Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Пунто 2 1.2 - Проблем с вентилатора на радиатора. - РЕШЕНО

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Пунто 2 1.2 - Проблем с вентилатора на радиатора. - РЕШЕНО

    Здравейте колеги,Имам проблем с вентилатора на радиатора. Не включва при достигане 90+ градуса. При включване на климатика вентилатора сработва принудително.Направих тест с FIATECUSCAN и резултата е, че всички тестове на вентилатора и релетата минават успешно и на двете скорости ...Консултирах се със специалист от специализиран сервиз за италиански коли ... Той ми каза, че ECU-то си е отишло и се налага да направи външно решение с допълнителен термо датчик и релета ...О, ужас ... при това положение никога няма да има правилните обороти за климатика ...Прочетох няколко теми свързани с подобен проблем но те всички имат хепиенд с почистване клейми или подмяна на реле ... Аз го направих също, но уви перката все още отказва да се врътне Също искам да попитам за нещо което страшно ме изненада ... че този модел имат само един термодатчик ... този на двигатела и ECU-то смята от него кога да си пусне вентилатора ??? така ли е?Моля, споделете какво мислите по този въпрос. Ще съм Ви страшно благодарен ако можете да помогнете с идея или решение Поздрави,Пламен

    #2
    Току що разглобих единственото място където може да има датчик на радиатора и се оказа, че е реостата за 1-ва скорост на вентилатора. Така, че потвърдено ... на тази кола няма датчик на радиатора Моля, помагайте

    Коментар


      #3
      Колега, какъв точно е проблемът с колата, стрелката отива в червената зона ли ? Щом си свързал колата с диагностичен софтуер, погледна ли каква температура отчита компютъра на колата? Няма нищо изненадващо в това колата да е с един датчик за температура, така е по-вероятно това което виждаш на таблото да е това което вижда и компютъра, макар че пак няма гаранция.

      Коментар


        #4
        Стрелката се движи между средното деление и малко над него, но вентилатора не включва. Дори когато е загряла и спра на място отново не работи ... единствено ако е включен климатика тогава обдухва.Това което показва на таблото изглежда да е вярно защото маркучите и радиатора са еднакво горещи, но течноста не завира... само леко пушиКазаха ми, че това е често срещан проблем при пунто тази модификация и решението е да се игнорира ECU-то в тази си част и да се реализира класическо управление на вентилатора - външноЗабравих да отбележя, че до преди 3 дни този проблем не съществуваше. Направих един преход от 600км ... до морето и обратно, почти през цялото време работеше климатика ... по тази причина не можах да разбера, че вентилатора не ми работи ... на следващия ден карах гратско и колата за първи път започна да загрява повече от обикновенно ... направи ми впечатление, че не чувам да върти перката ...

        Коментар


          #5
          кола

          чак пък да се сменя ECU за една прека нещо те бъзикат смени сервиза
          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

          Коментар


            #6
            pl4m3n написа:
            Стрелката се движи между средното деление и малко над него, но вентилатора не включва. Дори когато е загряла и спра на място отново не работи ... единствено ако е включен климатика тогава обдухва.Това което показва на таблото изглежда да е вярно защото маркучите и радиатора са еднакво горещи, но течноста не завира... само леко пушиКазаха ми, че това е често срещан проблем при пунто тази модификация и решението е да се игнорира ECU-то в тази си част и да се реализира класическо управление на вентилатора - външноЗабравих да отбележя, че до преди 3 дни този проблем не съществуваше. Направих един преход от 600км ... до морето и обратно, почти през цялото време работеше климатика ... по тази причина не можах да разбера, че вентилатора не ми работи ... на следващия ден карах гратско и колата за първи път започна да загрява повече от обикновенно ... направи ми впечатление, че не чувам да върти перката ...
            Това което съм маркирал в зелено - не разбирам от какво се притесняваш, от това че вентилаторът не се включва? Нали стрелката ти е в допустимите граници, ако мине над тях -тогава трябва да се притесняваш. В момента горе-долу търсиш теле под вола. Това пък което съм маркирал в червено - това е най-голямата глупост, която може да сътвори един "майстор" на тази кола. Моля те никога да не ходиш повече при този човек и да кажеш кой е, че да не се прецака някой да отиде. В предишното ми мнение бях задал въпрос, който чака отговор. (Вторият от двата.)

            Коментар


              #7
              виж тази таблица

              таблица за неисправности http://punto-club.narod.ru/Cooler.htm
              КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
              Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
              http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

              Коментар


                #8
                Re: Пунто МК2 1.2 16V - Проблем с вентилатора на радиатора.

                без да претендирам че ги разбирам много нещата...- ако вентилатора ти се управлява само от ECU-то, и се включва при пускане на климатика, то значи че цялата верига (изход на ECU, реле, контакти, вентилатор,...) е ОК.- ако сензора за температурата на двигателя е само един, то значи че това което виждаш на таблото, е това което "вижда" и ECU-то. Ако нямаш индикация за прегряване, не е ли възможно това да е истина и да няма нужда от пускане на вентилатора ? Ако имаше проблем в сензора, или някъде по веригата от него до ECU-то, то тогава и показанията на таблото нямаше да са държат нормално.Вземи един евтин китайски мултицет, който може да мери и температура, не повече от 10лв е. Закачи му сондата някъде на питата на радиатора и виж какво ще покаже. Гледай неговите показания и тези на таблото, ако температурата продължи да се покачва, и след както стрелката на таблото се успокои, тогава търси проблем.
                Fiat Brava 1,2 16V SX и колело

                Коментар


                  #9
                  Добро утро! Благодаря за отговорите и съветите Сега да отговоря на въпросите на ogi28b, а по-късно като смеля информацията която сте дали ще пиша до къде съм стигнал диагностицирането на проблема.1. Стрелката никога не е стигала до червената граница. Откакто разбрах, че има някакъв проблем не карам колата ... т.е. няма как да разбера дали ще влезе в червеното поле. На място не влиза.2. Колегата на който бяха кабелите и F-BOX-a не можа да ми отдели повече от 10 мин. Така и не стигнахме до отчитане на температурата след като двигатела загрее Направихме тестовете и гледахме грешки ... само една грешка С1600 на имобилайзера ...Искам да споделя едно хрумване и да попитам според Вас дали ще е полезно като тест? 1. Ако извадя буксата на датчика на двигатела ECU-то ще отчете грешка и според това което четох трябва да включи перката на максимални обороти?2. Ако затворя веригата със съпротивление около 200 ома трябва също да включи защото според таблицата това трябва да е съпротивлението при температура над 100 градуса?Предварително Благодаря!

                  Коментар


                    #10
                    pl4m3n написа:
                    1. Стрелката никога не е стигала до червената граница. Откакто разбрах, че има някакъв проблем не карам колата ... т.е. няма как да разбера дали ще влезе в червеното поле. На място не влиза.2. Колегата на който бяха кабелите и F-BOX-a не можа да ми отдели повече от 10 мин. Така и не стигнахме до отчитане на температурата след като двигатела загрее Направихме тестовете и гледахме грешки ... само една грешка С1600 на имобилайзера ...
                    По първа точка, бих искал да попитам - как си разбрал че има някакъв проблем, след като при тестове перките работят, с климатик работят, а стрелката не ти отива нагоре? По втората точка - вие най-важното не сте направили. Не може ли този колега пак да ти отдели 10 минути ? Чета и препрочитам темата, и наистина не ми е ясно какво те кара да мислиш че имаш някакъв проблем? Това че стрелката е била малко над средата, и не се е включила перка?

                    Коментар


                      #11
                      Здравей ogi28b,Съгласен съм, че сме пропуснали най-важното ... Днес говорих с колегата ще направим тестове до края на седмицата.По отношение на това кое ме кара да мисля, че има проблем: 1. Познавам си колата доста време я карам. Когато включа на контакт при топъл двигател веднага се включва перката за извесатно време.2. Когато карам бавно и стрелката е до средата пак винаги работи и вентилатора. /разбирай на първа скорост/ налага ми се често като ходя на вилата, пътя е ужасен. Днес ходих защото имам майстори ... ами не включи изобщо3. Като спра и изгася при загрял двигател отново работи известно време вентилатора.Нищо от горните не се случва вече.Така, продължава търсенето на виновника ... Тази вечер имам среща с един познат който работи в сервиз в Ирландия ... Нищо няма да навреди да я погледне пък ако открием нещо задължително ще споделя Трябва да направя нещо и то бързо защото скоро ми се налага да пътувам на дълго разстояние ... Тогава ако не е решен проблема ще разбера дали стрелката ще влезе в червеното, а това е неприятно Радвам се, че има хора като Вас които се опитват да помогнат!

                      Коментар


                        #12
                        Така вече е по-ясно какво те кара да се притесняваш. Задължително трябва да се провери какво "вижда" компютъра на колата, защото ако той "вижда" 65 градуса, няма да даде команда за включване на перката. Ето какво се случи на едно ТД 100, на колегата IGG (надявам се да не бъркам ника му). При закачане на компютъра - температурата която "виждаше" компютъра на колата при напълно загряла кола (стрелка в средата) беше нещо постоянно променящо се между 16 и 25-32 градуса, много бързо, и само в този диапазон - 16-32 градуса. На другия ден друг колега от форума му откачил буксата от датчика, и го напръскал с контактен спрей, почистил го демек. След това, при повторно включване към диагностичния софтуер - показанието на температурата беше стабилно, точно, без никакви колебания, и при загряла кола си отчиташе 72-74 градуса, което мисля че е в норммите за ТД 100. Дано при теб се окаже нещо подобно, леко, и да е достатъчно да се почисти с контактен спрей, но няма как без да се види с диагностичен софтуер какво отчита компютъра като температура. Може да ти се наложи да смениш температурния датчик.Тестовете протичат успешно, защото на практика по електро-веригата няма проблем, и когато задължиш комп. на колата да задейства перката, той го прави. Но когато колата работи - той чака да "види" 97 градуса, примерно, и тогава да включи перка, а той ако не може да ги види тия 97, а вижда да речем 45.... Когато пуснеш климатика - перката заработва, защото тогава се активира от датчик, който следи налягането в климатичната система.Та моето лично мнение е че ако всичко останало е в ред - релета, букси, резистора за бавна скорост и евентуално бушоните, то остава единствено датчикът да не подава коректни данни и да бърка компютъра на колата. И моля да ме извините за подробния разказ.

                        Коментар


                          #13
                          Здравейте отновоОбещах да пиша периодично като има някакво развитие по този въпрос.Първо искам да Благодаря на колегата ogi28b за изчерпателното напътствие :D Днес най-накрая се сдобих вагком ККЛ кабел за по-дълго ползване Накратко проследих температурата от запалването (36 градуса) до достигане до 111 градуса при което стерлката беше с 2 малки деления над средата.Температурата се променяше съвсем плавно без колебания в показанията.Вентилатора не вклучи изобщо. Маркучите и радиатора почти не можеха да се пипнат. Пуснах климатика за сваля температурата до 100 градуса поне.Извадих куплунга на термодатчика на двигатела и още докато включа на контакт се включи 1-ва, а след няколко секунди и 2-ра степен.Утре мисля да поръчам нов термодатчик.Вие сте, кажете какво мислите след тези опити?Поздрави,Пламен

                          Коментар


                            #14
                            Термодатчика го закачи на един омметър и му включи един сушоар да го загрява. И го гледай дали се променя е в какви граници. Ако искаш за по-точно някак го херметизирай и в тенджерата с врялата вода. И го гледаш на 100 градуса дали има правилното съпротивление. Също го пусни от един метър на земята или го разтръскай и го огледай добре да не би да има механично прекъсване.
                            Bravo 1.6 / 16

                            Коментар


                              #15
                              Преди малко драмата завърши с успех Проблема се реши със смяна на термодатчика.Всичко работи нормално!Благодаря на всички които оказаха съдействие!

                              Коментар

                              Working...
                              X