Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Check Panel на кола без такъв

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Check Panel на кола без такъв

    Колеги значи имам един километраж дето е от Мареа дизелова и има чек панел.Сложих го на мойта кола и си работи коректно!Понеже имам проблем с "бензиномера" както някой го наричат и ми хрумна да сменя километража и да видя дали пак ще се появи проблема!Днес монтирах километража и стрелката грам не мърда и да играе в движение, което значи, че старият ми километраж се е прецакал или така само си въобразявам.С него преди стрелката ту падне "до пирона" ту се вдигне както трябва и за това взех на заем тоя километраж и това "явление" изчезна.Знам, че когато резервоара е към половината пълен илл повече няма проблеми и за това в момента съм почти пред резерва и пак показва коректно.Та стига с обяснението.Сега да започна с въпросите .Рових се из менюалите на Мареа и намерих схемите, но някой работи не са ми ясни и искам да попитам някой дето повече разбира!От тази схема се вижда ясно, че на букса 6C ми трябват крачета 13,14,15 и 16 за вратите.Излизат кабели от крачета 15 и 16 и след това ей това дето е обозначено със синьото не знам какво означава?!?!По принцип искам да попитам какво означава този знак ?Иначе номерата 35, 36, 86 и 87 оградени със синьо са така да ги нарека "конектори" дето се прокарват кабелите от самото купе за да влязат кабелите във вратите на автомобила или греша?До тук добре.Също така не знам какво е това N.D. дето е обозначено пак със синьо?Накрая вече отиват жиците към номерата 108, 109, 110 и 111 където са на съответните врати ключалките.На свеки един номер ни трябват буксите обозначени с буквата C, тъй като и буксата на самият километраж е обозначена с тая буква .Искам да попитам къде точно се намира тая букса, че нещо не мога да се ориентирам?!?!Аз си мисля, че трябва да се пуснат 4 кабела от крачетата на буксата 6C с номера 13,14,15 и 16 и да минат през "конекторите" обозначени с номера 35,36,86 и 87 към дадените врати и да се свържат към тези кабели за централното, но не знам дали така трябва да е и къде се намират?!?!Интересува ме дали така се свързва и ще трябва ли нещо допълнително да се слага или променя?!?!Ето ще постна още една схема как минават кабелите.

    Ex: Fiat Brava 1.4 12V 80 к.с. 1997г.

    #2
    Това N.D. ( _._ ) означава заводска спойка - място в което се събират няколко кабела, и са запоени, и опаковани в изолирбанд, да речем. Написано е на схемата (ultrasound-soldered.....)Когато колата ти е с централно, на самите машинки във вратите има едни ключета, които се затварят едва когато вратата е напълно затворрена, а ако е полузатворена, само на първата степен - ключето още не ее затворено, и чек-лампата свети. Един вид - следи позицията на ключалката. 35 36 86 87 са ти буксите на вратите.Напълно е възможно в твоите машинки да нямаш такива ключета, които да показват позицията на ключалката, и нищо да не можеш да направиш. От тези ключета също се взима сигнал за плафоните, затова на модели с чек-контрол на вратите - дори и да притвориш вратата, плафонът не изгасва, докато не щракне ключалката, а на модели без чек-контрол - плафоните взимат маса през едни бутончета , които са между пантите на вратите, и с такива приципно е кофти, защото може хем вратата да не ти е напълно затворена, хем плафонът да не свети, и да мислиш че е затворена.

    Коментар


      #3
      Ето така е на Брава, Марейския е по-различен, защото там се следи коя точно врата ти е отворена, докато на Брава следи само дали изобщо някоя врата е отворена. Но в общи линии - има механизъм в ключалката:
      Прикачени файлове

      Коментар


        #4
        Колега, значи да се примиря, че нямам тази екстра и да не се захващам!Иначе ако примерно го свържа с бутона между пантите дето е няма ли да стане?Поне си мисля, че този бутон прекъсва масата като е затворена вратата.Понеже бутона е много изпъкнал и трябва доста да се отвори вратата за да светне плафона, няма ли да може да се премахне една част от него (да го делнеме с макетно ножче) и да стане по-късо и дори при полузатворена врата да светва плафона и да индикира на таблото?Ще приложа снимки на бутона колко е изпъкнал и колко трябва да се отвори вратата за да реагира и да светне плафона и ако се скъси достатъчно мисля, че ще се получи
        Прикачени файлове

        Ex: Fiat Brava 1.4 12V 80 к.с. 1997г.

        Коментар


          #5
          Ами... за ставане може би ще стане. Но идеята на чек-контрола каква е? - Когато някоя врата е полу-затворена, т.е. ключалката не е щракнала 2 пъти, а само ведъж - да ти сигнализира, защото от купето всички врати ще ти изглеждат затворени, а всъщност ще имаш отворена, но няма да ти сигнализира, защото ще се следи бутона за плафона, който фактически е натиснат. А когато ти сигнализира че е отворена вратата - тогава тя наистина ще е отворена, и направо ще зее. Е мисля че на средностатистически шофьор не му е нужен чек-контрол, за да види че вратата му е отворена ! Но както си решиш. Ако е само заради вратите, и трябва да се прави през тези бутони - аз лично не бих го правил, поради горе-изложените причини. Но ако решиш - ще помагам, ако мога, от разстояние.

          Коментар

          Working...
          X