Ако ползвам контролер от 16-ка трябва да ремапвам всичко и да си търся и детонационен за такова (тамън си намерих за 8в)+ бобините и комутатора.А по отношение за duty-то разбрах това: (поправете ме ако не съм разбрал нещо както трябва)Просто казано - работата на соленоита не се управлява от постоянно напрежение тип - "има го няма го" , а се управлява с импулси които следват с определен коефициент на запълване и колкото по-голямо нялягане искаме - толкова по-малък трябва да е този коефициент (подобен е принципа на работа на импулсните захранвания). Това изобщо не е проблем да го реализирам в схема, още повече че имам формулата по горе, която е дал в описанието колегата и ще ми опрости изчисленията.Веднага рисувам блоковата схема:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
diy boost control
Collapse
X
-
Колкото по-голям бууст искаме, толкова по-голям дюти сайкъл на соленоида (като процент) трябва да зададем.При Апекси-то има Self-learning mode, при който самия контролер така променя дюти-то в оборотния диапазон, че да достигнем и получим възможно най-права графика на налягането (без овърбуусти и спадове).Ето така изглеждат графиките на дюти-то на соленоида, при ръчно зададено дюти и при включен self-learning:
Коментар
-
Ееее.... то пълно щастие нема :D С механичен е по-лесно и по-ефтино, мма пък с електронен е доста по-прецизно и имаш къде къде повечко възможности и екстри А според мен лично нема вариант с механичен да е по-дуракоустойчиво от колкото с електронен И при двата варианта имаш маркучи и големия проблем с нежелан бууст по мое мнение, основно идва от скъсан или изваден маркуч към актуатора (гейта), само дето при електронния има вариант да има аларма за надвишен бууст и да можеш да реагираш, докато при механичния може и да си само свидетел на ’готините’ поражения по мотора Пък и ЕКУ-то влиза в Fuel Cut mode, при надвишаване на определено налягане във всмукателя (ако не сме го премахнали или завишили много :D ).Да не говорим, че механичните бууст контролери (кранчета), който масово хората слагат (за по 40-60 лв.) държат кога къвто бууст им хареса (нещо като с бензиновите регулатори за по нема 100 лв. :D, налягането го определят фазите на луната и слънцестоенето :D ).Другия минус на механичните според мен е това, че настройката на бууста се прави примерно при WOT на 4-та или 5-та, щото ако го направим на 2-ра примерно на високите предавки, ще имаме доста по-високо налягане от желаното и реално получаваме различно налягане на различните скорости, а и почти нема вариант при рязко подаване на газ от по-ниски обороти да не правим овърбуустове, което по моите познания не е много полезно нещо
Коментар
-
biser_as написа:Ееее.... то пълно щастие нема :D С механичен е по-лесно и по-ефтино, мма пък с електронен е доста по-прецизно и имаш къде къде повечко възможности и екстри А според мен лично нема вариант с механичен да е по-дуракоустойчиво от колкото с електронен И при двата варианта имаш маркучи и големия проблем с нежелан бууст по мое мнение, основно идва от скъсан или изваден маркуч към актуатора (гейта), само дето при електронния има вариант да има аларма за надвишен бууст и да можеш да реагираш, докато при механичния може и да си само свидетел на ’готините’ поражения по мотора Пък и ЕКУ-то влиза в Fuel Cut mode, при надвишаване на определено налягане във всмукателя (ако не сме го премахнали или завишили много :D ).Да не говорим, че механичните бууст контролери (кранчета), който масово хората слагат (за по 40-60 лв.) държат кога къвто бууст им хареса (нещо като с бензиновите регулатори за по нема 100 лв. :D, налягането го определят фазите на луната и слънцестоенето :D ).Другия минус на механичните според мен е това, че настройката на бууста се прави примерно при WOT на 4-та или 5-та, щото ако го направим на 2-ра примерно на високите предавки, ще имаме доста по-високо налягане от желаното и реално получаваме различно налягане на различните скорости, а и почти нема вариант при рязко подаване на газ от по-ниски обороти да не правим овърбуустове, което по моите познания не е много полезно нещоPower Under Pressure
Коментар
-
Орлине, не го приемай, че ти оспорвам твърденията (единстевенно не съм съгласен, че с електронния за разлика от механичния, мое си счупиш мотора ако откаже), просто споделям наблюдения от моя личен опит :D (в 90% тия ми наблюдения са при рънове на дино, демек бууста се измерва с прецизен мап на самата машина, а не с часовник с неизвестен произход и точност и се вижда точна графика налягане-обороти).Пък и нали просто обсъждаме вариантите и плюсове и минуси на 2-та варианта и разновидностите им, не е идеята се убеждаваме един друг, кой е крив и кой е по-прав и корав С евтините китайчета имам наблюдение върху чужди коли и в повечето случай собствениците им бързо достигат до извода, че не стават за адекватен бууст контрол, на който може да се разчита.На мойта кола съм пробвал с bleed valve на Forge Motorsport UK (за около 80лв.) и тва, което не ме кефеше, е че ако искам да задържа по високо налягане при 5000+ оборота, неминуемо имам овърбууст към 3000 оборота, като на 4-та и 5-та особено при рязко подаване на газ имаше доста по-високи стойности от желания бууст.На чужда кола с кранче на Turbosmart Australia (фирма специализирана в производство на тунинг части, с цена 160+лв.) резултатите бяха доста по-добри от bleed valve на Forge, но според мен при по-продължително натоварване и висока температура в двигателния отсек, определено имаше известна промяна (по-ниско налягане) най-вероятно поради омекване на пружинката от жегата. Изключая това, определено си вършеше работата чудесно, но имайки в предвид цената му и ако приемем, че за правилната му настройка трябва си закупим часовник за бууста, а некви смислени, на които може се вярва са с цени около 150 лв., а има и доста по-скъпи, то сумарно си става пак не много евтина инвестиция А относно електронния, за който говоря ( и имам най-много опит - APEXi AVC-R) работи безгрижно от 2 години, но наистина цената му в стандартния вариант е 450$ в САЩ, а този който аз имам (black limited edition) e 550$ в САЩ и си е доста скъпичко вложение, но пък освен адекватен бууст контрол и доста екстри си е и дисплей, на който можеш си следиш интересни и важни параметри (стига да му е необходимо на човек де )Според мен всеки трябва сам да си прецени колко пари му се дават и какво търси и ще използва в крайна сметка. :DМежду другото има електронни буустконтролери (със соленоид, а не 2 кранчета и превключвател между тях) на цени около 300-400лв. и работят чудесно, просто нямат толко екстри както тия на APEXi, GReddy, Blitz,HKS, AEM и т.н.Ибаси пост-а дет написах, дано се разбира кво искам да кажа :D
Коментар
-
е разбра се де целта дали оравдава средсвата никъде не съм казал че 400$ долара са по добре от 50 кинта нали както казах може и с малко може и с много паре , зависи колко прецеизен искаш да бъдеш и колко точно искаш да коригираш нещата така като гледам колегата ако има 400$ ще ги намести на друго бясто под капакаиначе колегата дето го е намислиш не е лошо но спореде мене и един компаратор трябва да се сложи за точностлошото е на ханд мейд схемите е че все отказва нещо докато ги направиш както орябва , не може екпериментите да си ги правиш върху моторап.с ти на драга що не дойде???Power Under Pressure
Коментар
-
Това което също мисля да направя е да има предупредителен сигнал, който да се включва при повишаване на налягането над 1.3 бара за повече от 5 сек. , примерно. Аз не се притеснявам от надежноста на селф меид електронните устройства, понеже съм свикнал да преоразмерявам елементите които ползвам, докато за фабрични такива съм забелязал че се използват части, които са на границата на параметрите си като допустим ток и разсейвана мощност, например, явно за снижаване на себестойността на изделието. Нямам пред вид специално буст контролери - там нямам никакви наблюдения, а за други ширпотребски електроники от сорта на UPS-и, телевизори и т.н.WhitePower написа:така като гледам колегата ако има 400$ ще ги намести на друго място под капакаbiser_as написа:Според мен всеки трябва сам да си прецени колко пари му се дават и какво търси и ще използва в крайна сметка. :DМежду другото има електронни буустконтролери (със соленоид, а не 2 кранчета и превключвател между тях) на цени около 300-400лв. и работят чудесно, просто нямат толко екстри както тия на APEXi, GReddy, Blitz,HKS, AEM и т.н.
Коментар
-
за последното изречение не бъди сигурен моя чип е направен така че над 1.4 бара за повече от 5 секудни ми светка чека като уарнинг но вервай ми на пълната гас нямаш никакво време да гледаш уредите за целта съм си пуснал алармата на ЕГТ то ако температурите надвишава 800C така разбирам кога да спраPower Under Pressure
Коментар
-
Тази тема я бях забравил (излезе ми от гугъла) . Зарибих се да се опитам да сътворя цифров такъв контролер. Аналговия в началото на темата остана в историята без да го пробвам на колата. Контролера ще е на базата на Arduino Uno http://arduino.cc/en/Main/ArduinoBoardUno Поръчал съм го от нета и го чакам другата седмица да дойде. Като основа ще ползвам тези два проекта: http://www.superturbodiesel.com/std/thread-2112.html http://dmn.kuulalaakeri.org/vnt-lda/Лошото е че са за дизели и двете, имат и отчитане на налягането в изпускателния колектор - EGP (което се взима под внимание при регулирането на надува) заради което ще трябва да се преработва сорс кода. И да се нагоди към датчиците които ще ползвам. Иначе имат доста възможности, но смятам да ги поорежа малко заради ненужните екстри. Проектите ми се струват доста грамотно направени с регулиране на дюти цикъла и стойности по таблици boost/rpm boost/tps (вторият) . Като получа платката и почна да се занимавам с нея ще пиша за резултати. Междувременно ако някой иска да коментира нещо дори да не е свързано конкретно със самоделните контролери - да казва - всичко ще е полезно.
Коментар
-
Платката дойде. Доста интересна джаджа, даже в скоро време ща си поръчам още една. Пуснах го първо във симулационна среда, после в реални условия, (без да е на колата). Работи си 1:1. Не съм написал още кода за отношението rpm/boost. Duty цикъла е 30 хц (вместо 15) защото вътрешния делител не може по малко да се програмира. Вентилатора е за симулация на оборотите. Използвам му вътрешния датчик на хол.Ето скриншот от симулацията и сорс кода. Ако може някой модератор да премести темата в автоелектроника, мисля че е по подходящия раздел.Кода: (сбирщайн от няколко проекта, но работи)Код:int boost = 0; //boost in barint boost_raw = 0;int boost_raw_avg = 0; //Boost in raw 0 - 1024 analog readint boost_reg = 255; //this is uset to regulate the wanes in the turbo 0 = fully ?ben 255 = fully closedint max_boost = 90; // 90 = 0,9 bar int tps = 0;int tps_raw = 0;//All we need to count RPM------------------------ volatile byte rpmcount; unsigned int rpm1; unsigned long timeold;void setup(){ // initialize serial communications at 9600 bps: Serial.begin(9600); TCCR2B = TCCR2B & 0b11111000 | 0x07; digitalWrite(2, HIGH); //Enable internal pull-up resistor for pin 2attachInterrupt(0, rpm_fun, RISING); //Interrupt 0 is digital pin 2, so that is where the IR detector is connected //Triggers on RISING (change from LOW to HIGH) rpmcount = 0; rpm1 = 0; timeold = 0;}void loop(){ if (rpmcount >= 20) { //Update RPM every 20 counts, increase this for better RPM resolution, //decrease for faster update rpm1 = 30*1000/(millis() - timeold)*rpmcount; timeold = millis(); rpmcount = 0; } tps_raw = analogRead(1); //Read tps position tps = map(tps_raw, 0, 1024, 0, 20); //calculate tps (20 = 100%) boost_raw_avg = analogRead(2); //reads boost 3 Bar 0 Volt = -1,5 bar 5 volt + 3,5 bar boost_raw = (boost_raw_avg + boost_raw * 10) / 11; //filter boost_raw = constrain(boost_raw, 300, 1024); //limits range of sensor values to between 0 - 3,5 bar the 307 is = atmosfaric pressure on this sensor boost = map(boost_raw, 300, 1024, 0, 350); //map the 0 - 1024 input to 0 - 350 milibar //if(boost > boost_max) {boost_max = boost;} if (tps > 10) {max_boost = 90;} //if tps>50%, boost = 0.9 if (tps <= 10) {max_boost = 60;} //if tps<50%, boost = 0.6 if (boost > 100) digitalWrite(10, HIGH); //if boost > 1 bar, buzzer on if (boost <= 100) digitalWrite(10, LOW); //buzzer off //Max boost control. if (boost > max_boost) {boost_reg = 255 - (boost - max_boost) * 10; } //254 -(100-90)*10 = boostreg = 150 if (boost <= max_boost) {boost_reg = 255;} //if (boost > max_boost) {boost_reg = 255 - (boost - max_boost);} if (boost_reg > 255) {boost_reg = 255;} if (boost_reg < 1) {boost_reg = 0;} analogWrite(11, boost_reg); //This makes the PWM signal out to pin 11. connectet to the mosfet // print the results to the serial monitor: Serial.print(" RPM ");Serial.print(rpm1); Serial.print("t sensor = ");Serial.print(boost);Serial.print("t output = ");Serial.print(boost_reg);Serial.print("t tps = ");Serial.println(tps); } void rpm_fun() { rpmcount++; //Each rotation, this interrupt function is run twice }// end fast loop
Коментар
-
добре аз имам един въпрос:При по старите бензинови коли слагате регулатор , и уная джаджа дето мери смесите в реално време и си нагласяте колата и буст и гориво. Ами JTD то само от компа ли може да му се бара горивото ? Демек ако си сложи някой на дизел буст контрол аре пак на ремап то ако е така, да ходя да вадя курса за мапер да си барникам колата , щото по 300лв за половин час си е брадва
Коментар
-
Това е само за поддържане на постоянен буст и ограничаването му в определени режими на двигателя. В случая няма да се вдига налягането над 1 бар, колкото е фабричния мап и таблицата за впръскването на дедра турбо. А и забравих да спомена че съм програмирал единия изход за зумер, ако налягането стане над 1 бар. Иначе за ремапа (особенно като за твоя мотор), дето питаш мисля, че имаше човек от форума дето по може да ти обяссни за какво иде реч.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар