Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какъв акумолатор да си купя за Punto 1.7 TD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Какъв акумолатор да си купя за Punto 1.7 TD

    Извинявайте ако повтарям някоя тема,но нямах време да прегледам много затова написах нова.Въпроса ми е колко амперчаса трябва да е минимум и максимум акумолатора на Пунто 1.7 ТД.На един колега Браво-то му го сполетя голямо нещастие и мисля да му взема акумолатора,който е Bosch необслужваем и се чудя дали ще ми е ок за Пунто-то.И ще можем ли да го наместим.Неговото Браво е 1.2 99 г.Трябва да реша какво да правя до петък че тогава ще е интервенцията.
    Fiat Punto 1.7TD ELX 70hp 1998 г.
    Seat Arosa 1.0 50hp 1998 г.

    No one ever really dies

    #2
    кола

    тук пише зависи модела с климатик или без ама 48-50 Ач може и по голям ама стига да се помести че при мен не влиза както трябва http://www.punto.hit.bg/teh.html
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      За Пунто 1.7 TD акомулатора трябва да бъде не по-малък от 60 Ah, на моето съм сложил 80 Ah и се събира без проблем. Колкото е по-голям акомулатора толкова му е по-леко и би трябвало да изкара повече време. За това какъв най-голям акомулатор може да се сложи, зависи само от мястото където се слага.
      FIAT PUNTO 1.7 TD
      CITROEN XSARA 1.8 16V VTS EXCLUSIVE

      Коментар


        #4
        Обикновено при закупуване на акумулатор, консултанта препоръчва закупуването на по-голям от този, който е даден по книжка на дадения автомобил. А в някои случаи дори предупреждават, че няма да заверят гаранцията, ако не е с препоръчания от тях ампераж. Това мен ме навежда на мисълта, че по-вероятно данните изписани върху продаваните в момента акумулатори не отговарят на 100% на истината и при закупуването на акумулатор трябва да се гледа максимално да запълва мястото за такъв в колата. И според мен акумулаторът за дизелче с такава кубатура трябва да е над 55-60 AH.
        Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
        Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
        -------------------------------------------------------------

        Коментар


          #5
          2000_16V написа:
          Обикновено при закупуване на акумулатор, консултанта препоръчва закупуването на по-голям от този, който е даден по книжка на дадения автомобил. А в някои случаи дори предупреждават, че няма да заверят гаранцията, ако не е с препоръчания от тях ампераж. Това мен ме навежда на мисълта, че по-вероятно данните изписани върху продаваните в момента акумулатори не отговарят на 100% на истината и при закупуването на акумулатор трябва да се гледа максимално да запълва мястото за такъв в колата. И според мен акумулаторът за дизелче с такава кубатура трябва да е над 55-60 AH.
          Да бе да , а да ти е идвало на ум ,че ако е прекалено голям по ампер часове като се разреди ,генератора няма да смогне да го зарежда ?Се пак си има някакви стоиности , като искаш голям акумолатор се мисли и за по голям алтернатор.На Моито Пунто 1.1 със зор се побира 55 Аh може и грешка да съм направил пожене по книжка дават 44 аh.Но то ще си проличи.А за дизел иска мощни акомулатори от 62 Аh нагоре... 72 та, някъде. Но се пак не се чуди във всеки един магазин и а в нета има каталог може да провериш за дадения обем и според генератора на агрегата колко трябва да е точно.
          >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

          Коментар


            #6
            Сервизите не искат да заверяват гаранцията ако акумулатора е с по-малко амперчасове от заводски предписаното за определения вид двигател. За Пунто 1.7 TD предписанията са за 60 Ah. Също така е мит че генератора на автомобила не може да зареди по-голям акумулатор, има доста изписано по този въпрос.
            FIAT PUNTO 1.7 TD
            CITROEN XSARA 1.8 16V VTS EXCLUSIVE

            Коментар


              #7
              TOKATA написа:
              Сервизите не искат да заверяват гаранцията ако акумулатора е с по-малко амперчасове от заводски предписаното за определения вид двигател. За Пунто 1.7 TD предписанията са за 60 Ah. Също така е мит че генератора на автомобила не може да зареди по-голям акумулатор, има доста изписано по този въпрос.
              и аз съм на същото мнение за генератора че нямало да зареди,дрън дрън.... миналата година си купих 62 ампер часа. темпра 1.6 ми е колата.преди това стария беше 70 ампер часа и пишеше на него че е прозведен 2001-ва година.адския акумулатор , без да сме го зареждали или подобно.за дизела се иска по голям ампераж,така че за колегата дето се чуди взимай 70 или 74 амперчаса....
              Citroen Xsara 1.9 TD 90 hp

