Здравейте колеги понеже си сложих климатик на бравото(1.4 12в) и си направих копче да пускам компресора...но сега искам и като пусна комресора да трагва и вентилара на радиатора за да може да охлажда климатичния....молбата ми е някой който разбира от тоци да ми направи някаква схема с реле като натисна копчето за компресора и да се прекъсва стандартната верига на вентилатора и да почва да работи а като изключа климатика и да се възстановява нормалната верига.....във вентилатора ми влизат 2 кабелчета черно и червено...копчето ми за климатика е тип ключ(спрано и пуснато положение) + за компресора съм взел от един бушон отдолу под таблото...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за реле на вентилатора на радиатора
Collapse
X
-
Така както си го направил не е добре. В момента този компресор няма никакви защити. Вентилатора не трябва да се върти нон стоп. Има си ел. част която му казва кога да тръгне и кога да спре. Иначе ако искаш все пак да се въртят перките принудително, намери релото което е фабрично за тях.Виж как се управлява дали с - или +.ЕКУ-то ли управлява това реле или датчик на радиатора който си е само за перките.Питам те тези неща за да направим по лесната схема, иначе ако искаш си сложи едно реле паралелно на фабричното за перките и това реле да се управлява от + на компресора и си готов.
-
Щом не знаеш къде е фабричното реле ще ти трябва друго реле, но което да има два NC (нормално затворен) и два NO (нормално отворен) контакта. Идеята е когато релето не е вклю. така да е затворило веригата, че всичко да си е нормално и когато автомобила тръгне да загрява да може да си вклю. нормално перката. А когато ти си я пуснал принудително да прекъсне фабричната инсталация и да подаде захранване към перката и тя да почне да работи. Целта да прекъсне фабричната инсталация е защото дори и при постоянно работяща перка пак датчика ( фабричният) може да реши да я пусне и и да стане късо................. или пък когато не работи компресора да го задейства и него.Ето това трябва да се получиКато ще трябва да си сложиш предпазител и да видиш колко ампера трябва да е релето.
Коментар
-
Каквото и да се прави - прави се УСПОРЕДНО на фабричната инсталация! А не да се прекъсва едно за сметка на друго. При модели с климатик има 2 степени на вентилаторите. Понякога има нужда да работи бавната, понякога - бързата. Това важи и за климатик, и за охлаждане. Ако например работи бавната за климатика, и има нужда от бързата за охлаждане, а ти си я прекъснал в този момент -колата може да загрее повече отколкото трябва, дори да я "изпуснеш" и да прегрее. Обратния случай - ако го направиш така, че да се върти само на бърза степен - тя в един момент няма да е нужна, и ще натоварва излишно колата, която няма големи възможности, а като и работи и климатика, с бърза степен на перката, изпреварването понякога става малко приключение.
Коментар
-
Ти в крайна сметка имаш само да захраниш релето на вентилатора от кабела, който е след първото реле, което ти включва компресора. Предполагам че окабеляването ти изглежда така, или поне така трябва да изглежда, като на първата картинка. Релето на вентилатора обикновено се намира в една кутийка пред акумулатора. Ето примерна картинка на свързване:
Коментар
-
колега ogi28b идеята е добра но с едно уточнение да монтира диод на червения кабел че иначе като датчика включи вентилатора ще тръгва и климатика :D и вентилатора на 1.4 е без реле и се командва направо от датчика аз му препоръчвам да си намери перки от 1.6 да охлаждат по добре че тея само двигателя не охлаждат като хората в жегите като я подгониш а и климатик направо не знам
Коментар
-
Не знаех че няма реле на вентилатора на 1.4, нарисувах го наизуст. Тогава поставянето му е добра идея. Диодът е задължителен, но добре че уточни, за да не стане объркване и да се стопи някой кабел. Ако се сменят перки и радиатори, най-разумно е перки с радиатор от дизелов двигател, там са две, и свързването може да стане доста добро и надеждно.
Коментар
-
Ако приемем, че автомобила няма реле и датчика на радиатора директно управлява вентилатора то тогава е много по лесно от това което писахме снощи един час.Ако датчика е с две крачета, изключваш кабелите от датчика и ги включваш в едно реле. Това реле вече трябва да се управлява с датчика, както е по схемата на колегата @ogi28b. Само сложи един диод между това реле и ключа който ти пуска компресора.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар