дума за нов алтернатор ми бяха предложени 2 варианта, 110А и 120А с марка Магнет Марели и цени от 225 и 250+ лв.
                          Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

                          Коментар


                            #28
                            Ако четките са ти тези от снимката- не са износени. Интересно ми е, как ти обясниха защо алтернатора не развива пълна мощност с изправно реле? Диодите са 9- 6 за греца на 3-те фази и 3- допълнителни, отговарящи за зарядния ток. Другото са намотките- те лесно се проверяват, обикновено при пробив са изгорели видимо. Не е проблема в мощността на алтернатора- първо - 105 А си е сериозна мощност, фабрично и презапасена за колата ти. И да имаш допълнителни консуматори - едва ли ползваш всичко на куп. Не знам какво да ти кажа - ако можеш премери си го сам. Има и стендове за тестване -не знам на какво са го проверявали. Аз лично и без стенд за 20 г. съм бракувал два алтернатора- единия изкриви ротор при катастрофа, другия японец просто беше надминал с много проектния си живот. Но ако ти е писнало ходене по "майстори" и набиване на излишни пари за ремонти помисли и за нов- наистина зимата си трябва повечко ток. Но първо се убеди, че наистина е неизправен - и не вярвай на изказвания от типа "те на италианските коли са така" - първо са като всички останали и второ слагат се какви ли не марки. Проблем е само ако е ниско, няма кори и го облива кал и вода /на моя фиат фабрично е така, но 60 000 след профилактиката още си работи перфектно/ Пробвай с едни ампер-клещи колко ток подава все пак- и да не е съвсем точно за ориентир поне. Успех.

                            Коментар


                              #29
                              Това от снимката са четките на старото реле, с него положението беше още по-зле около 12,5/6в без товар... а проверката на цялата карантия вътре в алтернатора стана на ръка с мултицет, просто майстора остана учуден и каза че това не е му е първото динамо което да му прави тоя номер, когато е долу и мери всичко е ОК пък на колата не зарежда както трябва...
                              Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

                              Коментар


                                #30
                                Сложих акумулатора след като седя включен на зарядно около 10 часа и беше светнала индикацията му че е ОК и резултата е същия, около 13.4/5/6в само веднъж като мерих показа 13.7 и малко отгоре и това за около 40км градско без допълнителни консуматори.
                                Fiat Stilo 1.9 JTD 2003г.

                                Коментар

                                Working...
                                X