              ex - Fiat Tempra 1.6 i.e. 75 hp

              Коментар


                #8
                SilenceR написа:
                TOKATA написа:
                Сервизите не искат да заверяват гаранцията ако акумулатора е с по-малко амперчасове от заводски предписаното за определения вид двигател. За Пунто 1.7 TD предписанията са за 60 Ah. Също така е мит че генератора на автомобила не може да зареди по-голям акумулатор, има доста изписано по този въпрос.
                и аз съм на същото мнение за генератора че нямало да зареди,дрън дрън.... миналата година си купих 62 ампер часа. темпра 1.6 ми е колата.преди това стария беше 70 ампер часа и пишеше на него че е прозведен 2001-ва година.адския акумулатор , без да сме го зареждали или подобно.за дизела се иска по голям ампераж,така че за колегата дето се чуди взимай 70 или 74 амперчаса....
                А защо тогава алтернаторите са с различни КW мощност ? И Мисълта ми е следната примерно с прекалено голям акомулатор той по-дълго време ще казва на релето ,че няма нужда от зареждане докато черпи ток от него за движение двигателя.... и в един момент когато си навартял сумати колометри и ще спираш автомобила в покои примерно след 100 км изминати , тои ще каже на релето ,че има нужда от заряд , но като няма кои да го зарежда ... примерно спрял си си колата ? Остава не зареден , Даречем ,че при следващото палене вече почне да поема заряд понеже генератора е по слаб ще е нужно повече време за зареждане .... което пак няма да стигне за напълно като изминеш примерно пак 100 км ... И в един момент малко по малко с неправилен разряд и заряд се убиват Амперчасовете на акомулатора.С по-малък акомулатор не мисля ,че ще го има този проблем.Но кои си взема по-малък акомулатор от нужния? Винаги стремежът е към по-големия.А дали 62 Амперчасов или 72 при 1.6 мотори бензин те са големи и следователно имат голям алтернатор по мощност и сила на зарядния ток,понеже се нуждаят и от повече ток.Та идеята е не ,че го зарежда .А колко бързо ще го зареди и ще възтанови загубите от разряда.(За коли които се карат всекидневно проблема не е ,чак толкова голям ,но иначе...)А относно дизеловите двигатели те не се нуждаят от електричество по-време на работа(поне по старите) , а за новите и да ползват то е някакво минимално .А относно нуждата от голям акомулатор е заради нуждата от мощност при запалване от стартера,зада преодолее нагнетяването и згъстяването на дизеловото гориво.
                >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                Коментар


                  #9
                  Колега съветвам те да прочетеш малко литература за акУмУлаторите, за алтернаторите, за амперчасовете за амперите на стартерните батерии. В думата акУмУлатор има само една буква О, и тя е предпоследна. Това също е важно. Ако искаш да поднесеш информация на някой, и той да я възприеме - трябва да е написана грамотно.

                  Коментар


                    #10
                    Fiat_Punto11 написа:
                    А защо тогава алтернаторите са с различни КW мощност ?
                    Ами защото различните автомобили имат различно максимално потребление на ток по-време на движение в зависимост от инсталираните консуматори (климатик, фарове за мъгла и т.н.). Колкото са повече консуматорите толкова е по-голяма мощноста на алтернатора за да може да ги захранва нормално и да зарежда акумулатора, а не да се черпи ток от него.
                    FIAT PUNTO 1.7 TD
                    CITROEN XSARA 1.8 16V VTS EXCLUSIVE

                    Коментар


                      #11
                      TOKATA написа:
                      Fiat_Punto11 написа:
                      А защо тогава алтернаторите са с различни КW мощност ?
                      Ами защото различните автомобили имат различно максимално потребление на ток по-време на движение в зависимост от инсталираните консуматори (климатик, фарове за мъгла и т.н.). Колкото са повече консуматорите толкова е по-голяма мощноста на алтернатора за да може да ги захранва нормално и да зарежда акумулатора, а не да се черпи ток от него.
                      Е аз какво казвам , А кой ме разбрал разбрал ,които не е здраве да е , се пак не съм вишист с купена диплома , а прост маняк ... и които не му допадат постовете ми дане ги чете.
                      >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                      Коментар


                        #12
                        http://clubalfaromeo.com/forum/showt...?t=37656Ако не можете да свалите файла, ще го кача в този форум.С 2 думи прости каталог на фирма Бош ( тея бяха от наше село май май ??? ) - за коя кола какъв акумулатор е нужен.Всичко друго си е за раздел "Общи приказки"п.с. Е па как може на 166-ца с мотор кат моя да излиза по книжка и каталог 100+ амперчса па за моята 72 са достатъчни.Па да има 166 какво повече да обслужва с това аку ....
                        Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                        ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

                        Коментар


                          #13
                          Разликата между малкия и големият акумулатор е, че при равни условия малкият акумулатор ще се разрежда повече от големия (в процентно отношение, ако мога така да се изразя). Но в същото време, ако алтернатора на автомобилът работи нормално, то той ще може да зареди колкото в малкия, толкова и в големия и в този случай големият ще е по-зареден от малкия. Но един малък акумулатор много трудно ще може да постигне същия по големина стартов ток, като големия, ако са в един и същи клас и марка акумулатори. И съответно това може да се укаже определящо за един по-трудно палещ автомобил, особено при зимни условия. П.П. Колега pr_00f , файлът няма отваряне и ако мислиш, че може да е от полза за съфорумците направо го качвай.
                          Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
                          Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
                          -------------------------------------------------------------

                          Коментар


                            #14
                            Все още не съм си купил нов акумулатор,този който мислех да слагам е на мой приятел и се оказа че е 45 ампер часа,и естествено не го сложих.Интересно е че на моя не пише никъде колко е хаха.Само че като размери е 2-пъти по голям от този с който щях да го сменям.Ходих да ми го проверят,казаха че е ок.Доляха ми само течност че ми бяха сухи плочите иначе бил пушка.И май е така(дано не го прокълна)защото при минусови температури когато двигателя е студен паля адски трудно с подадена газ и държейки ключа завъртян над 10сек но досега акумолатора никога не ми е падал.Карам я всеки ден,и гледам като съм имамл зор с паленето след това да работи поне 30 мин че да се зареди акумулатора.Незнам дали има логика в действията ми.Това все пак ми е първата кола и не разбирам кажи речи нищо.Така че засега немисля да сменям акумолатора.Но пък трудното палене много ме мъчи.Всъщност как е най вероятно без да искам да си изтоща акумолатора?
                            Fiat Punto 1.7TD ELX 70hp 1998 г.
                            Seat Arosa 1.0 50hp 1998 г.

                            No one ever really dies

                            Коментар


                              #15
                              Що не провериш дали не ти е заминала някоя свещ.
                              Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ

                              Коментар

                              Working...
                              X