ще правим едни експерименти с ламбда сонда и попаднах на ръководството на Бош за смяна,там пише- ’кабелите в никакъв случай да не се запояват’предполага се че това е за да не изгори сондата от незамасен поялник , нали?при използване на газов поялник тоз проблем го няма?или греша?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
запояване кабели ламбда сонда
Collapse
X
-
u_boЕтикети: –
-
Re: запояване кабели ламбда сонда
Първо да кажа, че нищо не разбирам от това Но едва ли може да изгори от незамасен поялник, вътре едва ли има такава техникакоято би се повлияла от това.Интересно ми е самият датчик колко се нагрява - да не се опасяват, че ако е запоен кабела,може толкова да се нагрее, че да се разпоиEx Fiat 126P
Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
Alfa Romeo 147 1.6 TS
Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.
-
Къде да не се запояват? Май нещо се бъркате. Не забравяйте че сондата започва да работи над 300 градуса. По скоро да не се запоява, защото калая може да се разтопи и са се укъсят кабелите. Калая започва (зависи от съставките му) около 270 градуса да се топи. А температурата на сондата може да достигне и 800. Аз съм запоявал кабели на сонда, но със сребърен припой и газова горелка и си работи. Кабелите бяха скъсани на 4-5 мм от края на металната капачка. Имайте предвид че и самите проводници не са от мед, а от накакъв друг материал, явно зазащото при висока темп. медта лесно оксидира.
Коментар
-
Причината за да не се спояват кабелите на сондата не ги зная в момента.Но мога да внеса малко пояснения около видовете припой:1) Оловен: най-често срещан със съдържание Sn60Pb40 с температура на топене=183°C2) Безоловен: най-често срещан със съдържание SAC305 (Sn96.5Ag3.0Cu0.5) с температура на топене=217°CНякои от безоловно асемблираните печатни платки при нас преминават през температурни тестове от -40°C до 160°C и след това продуктите си работят безотказно.Mupo написа:Или както каза навремето qnisz - "... какво става с калая при ниски температури?". Иначе да има припои които издържат на ниски температури. Това е другото според мен.Joro написа:Не забравяйте че сондата започва да работи над 300 градуса. По скоро да не се запоява, защото калая може да се разтопи и са се укъсят кабелите......Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
u_bo
има се предвид че кабелите на сондата са около 1 метър и съвсем не са изложени на такива температури.ДА - в началото си сондата е с керамични изолации като печките, но след първите 2 - 3 см си е с нормални кабели, а нали се сещате какво би станало с пластмасовата изолация при цитираните температури упътването на Бош се ’забранява’ да не се запояват краищата на кабела към буксата, а тази букса е в зона с ’нормална’ температура, надали при нашите коли стига повече от 60 - 80 градуса в района около буксата на ламбдата
Коментар
-
Другата причина за която се сещам да не разрешават запояването е че напреженията с които работи сондата са до един волт макс. и при сповяане с калай (тинол) може да се получи някаква разлика на потенциалите (ЕДН) на принципа на термодвойката, понеже както казах по горе кабелите са от някаква странна сплав, което би объркало данните подавани от сондата.
Коментар
-
u_bo написа:има се предвид че кабелите на сондата са около 1 метър и съвсем не са изложени на такива температури.ДА - в началото си сондата е с керамични изолации като печките, но след първите 2 - 3 см си е с нормални кабели, а нали се сещате какво би станало с пластмасовата изолация при цитираните температури упътването на Бош се ’забранява’ да не се запояват краищата на кабела към буксата, а тази букса е в зона с ’нормална’ температура, надали при нашите коли стига повече от 60 - 80 градуса в района около буксата на ламбдата
Коментар
-
u_bo
-
Колегата Стефан Хаджов много правилно е обяснил. Калайдисването може да стане само с киселинен флюс /хапче аспирин също върши работа/. Изпозлването на киселинни флюсове при спойки в елетрически вериги обаче води до бърза корозия и прекъсване на жиците. Затова спояването трябва да се избягва при такива проводници.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар