обръщам се към по напредналите колеги моля препоръчаите ми кабел за авто диагностика и софтуер към него предимно за бензиновите мотори в частност 1.8 16V 1997г но искам да го вързвам към лаптоп а не към компютър търся го за собствена употреба защото не изкам да ходя по сервизи вече и да чувам изрази от рода на "от това може да е" да изсипя пари и после аз пак да си оправям колата по усет
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
препоръчаите кабел за авто диагностика на 1.8 16V
Collapse
X
-
Колега, влез в търсачката, като натиснеш горе вляво бутона "търсене". От там - в лявата част напиши в полето на гугъл-търсачката "схеми на интерфейси за връзка". От резултатите - избери първата тема. От първата тема - прочети първото мнение. Сглоби си адаптер по схемата в първото мнение. После си купи компютър със сериен порт (HP NC8000, Dell M70, и други), направи го така че да се зарежда чист ДОС като го стартираш, и си качи програмата за която говори колегата kluchar - VISA. Нея също може да намериш, като прочетеш същата тема, има линк откъде да се свали. Това ти е напълно достатъчно за да свързваш и "четеш" твоят 1.8. Гарантирам ти за това, лично го направих преди време (не буквално цялото, но гарантирам че с този адаптер и с ВИЗА можеш да четеш 1.8 на компютър с 1 сериен порт). Ако не ти се занимава - купуваш си готов кабел, има предложения в разделите Продава. Това е един от вариантите по които може да се свързваш с компютъра на колата. Разбира се, не е единствен.
Коментар
-
кола
е щом е с 2 Жички тогава би трябвало да стане и другата програма http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=50355 и кабел с К линия само ако не има кабел-преходник с 1 КОМ порт и въпросната ВИЗА /С/ ОТ ИЛКО http://storage.fiat-bg.org/Software/VISA/
Коментар
-
кола
е да това да нее ГОЛФ става с ГАЛЕТО или KKLтук пише повечеhttp://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=50355
Коментар
-
радвам се че ви е забавно но аз имах тип кабел а не софтуер а сега за софтуера на колегата все още не поддържа този мотор друго освен виза ще предложите ли че ако беше за компютър щях да ходя по сервизите целта ми е да го свържа с лаптоп по възможност под ХР пробвах да го вържа с аербега на другата кола 1.616V през кабела зад жабката но нещо и там не се получи а настроиките са както в страницата на автора кабелче между 3 и7 краче също съм запоил но пак ми излиза този прозорец ще се радвам ако някои успее да ми помогне а за присмеха аз си знам че в автодиагностичния софтуер и хардуер сега прохождам и много неща не ми са ясни и за това питам :D
Коментар
-
eh4ev07 написа:радвам се че ви е забавно но аз имах тип кабел а не софтуер а сега за софтуера на колегата все още не поддържа този мотор друго освен виза ще предложите ли че ако беше за компютър щях да ходя по сервизите целта ми е да го свържа с лаптоп по възможност под ХР пробвах да го вържа с аербега на другата кола 1.616V през кабела зад жабката но нещо и там не се получи а настроиките са както в страницата на автора кабелче между 3 и7 краче също съм запоил но пак ми излиза този прозорец ще се радвам ако някои успее да ми помогне а за присмеха аз си знам че в автодиагностичния софтуер и хардуер сега прохождам и много неща не ми са ясни и за това питам :DRenault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
здравей колега благодаря за отговора. ще се опитам да поясня. кабела го закупих оттук http://www.bgsale.eu/vag-com-4091.html заедно с преходник за фиат. точно от куплунга зад жабката се опитвам да се свържа наистина е с 3 пина но единия няма кабел (има само дупка) преди малко замерих преходника точно средното е маса но като замерих куплунга на колата и на двата кабела показа някъде около 5 волта не трябва ли на средното да има маса а на другото някакъв волтаж. ще се радвам ако споделиш ти с какъв кабел и преходник успя да се вържеш и ако си спомняш с какви настроики. А относно укъсяването между крачетата го направих след като не можах да се вържа с стандартния кабел и го направих точно както е уписано на страницата на автора на програмата
Коментар
-
1. Адаптера е правилен и трябва да работи с FiatECUScan без проблем.2. Да, диагностичният куплунг (дето е на колата) е с 3 дупки и 2 кабела ... т.е. едната крайна дупка си стои празна. 2.1. Кабела в средната дупка е маса и тя трябва да отива в 5-ти крак на 16 изводния куплунг на адаптера. 5-ти извод е сигнална маса и тои може да е свързан с 4-ти крак (това е масата на колата, ламарините).2.2. На 7-ми пин е К-линията и тя трябва има връзка с кабела дето е в крайната дупка на куплунга с трите дупки (тоя дето е в колата).2.3. Отделно трябва да си свързал пин 16 към + на акумулатора. Ако ползваш преходника за ФИАТ - от него трябва да излиза един кабел (обикновенно е червен на цвят) ... и той трябва да е към плюса на акумулатора. Като го свържеш - може би в адаптера ще видиш как един светодиод почва да свети (тоя светодиод обикновенно го има, но не е задължително).На преходника от 3-пиновия куплуг на Фиат към ОБД2 куплунга връзките са така:FIAT ................... OBD2 (женската част)===== .............. ================ 1 ....... отива в ...... 7 - това е K-линията !!! и трябва да влиза в дупката на 3-пиновия куплунг в която ИМА кабел ...2 ....... отива в ...... 4/5 - това са масите3 ....... отива в ...... 15 - това е L-линията, която в случая НЕ се изполва ... ............................. 16 това е единичното кабелче (червено?) дето трябва да го вържеш с + на акумулатораАми това е как да въжеш адаптера към ЕКУ-то на колата ....Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
изводите са точно така. крачетата броя като теб. когато вържа червения кабел към + светодиода светва когато натисна "свържи" диода започва да мига ноо резултата отново същия. интересно защо като мерих напрежението на извода на колата и двата дават около 5 волта не трябва ли единия (средния)да е нула или бъркам.благодаря предварително
Коментар
-
Средния трябва да е маса ... т.е. като мериш спрямо ламарините (или минуса на акумулатора) и средния извод - 5 волта е недопустимо много ... вероятно имаш някъде лош контакт ... Ако е миливолти - нормално е ...Опитай да свържеш една 12 волтова лампа (или пробна лампа - по левче в магазините за авточасти) между ламарина на колата и средния извод на диагност. куплунг ... Ако лампата светне, дори и слабо - търси лоша маса ...Ако не светне - вместо пробната лампа сложи по-мощна лампа (например за фара) ... и пробвай пак да се въжеш с ФиатЕКУСкан ... Бих ти казал да дадеш накъсо с проводник, но по-добре си намери защо на средния кабел нямаш маса ... Остава и вероятността модула за еърбега да е дефектен ... или да е модел който не се поддържа от програмата ...Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар