Пускам темата за да може да се обмени опит с хора които вече са го правили и са се сблъсквали с определени проблеми или такива, които смятат тепърва да се пробват да си направят. Предполагам че за сигнал може да се ползва и щатния мап, но аз ползвам един от някакъв турбо дизел, дето не му знаех параметрите и излези че е 250кпа. Байпасния клапан е от същата кола, но ще ми свърши работа. Само остана калибровка да му направя, ама друг път ще е. Общо взето съм ползвал части, каквито имам под ръка. Светодиодния индикатор е от някакъв оборотомер, ама се ползва само част от него.http://www.vbox7.com/play:0e437526Преместена по молба на автора.Модераторски екип.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
diy boost control
Collapse
X
-
и аз малко не мога да разбера освен уред за измерване на налягането искаш да правиш още нещо или ... за буст контролер аз наистина бих заложил на механично кранче от истинските даже съм се снабдил с едно за когато му дойде времето~/'''''''''''''''''''''''''\~ Fix
[[ ]== //// ==[ ]] It
|\-----------------/| Again
|_|'-------------'|_| Tomorrow
Подпис по правилата!
Коментар
-
Ами това ми е идеята - да си го направя сам. Трябва ми само точен механичен манометър до 1.5 бара за калибриране. То по принцип е важен принципа на работа, пък за професионалното изпълнение - ако му бях ецнал една платка и да го сложа в красива кутийка с букси - щеше да придобие професионален вид. Общо взето схемата се държи стабилно и е проста. Индикатора може да се замени с електро-механичен, без да се нарушава работоспособноста на клапана. Като се има пред вид че мап-а е доста качествен - се предполага че няма да има девиация на данните от него.tukbata написа:и аз малко не мога да разбера освен уред за измерване на налягането искаш да правиш още нещо или ... за буст контролер аз наистина бих заложил на механично кранче от истинските даже съм се снабдил с едно за когато му дойде времето
Коментар
-
освен настройката за задаване на желания бууст трябва да имаш и настройка на дюти цикъла на бууст соленоида.Иначе се получава така че не може да се контролира пика на налягане и холд бууста в същото време да е този който желаеш.При повечето тунинг бууст контролери има само една стойност на дютито, което на практика не е перфектният вариант, защото не може да се контролира пика на бууста достатъчно добре при зададен висок холд бууст.Най-добре е да си ползваш ЕКУ от Купе 2.0 16В турбо, там си има таблица за желания (таргет) бууст по обороти и отделно доста голяма таблица за дютитата по обороти и натоварване.Само с такива сериозни таблици нещата с бууста могат да са под перфектен контрол без да има пикове.
Коментар
-
ici написа:освен настройката за задаване на желания бууст трябва да имаш и настройка на дюти цикъла на бууст соленоида.Иначе се получава така че не може да се контролира пика на налягане и холд бууста в същото време да е този който желаеш.При повечето тунинг бууст контролери има само една стойност на дютито, което на практика не е перфектният вариант, защото не може да се контролира пика на бууста достатъчно добре при зададен висок холд бууст.Най-добре е да си ползваш ЕКУ от Купе 2.0 16В турбо, там си има таблица за желания (таргет) бууст по обороти и отделно доста голяма таблица за дютитата по обороти и натоварване.Само с такива сериозни таблици нещата с бууста могат да са под перфектен контрол без да има пикове.Power Under Pressure
Коментар
-
да, кранчето върши доволна работа, даже по някога се справя по-добре от някой бууст-контролери относно пика.Иначе ето как изглеждат нещата при заводския ЕКУ бууст контрол на Купе 2.0 16ВТ, просто няма къде по добре, даже не съм имал време да си играя подробно с дютитата, че на пътя е много трудна задача.
Коментар
-
ICI програмката я знам и я имам в комбинация с една джиджавка за ремапване в реално време , само зареждаш бина и го редактираш горивната или ингнищън таблицата )ама не ми върши работа , ония ден на дупница исках да вдигна от 1.2 на 1.5 бара , е няма да извадиш компа и да ремапваштова е за хора дето им правиш колата веднъж излизат от гаража и не пипат а само карат . ако искаш да базикаш буста на мясно става само с външо управляеми елементиp.sako откачиш оригиналния соленоид и го послваш с друга системка са управление на дютито компа ебава ли се ( на пунто чека всетва веднага)Power Under Pressure
Коментар
-
това го постнах за да се види колко е сложна работата с дютитата ако се търси стабилен бууст.Иначе аз си карам постоянно с Острича За бъзикане на бууста може да се ползва чип с два бина и с едно ключе се избира нисък или висок бууст, там на колкото сме си ги записали При откачен соленоид няма проблеми с ЕКУ-то
Коментар
-
Ici, не ми е ясен термина "дюти цикъл" , който споменаваш. Малко разяснение ще може ли.WhitePower написа:а за колекага споменаваш мап , само да отбележа че мапа не регулира налягане а го мери та за целта ти трябва буст метър от някоя марка ако искаш да е точен и един буст контролер , по принцип можеш да използваш и оригиналния соленоид с платка за управление
Коментар
-
Joro написа:Ici, не ми е ясен термина "дюти цикъл" , който споменаваш. Малко разяснение ще може ли.
Коментар
-
ici написа:това го постнах за да се види колко е сложна работата с дютитата ако се търси стабилен бууст.Иначе аз си карам постоянно с Острича За бъзикане на бууста може да се ползва чип с два бина и с едно ключе се избира нисък или висок бууст, там на колкото сме си ги записали При откачен соленоид няма проблеми с ЕКУ-тоPower Under Pressure
Коментар
-
WhitePower написа:ici написа:това го постнах за да се види колко е сложна работата с дютитата ако се търси стабилен бууст.Иначе аз си карам постоянно с Острича За бъзикане на бууста може да се ползва чип с два бина и с едно ключе се избира нисък или висок бууст, там на колкото сме си ги записали При откачен соленоид няма проблеми с ЕКУ-то
Коментар
-
Според моите познания и опит, Апекси-то има повечко екстри и възможности спрямо Греди-то, но това пък го прави малко сложно за настройка (повечко четене и проби трябват за да постигнеш това, което искаш и да му използваш пълните възможности). Единствената екстра на Гредито пред Апексито е, че има аларма за надвишаване на зададения бууст поради няква причина, а също компактния му дизайн позволява монтаж на сякви места Апексито наистина може да регулира бууста спрямо това на коя предавка си (ако се заиграе човек може да го нагласи така, че примерно на 1-ва и 2-ра да не се обуксува безсмисленно, когато е със силна кола на едно предаване), може да регулира бууста спрямо обороти (8 точки през 500 оборота, които покриват достатъчен оборотен диапазон), има възможност за монтаж на Scramble boost бутон (за повишаване или намаляване на зададения бууст с определена стойност и за определено време), задаване на Feedback speed за различните предавки (позволява по-коректен контрол, особено на 1 и 2, когато нещата се развиват доста бързо :D ). Хубава екстра на AVC-R е и визуализацията на 6 параметъра (ако всичко е опроводено)-бууст, обороти, скорост, ТПС, дюти сайкъл на дюзите и дюти сайкъл на соленоида на контролера.Но и аз лично съм на мнението на ИЦИ, че най-добре да се ползва буустконтрола на ЕКУ-то (ако има такъв) и ако имаме възможност и знания да го коригираме така както ни е нужно :D и то най-вече заради възможността ЕКУ-то да коригира бууста при повишаване на температурата на входящия въздух, детонации хванати от кнок сензора и т.н. (с външен бууст контролер тия защити нема как да сработят и да ни запазят мотора)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар