Здравейте. Преди определено време минах през една свирепа дупка, наистина свирепа и на пръв поглед нищо, но след малко минавайки през мокра площ ми светна лампичката, че не ми зарежда акумулатора. От тогава винаги като е мокро ми светка и гасне едва при много мощно фурсиране. Другото интересно е, че на празен ход угасва, но като натисна спирачката светка, като я пусна пак угасва. На 4,5 предавка също. Ремъкът ми е почти нов, заедно с всичко покрай него, смениха ми разни джаджи по динамото, но уви пак проблема си го има. Мисля си да не би да се е счупил някой протектор и да навлиза прекалено много вода в ремъка? Ще се радвам да ми помогнете. Благодаря.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
При мокро време ми светка лампичката на акумулатора !?
Collapse
X
-
По-скоро не влиза вода в ремъка, а в динамото. И правилната думае фОрсирамSteliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
-
chaveto написа:Ако навлиза вода при ремъка ще пищи и когато форсираш лампата ще почва да свети по силно. Трябва си проверка на ремъка и проводниците към алтернатора.За справка на колегата от горе където все гледа да прави забележки ще кажа, че динамо не се използва от доста време при автомобилите.== Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp
На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)
Коментар
-
Не знам дали все е контра колегата, ама използването на правилните термини не е без значение за правилното разбиране, нали? Също много полезно е да се дават достатъчно изходни данни за проблема, така че да има по-голяма вероятност да бъде решен.Колега coolboy, да беше написал за каква кола става дума, модел и пр. Например, при някои модели Типо подобен проблем създава един куплунг, през който минава захранването на възбудителната намотка на алтернатора.ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати
Коментар
-
Здравейте. Благодаря за съветите. Забравих да поясня, че колата е Фиат Пунто 2001 МК2 1,9 D ( атмосферен дизел ). Проверих всички и ми смениха някаква ролка на, както се изразиха "динамото" срещу 100-тина лева, понеже само тя била дефектирала. Всичко останало било ОК, но уви проблема си съществува. И при мокро време светка. И според мен не може да е от ремъка. Някакви други идеи? Спешно ми се налага да пътувам, но уви утре ще тичам по майстори. Благодаря.
Коментар
-
@coolboy: Спокойно бе, динамо и алтернатор са един и същ чарк, само, че за да звучим по-образовано му викаме ту алтернатор, ту генератор, а като искаме да сме си българчета му викаме Динамо... Динамо, Генератор, Алтернатор - все едно и също нещо...Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
колега,твоето динамо е така да го наречем "цифрово",което значи,че няма как да се пробва,освен ак оне се намира на колата.Ще кажеш не ме интересува това искам само колата да ми работи - да,прав си,но майсторите които ти го ремонтират трябва да са наясно,а не да ти сменят демпферни ролки защото "това е най-честия проблем".От моя скромен опит предполагам ти е електронната част на алтернатора т.н. реле регулатор,макар да няма нищо общо с релетатата.Това "реле регулатор" се движи в ценовия диапазон 50-100 лв. , спомням си за волво V70 99 год. струваше 72 лв с отстъпката.Най-рационалното действие е да се свали и разглоби алтернатора и да се огледа за видими проблеми (лоши ел. връзки,свършили четки,да се замери диодната плочка за гръмнал спомагателен диод и др.) Успех!
Коментар
-
jenshen73 написа:@coolboy: Спокойно бе, динамо и алтернатор са един и същ чарк, само, че за да звучим по-образовано му викаме ту алтернатор, ту генератор, а като искаме да сме си българчета му викаме Динамо... Динамо, Генератор, Алтернатор - все едно и също нещо...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар