Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

diy boost control

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    diy boost control

    Пускам темата за да може да се обмени опит с хора които вече са го правили и са се сблъсквали с определени проблеми или такива, които смятат тепърва да се пробват да си направят. Предполагам че за сигнал може да се ползва и щатния мап, но аз ползвам един от някакъв турбо дизел, дето не му знаех параметрите и излези че е 250кпа. Байпасния клапан е от същата кола, но ще ми свърши работа. Само остана калибровка да му направя, ама друг път ще е. Общо взето съм ползвал части, каквито имам под ръка. Светодиодния индикатор е от някакъв оборотомер, ама се ползва само част от него.http://www.vbox7.com/play:0e437526Преместена по молба на автора.Модераторски екип.
    Прикачени файлове
    https://www.cialispascherfr24.com/

    #2
    Какаво искаш да регулираш с тази схема ??буста на турбината или ???Щото ако решиш има ефтн електронен буст контролер и механични кранчета от истинските а не от китайските и ще си решиш проблема веднъш за винаги и то по професионално
    Power Under Pressure

    Коментар


      #3
      и аз малко не мога да разбера освен уред за измерване на налягането искаш да правиш още нещо или ... за буст контролер аз наистина бих заложил на механично кранче от истинските даже съм се снабдил с едно за когато му дойде времето
      ~/'''''''''''''''''''''''''\~ Fix
      [[ ]== //// ==[ ]] It
      |\-----------------/| Again
      |_|'-------------'|_| Tomorrow
      Подпис по правилата!

      Коментар


        #4
        Ами това ми е идеята - да си го направя сам. Трябва ми само точен механичен манометър до 1.5 бара за калибриране. То по принцип е важен принципа на работа, пък за професионалното изпълнение - ако му бях ецнал една платка и да го сложа в красива кутийка с букси - щеше да придобие професионален вид. Общо взето схемата се държи стабилно и е проста. Индикатора може да се замени с електро-механичен, без да се нарушава работоспособноста на клапана. Като се има пред вид че мап-а е доста качествен - се предполага че няма да има девиация на данните от него.
        tukbata написа:
        и аз малко не мога да разбера освен уред за измерване на налягането искаш да правиш още нещо или ... за буст контролер аз наистина бих заложил на механично кранче от истинските даже съм се снабдил с едно за когато му дойде времето
        Да това е комбинация от двете - уред и буст контролер.П.П. Това май беше тема за раздел "автоелектроника"
        https://www.cialispascherfr24.com/

        Коментар


          #5
          освен настройката за задаване на желания бууст трябва да имаш и настройка на дюти цикъла на бууст соленоида.Иначе се получава така че не може да се контролира пика на налягане и холд бууста в същото време да е този който желаеш.При повечето тунинг бууст контролери има само една стойност на дютито, което на практика не е перфектният вариант, защото не може да се контролира пика на бууста достатъчно добре при зададен висок холд бууст.Най-добре е да си ползваш ЕКУ от Купе 2.0 16В турбо, там си има таблица за желания (таргет) бууст по обороти и отделно доста голяма таблица за дютитата по обороти и натоварване.Само с такива сериозни таблици нещата с бууста могат да са под перфектен контрол без да има пикове.
          sigpic
          Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
          475HP 11,5/1,9/191
          YouTube

          Коментар


            #6
            ici написа:
            освен настройката за задаване на желания бууст трябва да имаш и настройка на дюти цикъла на бууст соленоида.Иначе се получава така че не може да се контролира пика на налягане и холд бууста в същото време да е този който желаеш.При повечето тунинг бууст контролери има само една стойност на дютито, което на практика не е перфектният вариант, защото не може да се контролира пика на бууста достатъчно добре при зададен висок холд бууст.Най-добре е да си ползваш ЕКУ от Купе 2.0 16В турбо, там си има таблица за желания (таргет) бууст по обороти и отделно доста голяма таблица за дютитата по обороти и натоварване.Само с такива сериозни таблици нещата с бууста могат да са под перфектен контрол без да има пикове.
            да де ама иси нали се сещаш че всеки път ако иска промени се нуждае от нова интервенция на таблицата аз съм с механично кранче и не щото не съм имал пари или нещо от сорта а защото така ми е най лесно и да ти кажа разликата между пик и холд е 0.1 бар демек сега правя пик 1.5 и холд 1.4 до края на оборотомера на всяка предавка а за колекага споменаваш мап , само да отбележа че мапа не регулира налягане а го мери та за целта ти трябва буст метър от някоя марка ако искаш да е точен и един буст контролер , по принцип можеш да използваш и оригиналния соленоид с платка за управление
            Power Under Pressure

            Коментар


              #7
              да, кранчето върши доволна работа, даже по някога се справя по-добре от някой бууст-контролери относно пика.Иначе ето как изглеждат нещата при заводския ЕКУ бууст контрол на Купе 2.0 16ВТ, просто няма къде по добре, даже не съм имал време да си играя подробно с дютитата, че на пътя е много трудна задача.
              Прикачени файлове
              sigpic
              Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
              475HP 11,5/1,9/191
              YouTube

              Коментар


                #8
                ICI програмката я знам и я имам в комбинация с една джиджавка за ремапване в реално време , само зареждаш бина и го редактираш горивната или ингнищън таблицата )ама не ми върши работа , ония ден на дупница исках да вдигна от 1.2 на 1.5 бара , е няма да извадиш компа и да ремапваштова е за хора дето им правиш колата веднъж излизат от гаража и не пипат а само карат . ако искаш да базикаш буста на мясно става само с външо управляеми елементиp.sako откачиш оригиналния соленоид и го послваш с друга системка са управление на дютито компа ебава ли се ( на пунто чека всетва веднага)
                Power Under Pressure

                Коментар


                  #9
                  това го постнах за да се види колко е сложна работата с дютитата ако се търси стабилен бууст.Иначе аз си карам постоянно с Острича За бъзикане на бууста може да се ползва чип с два бина и с едно ключе се избира нисък или висок бууст, там на колкото сме си ги записали При откачен соленоид няма проблеми с ЕКУ-то
                  sigpic
                  Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                  475HP 11,5/1,9/191
                  YouTube

                  Коментар


                    #10
                    евала за мерака колега
                    FIAT Bravo Club Plovdiv
                    Con Asistencia di Veloce

                    Коментар


                      #11
                      Ici, не ми е ясен термина "дюти цикъл" , който споменаваш. Малко разяснение ще може ли.
                      WhitePower написа:
                      а за колекага споменаваш мап , само да отбележа че мапа не регулира налягане а го мери та за целта ти трябва буст метър от някоя марка ако искаш да е точен и един буст контролер , по принцип можеш да използваш и оригиналния соленоид с платка за управление
                      Ако разгледаш схемата, ще видиш че мапа ми дава само инфо за налягането, след това сигнала се дели на две -на едното място през повторител отива на индикатора, а другото място - през компаратор + реле - на "соленоида".
                      https://www.cialispascherfr24.com/

                      Коментар


                        #12
                        Joro написа:
                        Ici, не ми е ясен термина "дюти цикъл" , който споменаваш. Малко разяснение ще може ли.
                        Колега, ще си позволя вместо Ици да ти отговоря аз Обясненията, които ще paste-на по надолу са за това как работи буустконтролера на APEXi (AVC-R) и каква роля играе дюти сайкъла на соленоида при управлението на буустконтролера и какво се променя с промяната на дюти-то:Duty cycle1-во обяснение: First, a little theory is in order. If we take an oversimplified view of the turbo system, the ideal way for the wastegate to work would be to stay closed until the boost pressure reaches our set point and then to snap open the exact amount required to maintain that set point. This is exactly what the AVC-R tries to do. It keeps the wastegate completely closed and just as the boost reaches the set point, it applies the exact pressure (theoretically) to the wastegate actuator to keep the boost at the set point. Now, in reality, things are a little more dynamic. Thats where the self learning features come in as the APEX teaches itself the characteristics of your boost curve. In any case, when you set the duty cycle, what you are really setting is the pressure that should be applied to the wastegate actuator to maintain the desired boost. So how does that relate to duty cycle? The APEXi solenoid valve is a three way valve. When voltage is not applied, the pressure line from the compressor is connected to the input of the wastegate actuator (forcing the wastegate open). When voltage is applied, the open side of the valve is connected to the wastegate actuator, allowing the pressure to bleed off (and allowing the wastegate to close). If the magic pressure that will open the wastegate exactly the right amount is less than the actual boost pressure (and it will be), what the AVC-R has to do is switch the valve on and off very rapidly. When this is happening, the percentage of the time that the valve is open (no pressure applied to the actuator) is the duty cycle. At 50% duty cycle, the actuator sees compressor pressure half the time and releases pressure the other half. At 80% duty cycle, the actuator sees compressor pressure only 20% of the time and the wastegate doesnt open as much. At 20% duty cycle, the actuator sees compressor pressure 80% of the time and the wastegate opens a lot more. Now the duty cycle instructions are starting to make sense If boost exceeds the setpoint, the wastegate is not opening enough - decrease the duty cycle to let the actuator bleed off less pressure. If boost falls off after reaching the setpoint (or doesn’t reach it at all), the wastegate is opening too much - increase the duty cycle to let the actuator bleed off more pressure. So now that we know what duty cycle means, we can calculate exactly what it should be, right? Not really. There are so many variables in a system like this that I know of no way to do an accurate calculation. You just have to go out there an make a bunch of full boost runs until you zero in on the right number. Well, there are worse jobs . 2-ро обяснение: Before we can start programming the AVC-R we need to understand what the duty cycle does. Without going into the theory behind wastgate operation here is basically everything you need to know about setting the duty cycle.Increasing duty cycle increases the length of time that the wastegate remains closed. If you are exceeding your desired boost level than reduce the duty cycle. If you are not achieving your desired boost level or boost falls off after reaching the set point than increase the duty cycle.The AVC-R’s duty cycle is a very powerful tool. You can actually increase spool up with this boost controller.На графиката от дино-то реално можеш да видиш как се изменя кривата на налягането при една и съща зададена стойност (1 бар) и промяна на дюти сайкъла от 55 (зелена графика) на 60 (синя) и на 65% (лилава).
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                          #13
                          ici написа:
                          това го постнах за да се види колко е сложна работата с дютитата ако се търси стабилен бууст.Иначе аз си карам постоянно с Острича За бъзикане на бууста може да се ползва чип с два бина и с едно ключе се избира нисък или висок бууст, там на колкото сме си ги записали При откачен соленоид няма проблеми с ЕКУ-то
                          това с c/k to e хитринка ама не можеш не убедш че едно греди не е по добре а ти що си караш с острича , що не си я напрай и не го свалиш или постоянно нещо има за човъркане или те сърбят ръцете
                          Power Under Pressure

