Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за напрежение в акумулатора.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за напрежение в акумулатора.

    Колехи имам следният въпрос. Днес мерих на Аудито напрежението в акумулатора, след като беше престоял 24 часа без да се пали. Останах доста изненадан. Уреда показа 12,11V. На Фиата при 3 дневен престой, съм го мерил и показвал 12,45V.Другото - при работа на място на Аудито показва 13,6V, a на Фиата над 14V.Въпроса ми е колко са минималните стойности при непалена кола повече от 24 часа и колко са минималните стойности при работещ двигател на празен ход?
    Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

    #2
    Мисля ,че при запален автомобил на къси светлини и обороти около2500-3000 трябва да е между13,8 и14,2 волта.Ако е по малко не зарежда добре,ако е повече-презарежда.Когато не е работил акомулатора всичко зависи от самия него-колко е стар,как е експлоатиран,гъстота на електролита и т.н.Много е относително.
    Fiat Marea Weekend 1.8 16V ELX-1997
    Fiat Stilo Multiwagon 1.6 16V 2006

    Коментар


      #3
      По принцип зависи от алтернатора, някой може да каже че 13.6 е нормално, друг - поне 14, в гаранционната ми карта е от 13.8 до 14.4, а най-важното е - какъв е уредът, с който мериш? Най-точно се мери с аерометър плътността на електролита, а не какво е напрежението на клемите. Но ако зареждането е при по-ниско напрежение, нормално е акумулаторът да е с по-малък заряд.

      Коментар


        #4
        Меря го с мултицет за 10лв За зареждането ясно.А за напрежението преди палене. Четох, че при напрежение от 12,1 до 12,3 акумулатора е напълно изтощен, но пък колата си пали без ядове.Всичките тия замервания ги правя понеже имам нерешим проблем с акумулатора. Клемата "+" постоянно се окислява. Шкурих я, мазах я с вазелин, но пак същото. Няма оправия. Та ме навяват някви мисли, че може да е от самия акумулатор.Някаква идея?
        Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

        Коментар


          #5
          Смени клемата какво и се чудиш Аз съм с някакви от "битака" изглежда месингови и няма грижи 3-4 години. Преди това 2 броя оловни ми се скъсаха там където гайките стягат кабела. Добре, че не прецаках имобилайзера, защото от хлабави и полуразпаднали се клеми лошо му става.
          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

          Коментар


            #6
            Тези 300mv не са толкова от значение за паленето, по голямо значение има тока. Зареждането може и при 13.6 да е нормално, но всичко си зависи от автомобила и неговата консумация. Смени си клемата с оловна и по малко ще се окислява. Окислява се защото не е уплътнено хубаво между оловото и пластмасата, изпаренията ............. постоянно излизат от там.................... Не знам ако опиташ с някое лепило от сорта на кана колит да я залепиш. Само химиците да кажат да не се получи някаква реакция и да има

            Коментар


              #7
              С мултицет е много грубо да се каже какво е състоянието на акумулатора. Обикновено работната стойност трябва да е 13.30VАко акумулатора е бил добре зареден 12,11V значи че акумулатора е под 60% от капацитета което е недопустимо при "разрешено" 80% (12.5), което значи че или е стар или е почнал да заминава. Отиди да го проврят и дозаредят както и на фиата Ноо пак казвам че е много относително, тъй като с времето капацитета на батерията сам спада т.е. горната граница пада, но не значи непременно че капацитивните му свойства са лоши, зависи от температурата, от това колко е зареден, колко е ползван и как и т.н. А и говорейки за десети и стотни от волти .. уредите по 10лв. са доста не точни уред под 50лв. не мери реална стойност
              Fiat Brava SX 1.2 16V 82 h.p.


              Когато целта е всичко и пътят е без значение!

