Здравейте колеги, понеже релето, което контролира пръскалките на фаровете ми е заминало най-вероятно (понеже го замервахме) и пръскалките не работят(иначе бушона е здрав, помпичката работи, пръскалките пръскат, като ги закачим директно). Та бих искал да разбера каква е схемата за да го заменя с друго реле - аналог. На старото ми реле няма никаква посочена схема, само номера.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Каква е схемата за РЕЛЕ -то за пръскалките на фаровете?
Collapse
X
-
Релето е по-особено. Особеното се състои в това, че има кондензатор вътре в него, (примерно, може и да е друга електроника). Релето е захранено, когато включиш късите, иначе не, а чрез лоста подаваш импулс , който води до затваряне на веригата на релето, и самото реле подава ток към помпата, която е доста мощна. Така че ако е възможно да се отвори и ремонтира - добре, ако ли не - ново или от морга, просто няма да стане кое да е реле. В смисъл - като го отвориш - няма да ти трябва схема, вътре сигурно е елементарно. Най-много да трябва да се смени 1 кондензатор.
Коментар
-
ogi28b написа:Релето е по-особено. Особеното се състои в това, че има кондензатор вътре в него, (примерно, може и да е друга електроника). ...Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
За задната чустачка положението е елементарно ... става въпрос за електрониката дето е в бялата кутийка до ел.мотора на задната чистачка ... В тази кутийка влизат 3 кабела - маса, +12 и сигнален/управляващ/пусков/стартиращ сигнал ...Как работи:При подаване на +12 чрез лостчето и релето дето е отпред се зарежда един кондензатор ... напрежението от този кондензатор отпушва един дарлингтон транзистор, който от своя страна подава напрежение на реле, а контактите на релето подават напрежение на ел.двигателчето за чистачките за около секунда (докато се разреди кондензатора) ... за това време контактите към концентричните шини вече са навлезли в областа, дето през тия шини се подава постоянно захранване и двгателчето не спира ... и като чистачката направи пълен оборот, контактните платини отиват вече в областа където веригата е отворена и тогава двигателя спира ... Демек цялата електроника е само за да се гарантира, че при чукване на лостчето за задействане на задната чистачка, двигателя ще получва захранване докато със сигурност контактите навлязат в областа на трите концентрични шини дето има късо между две от тях ... и така да се подава захранване докато чистачката направи пълен оборот и се върне в начално положение...Сори, много лошо ги описах, ама ...Това го знам, щото при мен задната чистака отказа въобщв да се задвижва ... и се оказа изгорял точно транзистора ... вече сменен с друг и сега всичко е ОК ...
Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар