Здравейте голеги, преди известно време акумулатора на автомобила ми здаде багажа и днес го смених с Искра 62аh.Човека от магазина разбирасе замери стоиностите на зареждане и "отечки", който съответно бяха:зареждане 13.4V при пуснати фарове и също толкова при спрени фарове, отечка: 15мА ( не съм много сигурен за точната й стойност и за мерната единица за което се извинявам предварително). Момчето ми каза че "отечката" била 1.5 пъти над допустимата, и че стойността на зареждане трябвало да бъде около 13.7-14V. След 7-8 дни трябва да ида за повторно замерване. След като си тръгнах с новия акумулатор се сетих че докато замервахме стойностите климатика на колата беше включен. Възможно ли е стойността на зареждане да е била по-ниска заради климатика?? И къде най-вероятно да търся проблема с "отечката" (разбирам разбирасе че тя може да е на доста различни места)???Предварително Ви благодаря!!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем със зареждане на акумулатор
Collapse
X
-
Първо 15mA са съвсем в реда на нещата. Допуска се не по-голяма от 30mA. Повечето автомобили покрай мен на които съм мерил са около 20mA. Това е общата консумация от батерията при заключен автомобил, пусната аларма и т.н.Ако е бил точен мултицета 13.4V е малко ниско. По принцип, оловният акумулатор поставен в режим на подзаряд, се чувства най-добре, когато се зарежда с 13.8V. Масово аз съм мерил 14V, като включиш грешката на уреда и т.н., стойността е добра. Според мен, в случая би следвало да се обърне внимание на регулатора и четки. Като се подаде газ, какво се случва с напрежението, защото мерене само на празен ход, не означава кой знае какво. Освен това, не съм съгласен, че консуматорите ще се отразяват толкова много. Да те ще окажат влияние, ако се мери напримел някъде в купето, но директно в/у батерията влиянието трябва да е съвсем слабо.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
това не е утечка! или май малкото израза не е правилен !незнам точния термин но това е ток на покой и както колегата сподели по нагоре това потребление идва от алармата централно и аудиото в колатаа иначе силата на тока се мери като се върже уреда последователно на товара !и човек който не разбира от замерване не трябва да пипа много че ще стане беля
Коментар
-
Благодаря (наясно съм с измерването) Просто питах дали така се мери този ток на покой, или има друг начин за това конкретно нещо Прав си за термина, не е съвсем точен, тъй като има консуматори, които го черпят, не е точно утечка."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Измерването се прави с ампермер, но трябва да се внимава, с конкретния автомобил. Например БМВ-тата, при заключване и преминаване в покой, харчат около 10А. Та трябва да е съобразен измерителя. Освен това ако мултицета е ефтинджос, шунта вътре е калпав и много често тези вериги вообще не могат да сработят, съответно остават незадействани, а в реалният живот могат да са причина за проблем, но няма да се разбере.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Замервахме напрежението първо при ниски обороти (горещ двигател разбирасе) и след това при форсиране на двигателя.Моето лично мнение е че в крайна сметка тези "отечка" не е от вчера или онзи ден а най-вероятно така съм взел колата преди 2г. и че не тя е съсипала акумулатора който беше на 5-6 години и няколко пъти съм му наливал дест.H20, последният път дори едната клетка беше около 2см на сухо отгоре. Ще ида в сервиза отново да ми замерят тези стойностти и ако ми признаят гаранцият ще е ОК. Честно да си присная нямам особенно голямо желание да търся причината за тази консумация защото се опасявам да не стане по-лошо пък и тези майстори са....FIat brava 1.6 16V 1999г.
Коментар
-
Никога досега не са ми мерили токове на утечка,при купуване на нов акумулатор.Мери се напрежението в/у клемите при включени къси светлини и вентилатор на парно на първа степен.Напрежението не трябва да е под 13,8V. Заверяват гаранцията и това е. А колегата дето е дал примера с БМВ-то, ако харчи в дежурен режим 10А, 10А х 12V прави 120W ,какъв е тоя консуматор,оставен включен? Да не говорим,че капацитет 100Ач на акумулатора означава 10А ток в продължение на 10 часа.Т.е. след 10ч акумулатора е изтощен до нула...
Коментар
-
boy123 написа:А колегата дето е дал примера с БМВ-то, ако харчи в дежурен режим 10А, 10А х 12V прави 120W ,какъв е тоя консуматор,оставен включен? Да не говорим,че капацитет 100Ач на акумулатора означава 10А ток в продължение на 10 часа.Т.е. след 10ч акумулатора е изтощен до нула...
Коментар
-
O.K.,няма да спорим. Явно Dan4ojn е имал впредвид,включения ампермер да има такъв обхват,за да не изгори.Останах с впечатление,че след заключване,консумацията остава 10А. А при заключване е нормално да консумира 10А-четирите моторчета (или електромагнити,зависи от ключалките), дърпат ток,докато заключат вратите.П.С. Имам необслужваем Монбат 62 Ач. в гаранция и в нея наистина пише "ток на утечка 20 мА". Взел съм го от София, бул."Сливница",но втори път не са ме карали да ходя да мерят.Може пък и да са мерили утечката....
Коментар
-
Да, имах в предвид докато траят преходните режими. При менте уредите, пак ще повторя, шунта е боклук и дори да пише, че мери 10А не може да осигори тока, някои вериги не сработват и остават задействани. Съответно тече голям ток и може да се обяви за проблем, а всъщност не е.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар