Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Каква е схемата за РЕЛЕ -то за пръскалките на фаровете?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Каква е схемата за РЕЛЕ -то за пръскалките на фаровете?

    Здравейте колеги, понеже релето, което контролира пръскалките на фаровете ми е заминало най-вероятно (понеже го замервахме) и пръскалките не работят(иначе бушона е здрав, помпичката работи, пръскалките пръскат, като ги закачим директно). Та бих искал да разбера каква е схемата за да го заменя с друго реле - аналог. На старото ми реле няма никаква посочена схема, само номера.
    Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)

    #2
    кола

    по № в нета може и да излезе снимка
    КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
    Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
    http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

    Коментар


      #3
      Релето е по-особено. Особеното се състои в това, че има кондензатор вътре в него, (примерно, може и да е друга електроника). Релето е захранено, когато включиш късите, иначе не, а чрез лоста подаваш импулс , който води до затваряне на веригата на релето, и самото реле подава ток към помпата, която е доста мощна. Така че ако е възможно да се отвори и ремонтира - добре, ако ли не - ново или от морга, просто няма да стане кое да е реле. В смисъл - като го отвориш - няма да ти трябва схема, вътре сигурно е елементарно. Най-много да трябва да се смени 1 кондензатор.
      Прикачени файлове

      Коментар


        #4
        ogi28b написа:
        Релето е по-особено. Особеното се състои в това, че има кондензатор вътре в него, (примерно, може и да е друга електроника). ...
        Помпата за пръскалката на фаровете се управлява от контактите на реле ... и спокойно може да мине без никаква електроника.Ако има кондензатор (или някакъв дросел и кондензатори)в релето, то най-вероятно са сложени за да намалят радиосмущенията от комутацията на контактите и/или четките на ел.двигателчето на помпата. Но ако има смущения които да влияят на радиото, може да се сложи и допълнителен филтър, подобен на тези дето ги продават за по няколко лева ... и се използват да филтрират захранването на автомобилните радиоприемници.Ако колата си има инсталация за втората пръскалка, тогава е по-удобно да се потърси точния модел реле и само да го боднеш в гнездото ... а до казанчето като си има пуснати кабели, само да сложиш помпичката и си готов.
        Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

        Коментар


          #5
          ПОЧТИ съм сигурен че релето е с нещо, което му пречи да затваря постоянно веригата. Като импулсно реле, все едно. Подобно на релето на задната чистачка.

          Коментар


            #6
            За задната чустачка положението е елементарно ... става въпрос за електрониката дето е в бялата кутийка до ел.мотора на задната чистачка ... В тази кутийка влизат 3 кабела - маса, +12 и сигнален/управляващ/пусков/стартиращ сигнал ...Как работи:При подаване на +12 чрез лостчето и релето дето е отпред се зарежда един кондензатор ... напрежението от този кондензатор отпушва един дарлингтон транзистор, който от своя страна подава напрежение на реле, а контактите на релето подават напрежение на ел.двигателчето за чистачките за около секунда (докато се разреди кондензатора) ... за това време контактите към концентричните шини вече са навлезли в областа, дето през тия шини се подава постоянно захранване и двгателчето не спира ... и като чистачката направи пълен оборот, контактните платини отиват вече в областа където веригата е отворена и тогава двигателя спира ... Демек цялата електроника е само за да се гарантира, че при чукване на лостчето за задействане на задната чистачка, двигателя ще получва захранване докато със сигурност контактите навлязат в областа на трите концентрични шини дето има късо между две от тях ... и така да се подава захранване докато чистачката направи пълен оборот и се върне в начално положение...Сори, много лошо ги описах, ама ... Това го знам, щото при мен задната чистака отказа въобщв да се задвижва ... и се оказа изгорял точно транзистора ... вече сменен с друг и сега всичко е ОК ...
            Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
            http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

            Коментар

            Working...
            X