ogi28b , благодаря ти за каталога . Според него излиза1.2/1.4/1.6/1.8 16V 10.01→ 63 610 S5 005 52 470 S4 002Явно са възможни 63 и 52 ah . Интересно е , че в каталога от download секцията , излиза само тази информация , като не става ясно кое за кой двигател се отнася
На моето Стило оригинално акумулатора е 45 А.ч. и беше жив допреди зимата Т.е. изкарал е 7 години. :P Ако сложиш по-голям няма да ти се нацупи, но има ли смисъл?
== Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp
На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)
Мерси колега Точно това ме интересуваше - с какъв е излязла от завода . Колегата от темата с каталога на Бош е писал да гледаме колонка S5 , а там излиза 63 ah . То е ясно де , че може да се сложи по-голям , стига да се побере на поставката :P
Бензиновите мотори лесно се завъртат така че дали 45 или 60Ач все тая.
Не е все тая, защото, ако колата е оригинално с 44ah акумулатор, то и алтернатора й е направен да зарежда такъв акумулатор. И ако ти си вземеш 60ah алтернатора няма да го зарежда добре и докрай и ще се скапе по рано, както и всяка батерия, която не се зарежда правилно.
Не е така , колега.Всичко зависи колко харчиш и колко връщаш в акумулатора. Като си го монтираш зареден в колата, какво да му зареждаш повече?След това изцяло зависи от цикъла на автомобила, например:Палиш - изхарчваш 2 ампера.Караш 2-3км. - Връщаш 2 ампераСхващаш ли? Алтернатора е изчислен спрямо потребностите на автомобила.Акумулатора е само един запас от енегрия, използван когато двигателя не работи или консуматорите са прекалено много.Плюса на по-големия акумулатор е че можеш да слушаш радио по-дълго и да можеш да запалиш после, както и в други екстремни ситуации.Но в такива случаи си е задължително да го свалиш и заредиш, какъвто и да е акумулатора.Пожелавам безаварийни акумулатори на всички!
FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Aко за 1.6 16V дават 60 Ah , а с колко стартов ток ?
Сега на колата е 70 Аh 600 A , но може да е сменян при продажбата на колата.
В дилема съм, а трябва да купувам нов акумулатор и не знам 60 или 70 Ah да взема и с какъв стартов ток, за да няма проблем при палене в студено.
Вземи 60ач. среден или висок клас, вместо 70ач. евтин акумулатор, и ще бъдеш най-доволен.
То ясно, че ще трябва да е 60 Ah, но колко А стартов ток трябва да бъде.
Като гледам 60 Ah стартов ток акумулатори различни марки варират от 450-480-540 А.
Вземи TOPLA - позволява да се долива вода след отлепянe на батериите. ВАРТА например нарочно са направени да не може.
Ако искаш по-висок клас огледай EXIDE.
Редовно 'необслужваемите' акумулатори умират заради ниско ниво на електролита.
Стартовия ток , дори 450 ти е повече от достатъчен. Всичко дето е 450 или повече ти е ок.
Коментар