Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблеми с ECU-то след постоянното му рестартиране?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблеми с ECU-то след постоянното му рестартиране?

    Възможно ли, ако съм прекъснал постоянния плюс на компютъра и съм го направил да работи само на контакт, за да нулирам настройките, да имам проблеми с него? Работата е там, че ако не го рестартирам постоянно се шашка от работата на газ и в даден момент не искаше да работи нормално на бензин и се налагаше откачването на акумулатора. Сега от повече от половин година работи само на контакт, но се случва когато запаля колата да не иска да работи равномерно на тихи обороти. На моменти се случва, при палене на бензин и моментално тръгване да работи нормално и след 5-6 минути, като изключа от скорост на някой светофар да почне да работи на 400-600 оборота и да гасне. На газ няма никакви проблеми! Копчето за газта ми е автоматично и ужким има емулатор на ламбда сонда, но не... при продължително каране на газ и превключване в движение на бензин почва да прекъсва и губи мощност. Колата е Tipo 1.4 моно `93. П.П. Все си мисля, че виновникът може и да е датчикът(потенциометърът) на дроселовата клапа, защото ми се е случвало на бензин да се движа бавничко на първа скорост и изведнъж да вдигне оборотите с няколко хиляди без да съм си променял положението на крака върху газта.(Шантава работа ) Айде който е напред с материала да помага.
    Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
    Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
    -------------------------------------------------------------

    #2
    Напълно възможно проблема да е в тпс-а,може и да е в ламбдата проблема закачи я някъде на комп да видиш какво точно става.

    Коментар


      #3
      А бензиновата ти помпа как е какво налягане дава виж защото и моите симптоми бяха същите и излезе помпа в резервоара дала фира,след смяната и нямам проблеми вече три години

      Коментар


        #4
        Няколко седмици съм карал с манометър на тръбата преди дюзата и налягането беше повече от това, което дават по спецификация, дори и в моменти, когато губи мощност. Така, че бензиновата помпа е излязла от подозрение. Давал съм и бензиновата дюза за почистване. За съжаление ,при закачане на компютър едва ли ще покаже дали има проблем с tps или ламбда, защото не го прави постоянно.Намислил съм да разглобя и почистя tps-a, както и да го проверя за някакъв възникнал в следствие от употребата дефект, но после настройката ще ми се увиди без да знам някакви точни стойности за позицията му на празния ход. Yellow_Flash_Colorz_PDT_21
        Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
        Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
        -------------------------------------------------------------

        Коментар


          #5
          Днес си монтирах бутон с който, когато поискам да си рестартирам компютъра без да махам клемите на акумулатора. Така ще разбера дали проблема е в постоянното рестартиране на ECU-то или в някоя друга част от горе описаните. Стискайте палци!
          Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
          Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
          -------------------------------------------------------------

          Коментар


            #6
            кола

            гледай да не светне CODE че става една
            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

            Коментар


              #7
              Код на типо няма.

              Коментар


                #8
                кола

                а вярно че горе пишеше че е Типо а емулатора за газ работи ли както трябва я го махни за проба или извади кабела на Сондата
                КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                Коментар


                  #9
                  Да типото няма code.Вчера разбрах, че до този момент емулатора на ламбда сонда е бил пуснат на 1 Hz, а не на 2.5Hz за Bosch компютри и предстоят тестове. Ако и сега не работи нормално ще си закупя нов автоматичен ключ. Но ще ми трябва известно време, за да разбера. Най-важно за мен е да го накарам при каране на извънградско на газ да мога да превключа на бензин и мощността на колата да се вдигне, а не да почне да сеца и да се чуди дали да гасне. Че с 1.4 мотора и газта изпреварването е голямо преживяване. Yellow_Flash_Colorz_PDT_37
                  Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
                  Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
                  -------------------------------------------------------------

                  Коментар


                    #10
                    След подкарване на паметта на компютъра, колата върви доста по-добре на бензин от колкото, когато се рестартираше постоянно. Лошото е, че вчера пак й паднаха оборотите на празен ход без видима причина. А при натискане на педала на газта си ускорява нормално. Изгасих я и после я запалих и се оправи. В момента не я карам на газ и видимо проблема е в някоя част, която играе роля само при работа на бензин. Yellow_Flash_Colorz_PDT_21 Давайте идеи, че вече съм в шах. Почвам да си мисля, че бензиновата дюза ми играе номера. Yellow_Flash_Colorz_PDT_14
                    Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
                    Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
                    -------------------------------------------------------------

                    Коментар


                      #11
                      Колега, според мен си прав - проблема трябва да е локализиран само в системата на инжекциона. За оборотите на празен ход не вярвам да има проблем в TPS, но е съвсем възможно да има проблем с куплунзите и окабеляването на датчици и дюза. При условие, че имаш ламбда емулатор, си лишил ECU-то от възможноста да гледа колко е богата сместа. Може би е прекалено бедна или богата (само на моменти, когато имаш проблем с празния ход). Единствения начин ECU-то да "крепи" празния ход е използването на датчика за обороти ( не знам как е при теб - сигурно го водят датчик колянов вал). Не е лошо да видиш кой датчик се използва за запалването - той със сигурност е изправен, защото на газ колата работи добре (може би се използва съшия датчик на коляновия вал)Според мен трябва да се насочиш към:1. окабеляване на дюза2. датчик за темп на антифриза и окабеляването му3. датчик за темп на въздуха и окабеляването му
                      Fiat Marea 1.8 16V ELX

                      Коментар


                        #12
                        Ламбда емулатора работи само при работа на газ, а през останалото време сигналът минава през затворените контакти на релето и не би следвало за влошава работата на бензин. По отношение на кабели и букси съм безупречен или поне си мисля, че съм успял да проверя повечето важни неща. Датчикът за температурата на водата е нов, а този за въздуха е в комплект с дюзата и са в обща букса. В настоящия момент колата работи нормално на бензин и мисля в най-скоро време да видя дали ще се шашне при превключване газ - бензин на дълъг път. А и установих, че емулатора на ламбда не е бил на правилната честота и е възможно да не е вършел никаква работа по тази причина. В скоро време всичко ще си покаже. :P
                        Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
                        Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
                        -------------------------------------------------------------

                        Коментар


                          #13
                          Да му се не види, колата ми отново се побърква при продължително каране на газ. След това трябва да рестартирам компютъра, за да може да работи нормално на бензин. Емулаторът, който е вграден в ключа явно не върши работа. Дали да го подменя с нов? Давайте някакви идеи.
                          Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
                          Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
                          -------------------------------------------------------------

                          Коментар

                          Working...
                          X