              Коментар


                #8
                Interceptor написа:
                Отиди да го проврят и дозаредят както и на фиата А и говорейки за десети и стотни от волти .. уредите по 10лв. са доста не точни уред под 50лв. не мери реална стойност
                Уреда със сигурност не мери кой знае колко точно, но пък и на двете коли е мерено с един и същ Днес след 4 денонощия без палене Фиата показа 12,48 и естествено запали без ядове. Само да спомена, че на Фиата акумулатора е произведен 2001 година и все още е читав.
                spark написа:
                Смени клемата какво и се чудиш Smile
                Ми чудя и се по 2 причини. 1. Искам да намеря някви читави2.Много дебел тоя кабел бе да му се невиди. Малко не ми се захваща сам да го правя
                spark написа:
                Добре, че не прецаках имобилайзера
                На Аудито се прееба километража и съм почти сигурен, че е от това, макар че точно на тоя модел с фейслифта дават дефекти, които обаче са подпомагани точно от такива хлабави връзки.
                chaveto написа:
                Зареждането може и при 13.6 да е нормално
                Забравих май да кажа, че на празен ход Аудито работи на 670 оборота, а Фиата на 1000, която може да дава някаква разлика. Трябва да ги пробвам на 2000 оборота примерно.
                Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                Коментар


                  #9
                  Ами примерно пробвай на 2000 оборота и ако може с оловна клема.Мисля ,че няма да има окис.
                  Fiat Marea Weekend 1.8 16V ELX-1997
                  Fiat Stilo Multiwagon 1.6 16V 2006

                  Коментар


                    #10
                    Ако системата е балансирана добре оборотите нямат никакво значение. На ниските обороти без регулиране напрежението трябва да може да надвиши макс. за акумулатора. Точно затова е и регулатора.

                    Коментар


                      #11
                      Доста сте изписали колеги но явно сте подминали моят въпрос дето преди малко отговорих какъвми беше проблема с падането на акумулатора. Пич ти като мериш какво показва акумулатора мериш ли каква е косумацията на ток на автомобила в изгасено положение а? Стойностите са различни от 230 до 50 ампера но повече не е добре. Аз имах скрита крушка от "майстор" и в комплект със CD ми изтощаваха акумулатора за 1 вечер а той е Бош на 6 месеца. Косумацията на крушката беше 150 ампера а на CD 100 ампера. Обърни внимание на това и не забравяй че различните автомобили имат различни характеристики. Аз имам 4 Ауди в момента и Фиат Пунто та смея да кажа че поне малко съм в нещата.
                      Фиата в никакъв случай не е за подценяване.

                      Коментар


                        #12
                        /исках да кажа четвърто Ауди/
                        Фиата в никакъв случай не е за подценяване.

                        Коментар


                          #13
                          Само да ти кажа, че са мили ампери а не ампери.

                          Коментар


                            #14
                            If the battery appears to be discharged, after having left it with an open circuit for atl east two hours,measure the voltage with no load, connecting a digital voltmeter to the terminals: if it is less than 12.30 Vit is 50% charged; if it reaches 12.48 V it is 75% charged; if it reaches 12.66 V it is 100% charged.Ето какво намерих аз в сервизното ръководство за Бравото.Иначе я някой да ме светне как се мерят отечките.На Бравото си спомням, че ми я мериха...показа 0,1 или 0,01.но какво точно не знам.Сега като се змаисля на Аудито може ад му е сетил плафона в купето, тъй като гасне бавно, а и най-вероятно при отворен капак също свети, за разлика от Бравото. Ще направя ново измерване, само да ми се върне Фиата от ремонт.
                            Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                            Коментар


                              #15
                              Откачваш една от двете клеми и последователно на клемата закачваш мултицета включен да мери ампери. Ако ползваш обикновен мултицет внимавай да не го включиш на малка стойност и да го изгориш. Първо го пусни на макс. А, виж колко е тока и тогава прецени дали можеш да намалиш уреда за да видиш по точно консумацията.

                              Коментар

                              Working...
                              X