                          Коментар


                            #14
                            WhitePower написа:
                            ici написа:
                            това го постнах за да се види колко е сложна работата с дютитата ако се търси стабилен бууст.Иначе аз си карам постоянно с Острича За бъзикане на бууста може да се ползва чип с два бина и с едно ключе се избира нисък или висок бууст, там на колкото сме си ги записали При откачен соленоид няма проблеми с ЕКУ-то
                            това с c/k to e хитринка ама не можеш не убедш че едно греди не е по добре а ти що си караш с острича , що не си я напрай и не го свалиш или постоянно нещо има за човъркане или те сърбят ръцете
                            За Греди само Профек Б съм наблюдавал и е доста скромен като възможност да държи зададен висок бууст и същевременно да не пиква много.Заводското ЕКУ е просто в пъти-пъти по-добро, само виж таблицата за дютитата колко клетки е по обороти и товар.Не знам на Апрекси примерно дали има такава обемна таблица като заводското, там има една екстра за бууст спрямо предавка което само го няма заводският бууст контрол.Острича ще го махна чак като прекарам няколко часа на дино и успея да настроя прецизно колата окончателно
                            sigpic
                            Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                            475HP 11,5/1,9/191
                            YouTube

                            Коментар


                              #15
                              Според моите познания и опит, Апекси-то има повечко екстри и възможности спрямо Греди-то, но това пък го прави малко сложно за настройка (повечко четене и проби трябват за да постигнеш това, което искаш и да му използваш пълните възможности). Единствената екстра на Гредито пред Апексито е, че има аларма за надвишаване на зададения бууст поради няква причина, а също компактния му дизайн позволява монтаж на сякви места Апексито наистина може да регулира бууста спрямо това на коя предавка си (ако се заиграе човек може да го нагласи така, че примерно на 1-ва и 2-ра да не се обуксува безсмисленно, когато е със силна кола на едно предаване), може да регулира бууста спрямо обороти (8 точки през 500 оборота, които покриват достатъчен оборотен диапазон), има възможност за монтаж на Scramble boost бутон (за повишаване или намаляване на зададения бууст с определена стойност и за определено време), задаване на Feedback speed за различните предавки (позволява по-коректен контрол, особено на 1 и 2, когато нещата се развиват доста бързо :D ). Хубава екстра на AVC-R е и визуализацията на 6 параметъра (ако всичко е опроводено)-бууст, обороти, скорост, ТПС, дюти сайкъл на дюзите и дюти сайкъл на соленоида на контролера.Но и аз лично съм на мнението на ИЦИ, че най-добре да се ползва буустконтрола на ЕКУ-то (ако има такъв) и ако имаме възможност и знания да го коригираме така както ни е нужно :D и то най-вече заради възможността ЕКУ-то да коригира бууста при повишаване на температурата на входящия въздух, детонации хванати от кнок сензора и т.н. (с външен бууст контролер тия защити нема как да сработят и да ни запазят мотора)

                              Коментар

                              Working...
                              X