Здравейте колеги!. Наскоро ми се наложи да сменя колата (разбира се само колата, а не марката и модела - Фиат Темпра). Появи се обаче проблем. Старото возило беше седан 1,9Д с аналогово табло, а новото е комби 1,9 ТDS с дигитално табло и въпреки че изчетох доста по темата не можах да намеря описание на самото табло, затова моля просветете мене неукия относно някои нещица.1. Над оборотомера в границата на критичните обороти (5000-6000) има червена индикация, която свети постоянно, но при повишаване на оборотите намалява силата на светене. Въпроса е - това нормално ли е и какво показва?2. Индикатора за турбото до къде е нормално да се пълни и има ли нещо, което да показва достигане на гранични стойности на работа на турбото?3. Разбрах каква е комбинацията за проверка на това колко пъти е превъртян километража, но не разбрах каква е комбинацията за проверка изправността на лампите по таблото4. Има ли регулиране на фаровете според натоварването и къде се намира? (Имам предвид, че при пълен багажник все пак муцумата се вирва доста нагоре и късите може да станат като дълги,а дългите да търсят самолети в небето)5. Ако се наложи (да не дава Господ) може ли да се замени дигиталното с аналогово табло, необходими ли са някакви доработки и какви? Благодаря предварително за компетентните отговори.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Темпра -питане за дигитално табло
Collapse
X
-
1. Предполагам силата на светене не намалява на целия оборотомер, а само в от дясната му страна, от към зоната на 6000 оборота. ТОест когато оборотомера се пълни, към дясната страна избледнява. Това е поради изгоряла лампа на подсветката. Таблото се маха лесно и крушките също се подменят лесно.2. Индикатора не трябва да се пълни до край. По спомен имаш червена лампа на таблото, която ако има проблем с пренадуване светва.3. Няма комбинация за проверка на изгоряла лампа. Има само за светване на цялото табло, но това не включва подсветката. Причината е проста - подсветката винаги свети на всички уреди и ако някоя круша е изгоряла, то се вижда и без тест.4. Някой модели имат функция за автоматично накланяне на фаровете при натоварване на автомобила. Има една "джаджа" на задния мост, подобна на кантарчето за регулиране на усилието на задните спирачни апарати. Най-лесно е да видиш при фаровете. Ако до тях не влизат по една тръбичка във всеки фар, то най-вероятно нямаш такава система.5. Става промяната. Все пак не всички са с дигитални табла. Има леко разминаване в буксите на самото табло, а и мисля, че на аналоговото табло скоростомера е с жило. При голям зор от нуждата за преправяне ще стане. Ама за мен лично да замениш дигиталното табло с аналогово си е чиста доза разхищение Успех.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
-
Колеги, благодаря много за бързите и изчерпателни отговори. Явно варианта със смяна на табло отпада, поне до поява на изключителна необходимост. Кажете обаче кое е нормалното: Оборотомера да е осветен и с повишаване на оборотите да почернява (нещо като километража на старите полски фиати)Или да е тъмен и с повишаване на оборотите да засветва колкото са самите обороти.Питам защото като натисна заедно бутоните за 0trip и tot/trip оборотомера понякога светва изцяло, а друг път почернява изцяло и незмам кое нормално състояние. Предполагам някъде има хлабава връзка и прави проблем, но ще чакам да се затопли времето, че не ми се работи в този студ.TEMPRA 1,9D 1994г. седан - преди
ТЕMPRA 1,9TDS 1993г. комби - сега
НЕ КАРАЙ С ПО-ГОЛЯМА СКОРОСТ ОТ ТАЗИ, С КОЯТО МОЖЕ ДА ЛЕТИ ТВОЯ АНГЕЛ-ХРАНИТЕЛ
Коментар
-
Имаш изгорели лампи на подсветката. Разглоби си таблото и отзад едни малки крушки в червени цокли са за подсветката. Завърташ цокъла и дърпаш. После крушката се вади от самото цокълче. Въоръжи се със омметър да провериш кои са здрави и кои не. Ако са някоя лампа е почерняла повечко но все пак не е прекъснала, по добре я смени, защото няма да изкара много, пък свалянето на таблото не е от най-приятната работа. Червените са за подсветката, а черните са за различните индикаторни лампички на мигачи, фарове и т.н. Оборотомерът трябва да свети равномерно в цялата си дължина. Имай пред вид че по някога лампичките имат навика да не спират изведнъж а да почнат да примигват при вибрации (жичката ту прави контакт - ту не) за това те заблуждава.
Коментар
-
Индикацията за температура, гориво и обороти имат еднакъв тип подсветка. Принципно трябва да ти е разграфено таблото на клетки с подаване на контакт. И с вдигане на оборотите светват чертичките вътре в клетките. В студа е възможно нещо да не контактува и да ти прави въртели. Над фаровете имаш по един палец, който може да се премести на ръка на ляво или на дясно. Намира се пред гредата. Тако е поне при моделите, които нямат някакви допълнителни регулажи от вътре или пък автоматични.Идеята с подмяната на таблото ми се струва някак си не добра. Вече спокойно се намират дигитални табла за по 50-60лв.Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
-------------------------------------------------------------
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар