Здравейте, колеги!На мен ми прави силно впечатление, че когато температурата в купето е малко по висока, CD-тата прескачат и реших да правя вход. След това реших да прекарам кабели и за задна линия и така и така ще се занимавам да откарам и един кабел за усилвател. Чудих се мислих, кой е най - безболезнения начин и направих следното нещо.1 Сваляне на пластмасовата жабка за бушоните в купето и декорацията под волана.2 Сваляне на централната конзола (минибарчето).3 Сваляне на таблото.4 Сваляне на праговете при шофьорската седалка.Цвета на кабелите е само и единствено, червен, защото не успях да намеря други цветове в Неделя с желаното сечение.Кабелите се качват към таблото и минават зад него, а кабелите който отиват към централната конзола съм ги пуснал зад Ел. усилвателя.Тук влизат кабелите от акумулатора в купето и реших, че е най - удачния вариант да прокарам кабела за захранване на усилвателя. Гуменото уплътнение лесно се пробива с права отверка (малко е рисковано с нож или друг остър предмет, понеже има кабели), след това взимате клещи с тънки човки и ги мушкате в пробития отвор и стискате захранващия кабел и го издърпвате. Най удачния вариант е кабелите да се прокарат под прага. Под прага минава и фабричната инсталация, но има място. (Трябва много да се внимава със свалянето на прага, че щипките са много чувствителни, най - вече при закопчаване. Прага се държи на 2 болта.) Тук съм снимал начина по който кабелите минават зад таблото. Захранващите кабели и оригиналните колонни кабели също минават от там.Тъй, като прескачането на CD-то е досадно, реших да направя и вход. Сами букси реших да поставя на централната конзола. На нея има една част от пластмасата под пепелника която е права и е удобна за монтаж на превключващ ключ и входни конектори, защото са напълно незабележими от купето, освен ако не си наврете главата в скоростния лост.Ако входния кабел се изкарва от касетофона/плеара, то е хубаво да е добре екранира. За целта най подходящият кабел е такъв за слушалки. Ако кабела е обикновен, двигателя и останалата електроника в автомобила, ще внасят много шумове.МД централната конзола се държи на 4-ри болта, като 2 от тях са при въздуховодите при краката и 2 под пепелника. Щипките там също са много чувствителни.Още снимки утре, ако намеря време да довърша започнатото.П.п. За колонен кабел от плеара до багажника са ви нужни не по малко от 6,50м, а за захранващ кабел минимум 7,50м.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Окабеляване за музика в Пунто мк2
Collapse
X
-
Браво, браво това с цвета на кабела не е толкава проблематично, въпросът е какво му е сечението и какво ще има накрая да дрънчиа за входовете защо си избрал да е по чинч, като се има в предвит, че разните Мп3 плеари и телефони позват 3мм жак,а и ме интересува кабелите на предните говорители дали са бандажирани със другите от ел инсталацията...
-
Днес завърших цялата дивотия в купето и ми остана само багажника.Понеже слагах дебели кабели и количеството кабели многократно се увеличи, за снимката не бях закопчал добре плеара, но после подредих кабеляка от зад и всичко заспаСнимка на чинчовете и преключвателяCD плеара е Blaupunkt hugh cd.Ето как съм му направил вход1-во трябва да се открие ИС TDA 7348D / pdf2 -ро трябва да се открият и двата кондензатора 2.2мф 50в който са свързани с 6-ти и 16-ти крак на ИС. 3 -то трябва да се закупят едно двойно превключващо 12 волтово реле и 2 кондензатора 2.2мф 50в. (в случай, че се съмнявате че ще отпоите фабричните кондензатори без да ги повредите купете 4бр).4 -то трябва ви и възможно най - тънкия проводник, че с 0,25 си е жива мъка...На снимката съм отбелязал ИС и 2-та кондензатора. Кондензаторите се отпояват, като преди това с мултиметър трябва да премерите кое от крачетата му е активно с ИС ( крак 6 и 16). По спомен беше плюса на кондензатора. Запоявате неактивното краче на платката, а на мястото на активното запоявате проводник. Проводника запоен за активното краче трябва да го запоите за средната точка на релето. Свободното краче на кондензатора го запоявате за нормално затвореният крак на релето. На нормално отвореното краче на релето запоявате +вото краче на новият кондензатор, а минусовото запоявате за входния конектор.Захранване на релето може да се вземе от големия кондензатор при задния панел на плеара. Плюсът преминава през прекъсвач, а минусът/масата се запоява директно на релето. Масата може да се вземе и от удобно място от самото шаси на плеара.Важно!Трябва много да се внимава с отпояването на кондензаторите, защото пистите са много фини, за това препоръчвам и използването на възможно най - тънки кабели.Масата на входните конектори трябва да я свържете с общата маса на плеара.Ако сигналните кабели напускат кутията на плеара, трябва да са добре екранирани за да не се внасят смущения.Лични впечатления от качеството:Звука многократно надминава качеството на фм трансмитерите, но няма база за сравнение с Аудио ЦД-то.Доволен съм от постигнатият резултат.Снимки от багажника, когато му дойде времето.Поздрави: МартоFiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100
Коментар
-
seninkn написа:Браво, браво това с цвета на кабела не е толкава проблематично, въпросът е какво му е сечението и какво ще има накрая да дрънчиа за входовете защо си избрал да е по чинч, като се има в предвит, че разните Мп3 плеари и телефони позват 3мм жак,а и ме интересува кабелите на предните говорители дали са бандажирани със другите от ел инсталацията...Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100
Коментар
-
Много добре колега, добре си се сетил да пуснеш темичка, ще бъде полезна на доста хора с пунто2. Когато пусках кабелите на моето ми беше доста напрегнато а и бързах да го завърша за деня и изобщо не се сетих да щтракна някоя снимка Това което искам да те питам е защо толкова много захранващ кабел си пуснал, от къде го прекара? Аз взех 5 метра и след като го прекарах ми остана дълъг и даже отрязах 50 сантиметра от него за маса, т.е. 4,5 метра от акумулатора до усилвателя. И още нещо, не забравяй да пуснеш едно кабелче от СД-то до багажника за включването на усилвателя, аз забравих и разглобявах наново. По принцип сигналните кабели които продават имат към тях такова но ми се стори доста тънко и ненадеждно, за това съм пуснал 1 квадрат кабел отделно. Успех с начинанието, ако нещо те затрудни питай
Коментар
-
VIN написа:...Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100
Коментар
-
bboyd написа:И аз да се вкюча в темата цд-на колегата е от мен.И прекарването на кабелите е пак подшошнато от мен .Марто трябва да черпиш.Иначе брат евала за темата.Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100
Коментар
-
seninkn написа:...зглоби музиката и ще се уговорим за среща на летището да я прослушамеFiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100
Коментар
-
Днес оправих и кабелите в багажникаКабелите за левият канал са пуснати по жилото за багажника. Там има един улей м/у калника и багажника, същият улей има и от дясно.Кабелите за десният канал минават под седалките по фабричната инсталация скрита под мокета. Кабелите съм ги изкарал през дупката за достъп до болта на стопаЦъкFiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100
Коментар
-
След много дълга пауза стигнах до рязането на задната кора и тапицирането на суб буфера.Понеже във Варна нямам инструменти, бях принуден да се срещна с майстори - дърводелци. Явно не случайно хората ползват думата "дърводелец" като нарицателно за човек който е с две леви ръце пъхнати там където слънце не огрява. Както и да е да не се отклонявам от темата.Колегите който имат желание и намерение да си режат кората е хубаво да знаят, че тя е от някаква пластмаса, която се чупи много лесно. Също така в единият и край има оребрение което се състои от метален винкел.Кората най - лесно се реже със зеге, но ножчето трябва да е тънко и с възможно най - фините зъби,по възможност за метал.Винкела е хванат с 3 пластмасови щипки които са пресовани за самата кора. Начина на сваляне е посредством права отверка и чупене на щипките, като първо разбира се с макетен нож се отреже тапицерията от едната страна.Също така е хубаво и платът който ще остане на отрязаното кръгче/елипса или каквато и да е форма, да се махне преди рязането.Когато стигнете до завоите и чупките на кората, трябва да внимавате много и да режете на бавни обороти, за да не си натрошите кората (както дърводелеца ми я начупи моята).За да нямате проблеми при рязането:1 - Махнете Винкела2 - Очертайте и изрежете плата3 - Ползвайте фино ножче и режете на бавни оборотиАко все пак си начупите кората, не се тревожете. Няма нищо непоправимо.Аз моята я оправих с двукомпонентно лепило тип маджун. С него може да се лепи пластмаса, метал, стъкло, дърво, също така може да се изграждат и механични части, като зъбни и други. В случая съм използва някакво лепило на Бизон на стойност 12 лв от Практикер. Ако случайно ви потрябва подобно лепило потърсете Сънфикс. Продава в кутийка 2 продълговати парченца синьо и жълто (много наподобява пластелин). С него съм запълвал дупки в радиатори, пробивал съм дупки и съм нарязвал резби без никакви проблеми.Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100
Коментар
-
В момента правя тестове за издражливост на кората, съвсем несъзнателно. Седя, пиша и се подпирам :D. Дори и без ВинкелО няма никакви проблеми в здравината. Няма усуквания и други деформация кората.Ето и малко снимки.Тази платка я правих, защото на фабричния плеар нямах изход за усилвател и се наложи да ползвам преобразувател от високо в ниско ниво, какъвто пък имам вграден в Алпинчето.Не ми се разглобява пак цялата кола за сигнални кабели :D.Суб-а ще го покажа, като намеря свестен тапицер във Варна.Да я заобичаш таз Варна направо :D.Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100
Коментар
-
Колега съветвам те ако има възможност , постави си отново конкретния винкел. И аз на старото Браво изхабих една кора прерязвайки подсилващите шини/винкели режейки отворите и с течение на времето кората взе леко да провисва усуквайки се и да задира при затварянето на багажната врата.Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар